کد خبر: ۲۷۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۸ - ۱۴ تير ۱۳۹۳ - 2014July 05
شفاآنلاین-رئیس اداره بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از شناسایی پشه های منتقل کننده بیماری ویروس دانگ (استخوان شکن) موسوم به آئدس در برخی شهرهای کشور خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین،ˈتب دنگی یا دانگ ( Dengue fever) یک بیماری ناشی از یک خانواده از ویروس ها است که توسط پشه هایی موسوم به آئدس (Aedes) منتقل می شود.ˈ

دکتر «محمدرضا شیرزادی»افزود: شیوع این بیماری ویروسی توسط بندپایان طی 10 سال اخیر در جهان افزایش داشته و متاسفانه در برخی شهرستان های کشور در استان سیستان و بلوچستان نیز شناسایی شده است.

وی خاطر نشان کرد: این بیماری ، بومی کشور ما نیست اما بیماری بومی پاکستان و عربستان به شمار می رود.

رئیس اداره بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت گفت: 21 مورد ابتلا به تب دانگ در کشور شناسایی شده که این افراد در مسافرت به کشورهایی مانند هند، مالزی و تایلند به این بیماری مبتلا شده بودند.

شیرزادی از مسافران به اینگونه کشورها خواست قبل از مسافرت به اینگونه کشور ، مواد دورکننده حشرات از داروخانه ها تهیه کنند.

وی همچنین از راه اندازی نظام مراقبت حشره شناسی در کشور خبر داد و گفت: برای کنترل بیماری تب دانگ در کشور ، پزشکان را آموزش داده و ناقلان این بیماری (پشه ها) را شناسایی کرده ایم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: