کد خبر: ۲۷۱۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۳ - ۲۸ دی ۱۳۹۹ - 2021January 17
در حالیکه بسیاری از افراد مسن فکر می‌کنند رابطه جنسی منجر به سکته مغزی در آنان می‌شود، محققان در انگلستان با تحقیق بر روی ۹۱۴ مرد طی ۲۰ سال دریافتند که افراد با تجربه‌های جنسی سالم کمتر به سکته‌های مغزی دچار می‌شوند. همچنین این تحقیق نشان داد سکته قلبی در افراد با ۲ بار رابطه جنسی در هفته تقریبا به نصف کاهش می‌یابد.
شفاآنلاین>سلامت جنسی>مزایای رابطه جنسی سالم چنان است که حتی ممکن است تصورش را هم نکنید. مثلا وقتی به میل جنسی فکر می‌کنید شاید آخرین چیزی که به ذهنتان می‌رسد این باشد که سیستم ایمنی بدنتان تقویت می‌شود و یا با یک رابطه جنسی سالم وزن بدنتان در حالت متعادل قرار می‌گیرد.
به گزارش شفاآنلاین:جوی دیویدسون روان درمانگر جنسی می‌گوید: تمایلات جنسی در سلامتی ما و بهبود کیفیت زندگی ما تاثیر شگرفی دارد هم از بعد روانی و هم جسمانی آن. این مزایا یک شایعه یا حدس و گمان نیست. تمام این ۱۰ فایده با بررسی‌های علمی به اثبات رسیده است.
 
۱ – کنترل استرس

فعالیت جنسی در رابطه زناشویی به پایین آوردن فشار خون و کاهش استرس کمک شایانی می‌کند. بنا بر مطالعه‌ای که بر روی ۲۴ زن و ۲۲ مرد صورت گرفته است مشخص شد رابطه جنسی مرتب و سالم منجر به کاهش فشار خون در این افراد شده است. وقتی زنان با در آغوش گرفتن همسر خود به کاهش فشار خون دست یافتند.
 
۲ – افزایش سطح ایمنی بدن

سلامت جنسی به سلامت فیزیکی و بدنی بهتر منجر می‌شود. داشتن رابطه جنسی یک تا دو بار در هفته منجر به افزایش آنتی بادی‌های بدن شما می‌شود. در نتیجه شما از سرما خوردگی و عفونت‌های دیگر در امان می‌مانید. در آزمایشی که بر روی بزاق دهان ۱۱۲ نفر انجام دادند مشخص شد افرادیکه به طور مکرر (یک یا دو بار در هفته) فعالیت جنسی دارند سطح آنتی بادی‌های بیشتری نسبت به دیگران در بزاق دهان آن‌ها یافت می‌شود.
 
۳ – سوخت و ساز بیشتر بدن

سی دقیقه رابطه جنسی معادل سوختن ۱۵ کالری و حتی بیشتر است. یک متخصص امور جنسی می‌گوید این کار در سلامت بعد فیزیکی و روانی شما تاثیر بسزایی دارد.
 
۴ – سلامت قلب

در حالیکه بسیاری از افراد مسن فکر می‌کنند رابطه جنسی منجر به سکته مغزی در آنان می‌شود، محققان در انگلستان با تحقیق بر روی ۹۱۴ مرد طی ۲۰ سال دریافتند که افراد با تجربه‌های جنسی سالم کمتر به سکته‌های مغزی دچار می‌شوند. همچنین این تحقیق نشان داد سکته قلبی در افراد با ۲ بار رابطه جنسی در هفته تقریبا به نصف کاهش می‌یابد.
 
۵ – تقویت اعتماد به نفس

یک درمانگر جنسی و خانواده در کمبریج می‌گوید: یکی از دلایلی که مردم به رابطه جنسی تمایل دارند این است که بعد از برقراری یک رابطه جنسی سالم احساس رضایت بیشتری از خودشان دارند که اگر این رابطه با عشق و علاقه برقرار شود افراد احساس بهتری پیدا می‌کنند.

 
۶ – بهبود روابط عاطفی

داشتن رابطه جنسی سالم و به ارگاسم رسیدن باعث افزایش سطح هورمون اکسی توسین که به هورمون عشق معروف است می‌شود. محققان دانشگاه پیترزبورگ و کارولینای شمالی طی تحقیقی مشترک بر روی ۶۰ زن یائسه قبل و بعد از برقراری رابطه جنسی متوجه شدند که بعد از انجام عمل جنسی سطح کیتوسین در بدن آن‌ها بالاتر است. سطح بالای اکسیتوسین با احساس سخاوت نیز مرتبط است؛ بنابراین شما برای ابراز عشق به شریک زندگی خود سخاوتمندتر می‌شوید.
 
۷ – رابطه زناشویی درد را کاهش می‌دهد

همانطور که می‌دانید هورمون اکسی توسین، اندرومین را افزایش می‌دهد که این منجر به کاهش درد می‌شود؛ بنابراین اگر از سردرد و یا درد مفاصل آزرده اید به نظر می‌رسد یک رابطه جنسی صمیمانه و سالم می‌تواند اوضاع را بهبود بخشد.

۸ – رابطه زناشویی خطر سرطان پروستات را کاهش می‌دهد

انزال‌های به موقع می‌تواند خطر ابتلا به سرطان پروستات در سنین بالاتر را کاهش دهد. محققان دریافته اند که انزال ۵ یا بیش از آن در هفته میزان ابتلا به سرطان پروستات را ۳/۱ کاهش می‌دهد.
 
۹ – ماهیچه‌های لگن در زنان با رابطه جنسی تقویت می‌شود

برای زنان انجام ورزش‌های لگن و تقویت ماهیچه‌های آن شاید مشکل به نظر بیاید در حالیکه آن‌ها می‌توانند با برقراری رابطه جنسی ضمن لذت بردن از این کار یک نوع ورزش نیز انجام داده باشند. این کار باعث می‌شود که در سنین بالاتر کمتر دچار بی اختیاری ادراری شوند.
 
۱۰ – خواب شما با رابطه جنسی تنظیم می‌شود

اکسی توسین که حین ارگاسم در بدن آزاد می‌شود علاوه بر کنترل وزن و فشارخون منجر به خواب راحت در افراد می‌شود شاید این باعث تعجب شما شود که همسرتان یک دقیقه پس از فعالیت جنسی خوابش می‌برد.

امروزه اغلب افراد هزینه‌هایی برای دستیابی به زیبایی صرف می‌کنند. برای داشتن زیبایی طبیعی، توصیه‌هایی مانند تغذیه سالم، ورزش و آرامش روانی وجود دارد. در این مطلب به یک راه حل دیگر برای زیبایی اشاره می‌کنیم؛ این راه حل نه تنها طبیعی و رایگان، بلکه لذت بخش نیز هست:روابط جنسی سالم. روابط جنسی تأثیر زیادی در زیبایی چهره افراد، به‌خصوص زیبایی خانم‌ها دارد. اثر محصولات آرایشی بهداشتی در زیبایی انسان، به هیچ عنوان قابل مقایسه با تأثیر روابط جنسی نیست. در این مطلب به تعدادی از اثرات روابط جنسی در زیبایی زنان و مردان، اشاره می‌شود:
 
درخشندگی چهره

روابط جنسی باعث براق شدن مو‌ها و روشن شدن پوست می‌شود. هورمون استروژن یکی از عوامل سلامتی پوست و موی خانم‌ها به شمار می‌رود؛ این هورمون، در خانم‌هایی که روابط جنسی منظم برقرار می‌کنند، بیشتر ترشح می‌شود. علاوه‌براین، روابط جنسی تولید کلاژن پوست را نیز بیشتر می‌کند.
 
جوانی

روابط جنسی منظم باعث می‌شود شخص، جوان‌تر به نظر برسد. افرادی که در هفته سه دفعه یا بیشتر روابط جنسی برقرار می‌کنند، جوان‌تر و درنتیجه زیباتر به نظر می‌رسند.
 
شادمانی و ضدافسردگی

هنگام رسیدن به ارگاسم (اوج لذت جنسی)، هورمون سروتونین و دی هیدرو اپی آندروسترون در بدن ترشح می‌شود. سروتونین یک انتقال‌دهنده عصبی است که خلق و خو، احساس شادمانی و احساس امیدواری را در انسان تنظیم می‌کند. دی هیدرواپی آندروسترون نیز اثرات ضدافسردگی دارد و ایمنی بدن را افزایش می‌دهد.
 
آزاد شدن فرومون‌های جنسی

فرومون‌های جنسی، مولکول‌هایی هستند که باعث جذب جنس مخالف می‌شوند. انجام روابط جنسی و رسیدن به ارگاسم، فرومون جنسی آزاد می‌کند. ترشح فرومون‌های جنسی در شخص، مانند عطر زدن باعث جذب شدن سایر افراد به انسان می‌شود.
 
خوش فرم شدن سینه‌ها به‌صورت طبیعی

سینه خانم‌ها هنگام نزدیکی، ۲۵ درصد تورم و افزایش حجم پیدا می‌کند و نوک سینه‌ها برجسته‌تر می‌شود. اگر به‌دنبال راهی برای بزرگ‌تر شدن سینه‌ها هستید، زمان بیشتری با همسر خود معاشقه داشته باشید.
 
کاهش استرس

در هنگام ارگاسم، مقدار فراوانی اکسی‌توسین آزاد می‌شود. اکسی‌توسین اثر کورتیزول را مهار می‌کند؛ کورتیزول هورمون اصلی استرس است. داشتن روابط جنسی کافی، شما را از استرس‌های روزانه رها می‌کند و در حالت شادی و آرامش قرار می‌دهد.
 
صاف شدن شکم

کورتیزول بالا یکی از عوامل چاقی شکمی است. در مقابل، اکسی‌توسین اثر کورتیزول را کاهش می‌دهد. بسیاری از افراد دو تا چهار کیلوگرم چربی شکمی دارند که با رژیم غذایی از بین نمی‌رود؛ داشتن روابط جنسی و رسیدن به ارگاسم، این مشکل را برای شما برطرف می‌کند.

تمام مولکول‌های شادی‌بخش از زمان آغاز فعالیت جنسی تا زمان رسیدن به ارگاسم، در زمان ارگاسم و همچنین پس از آن، در بدن آزاد می‌شوند و شما را به اوج می‌رسانند. دوپامین انگیزه و جاه‌طلبی را افزایش می‌دهد؛ اکسی‌توسین به شما آرامش، مهربانی، صبر و عشق می‌دهد؛ تستسترون باعث می‌شود در محل کار، انسان موفق‌تری باشید. اندروفین استرس را کاهش می‌دهد و شما را در اوج نگه می‌دارد؛ بنابراین روابط جنسی سالم نه تنها باعث زیبایی و سلامتی انسان می‌شود، بلکه در داشتن احساس آرامش و خوشبختی نیز بسیار مهم است. اگر بگوییم در جهان هیچ اکسیری مانند روابط جنسی سالم با همسر وجود ندارد، مبالغه نکرده‌ایم.
 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: