کد خبر: ۲۷۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۲ - ۱۶ تير ۱۳۹۳ - 2014July 07
شفا آنلاين-با توجه به تحقیقات جدید افرادی که احساس می‌کنند در زندگی شان هدف دارند تمایل به زندگی طولانی تری دارند.
به گزارش شفا آنلاين،احساس داشتن هدف در زندگی روند پیری را به تأخیر می‌اندازد. واقعیت این است پیدا کردن یک مسیر مشخص برای زندگی و تعیین اهداف فراگیر به آنچه می‌خواهید برسید به افراد کمک می‌کند طولانی‌تر زندگی کنند. البته این به مفهوم بدون در نظر گرفتن زمان برای رسیدن به هدف است. به عبارت دیگر تعیین اهداف در مسیر زندگی به آن معنا بخشیده و اثر حفاظتی بر افزایش طول عمر دارد.

«پاتریک هیل» و همکارانش از مرکز پزشکی دانشگاه روچستر این موضوع را با تجزیه و تحلیل اطلاعاتی که در طولانی مدت روی جمعیت میانسال در ایالات متحده بدست آمد، کشف کردند. آنها پاسخ‌های نظرسنجی بیش از 6 هزار شرکت‌کننده در طرح را مورد بررسی قرار دادند. نظرسنجی با تمرکز به اهداف افراد در زندگی صورت گرفت به عنوان مثال برخی شرکت‌کننده‌ها در نظرسنجی گفته بودند در زندگی سرگردان هستند و برخی دیگر اهداف متنوعی را در زندگی توصیف کرده بودند همچنین دیگر متغیرهای روانی - اجتماعی و روابط مثبت افراد با دیگران نیز سنجیده شد.

 در طول دوره 14 ساله از این مطالعه، 569 نفر از شرکت‌کنندگان فوت کردند (حدود 9 درصد) و کسانی که فوت کرده بودند همگی اهداف کمتری در زندگی داشته و روابط مثبت شان با اطرافیان خود بسیار کمتر گزارش شده بود. این مطالعه اعلام کرد افرادی که در زندگی اهداف بزرگی داشتند زندگی طولانی تری را نیز تجربه کرده بودند که این یافته منجر به تعجب محققان شد.

دلایل زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد داشتن هدف در زندگی اثر محافظتی فوق‌العاده در افراد مسن نسبت به جوانان دارد اما بزرگسالان به یک حس بیشتری نیاز دارند تا بتوانند رویدادهای روزانه خویش را سازماندهی کنند، این حس بیشتر همان احساس هدفمندی در زندگی است. این یافته‌ها نشان داد موارد منحصر به فردی درباره پیدا کردن هدف در زندگی وجود دارد که به نظر می‌رسد منجر به طول عمر بیشتری می‌شود. آنها در حال بررسی این که آیا داشتن هدف باعث اتخاذ سبک زندگی سالم در افراد می‌شود یا خیر، هستند. 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: