کد خبر: ۲۶۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۱۰ تير ۱۳۹۳ - 2014July 01
شفا آنلاين-هر چند از ديد برخي شستن ظروف سخت ترين کار دنياست اما در ماه مبارک رمضان اين کار معمولا با سختي هاي بيشتري همراه است.
به گزارش شفا آنلاين،چرا که بسياري افراد بلافاصله بعد از خوردن سحري يا افطاري براي شستن ظروف غذا اقدام نمي کنند و همين امر باعث مي شود لکه هاي به جا مانده روي ظروف با مشقت بيشتري پاک شود. امروز در ستون «ترفندهاي خانه داري» نکاتي را مي خوانيد که با کمک آن، راحت تر از قبل مي توانيد به جنگ لکه ها برويد.

لکه هاي ظروف نگهداري غذا: خورش ها و غذاهايي که سس گوجه فرنگي دارند به دليل خاصيت اسيدي شان لکه زردي روي ظروف پلاستيکي برجاي مي گذارند که با شست وشوي عادي پاک نمي شود. براي رفع اين مشکل مي توانيد از جوش شيرين يا آبليمو استفاده کنيد. کمي از آن را روي لکه  بماليد و بعد از نيم ساعت بشوييد. سپس ظرف را در آفتاب قرار دهيد تا کاملا سفيد شود. جوش شيرين باعث مي شود بوي بد اين ظروف هم از بين برود.

شکر سوخته در تابه: وقتي شکر را کارامل مي کنيد، بعد از سرد شدن سفت مي شود و به گاز مي چسبد. کافي است کمي آب در تابه بريزيد و زير تابه را روشن کنيد. آن قدر به هم بزنيد تا شکر کاملا حل شود و تکه هاي سفت آن از بين برود. سپس تابه را به روش معمولي بشوييد.

لکه هاي خشک شده: براي پاک کردن غذاي داغي که روي گاز ريخته، روي اسکاچ مايع ظرفشويي بريزيد و کف آن را روي لکه ها بماليد. بعد از ۱۰ دقيقه لکه ها پاک مي شود. اگر بيشتر از يک روز از لکه افتادن روي گاز گذشته، با يک قاشق جوش شيرين و ۳ قاشق آب مايعي درست کنيد، روي لکه بريزيد و بعد از نيم ساعت آن را پاک کنيد.

قابلمه يا تابه سوخته: اگر سوختگي به ظرف چسبيده، آن را با آب پر و يک قاشق جوش شيرين به آن اضافه کنيد و آن را روي گاز بگذاريد. زير گاز را روشن کنيد و قبل از اين که آب جوش بيايد ظرف را از روي حرارت برداريد و بشوييد. اگر لازم است اين کار را يک بار ديگر تکرار کنيد تا مشکل به کلي برطرف شود.

لکه روي ظروف چيني: براي پاک کردن لکه چاي از قوري چيني يا لکه غذا از ظروف لعابي مي توانيد از خمير دندان استفاده کنيد. قوري را پر از آب کنيد و کمي خمير دندان در آن بريزيد و آن را حل کنيد. بعد از نيم ساعت قوري را بشوييد.

خراسان

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: