کد خبر: ۲۶۷۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - 2020November 04
بارداری و حاملگی یکی از لذت بخش ترین حالت برای خانم هاست. البته دقیق ترین راه برای تشخیص حاملگی آزمایش خون بارداری است.

 شفاآنلاین>سلامت جنسی> تجربه لذت باردار و  مادر شدن واقعا شیرین است . شاید این سوال پیش بیاید که از کجا بفهمیم باردار شده ایم . خب مسلما حاملگی علایمی دارد که شما باید از ان آگاه شوید. البته این علائم در افراد مختلف فرق دارد.

در زیر برخی از علائم بارداری(Pregnancy) را برایتان بیان میکنیم:

  • تکرر ادرار
    یکی از علایم حاملگی تکرر ادرار است . چرا که به دلیل تغییرات هورمونی پس از ۸ – ۶ هفته پس از باردار این علایم ظاهر می شود .  تکرر ادرار دلایل دیگری مانند دیابت و عفونت مجاری ادرار نیز میتواند داشته باشد .
  • یبوست
    وقتی خانمی باردار است ،هورمون پروژسترون که عملکرد سیستم گوارش را کند می‌کند،  افزایش خواهد یافت و این امر سبب یبوست شخص می شود . برای درمان یبوست باید اب بخوید ، ورزش کنید. همچنین مصرف فیبر درمان مناسبی برای یبوست است.
  • تغییرات روحی و عاطفی
    یکی از نشانه های حامگی تغییرات احساسی و روانی و گاه احساس افسردگی است . دلیل این تغییرات روحی تغییرات هورمونی  است و در سه ماه اول حاملگی دیده می شود .
  • سردرد و کمردرد
    سردرد و کمر درد در برخی از خانم ها جزو علایم حاملگی به حساب می اید .
  • سرگیجه و ضعف کردن
    یکی از علایم اصلی بارداری سرگیجه و ضعف کردن به دلیل باز شده عروق، کاهش فشار خون و کاهش قند خون در بانوان  می باشد . شخص دایم حالت تهوع دارد .
  • لکه بینی و گرفتگی
    باید بدانید که چند روز پس از لقاح نطفه خود را به دیواره پر خون رحم میچسباند که این اتفاق ۱۲ – ۶ روز پس از لقاح انجام شده و ایجاد خونریزی و گرفتگی خفیف در مادر می‌کند . همچنین مادران باردار ممکن است شاهد ترشحات سفید رنگ شیر مانند باشند که به دلیل ضخیم شدن دیواره واژن است. این ترشحات طبیعی می باشد . در صورت هرگونه بوی بدی حتما به پزشک مراجعه کنید . چون احتمال دارد عفونت ادرار گرفته باشید .
  • تغییرات پستان‌ها
    یکی از علایم حاملگی تغییر در سینه است. در واقع طبق بررسی های بدست امده پستان‌ها پس از ۱ یا ۲ هفته بعد از باردار شدن، به دلیل تغییرات هورمونی بزرگ‌تر، سفتتر و کمی دردناک خواهند شد. همچنین ممکن است رنگ نوک سینه تیره تر شود.
  • عقب افتادن عادت ماهانه
    یکی از اصلی ترین علایم حاملگی قطع شدن قاعدگی است . پس اگر پریودی تان عقب افتاد ممکن است باردار باشید . البته در عقب افتادن قاعدگی دلایل دیگری مانند افزایش یا کاهش ناگهانی وزن، استرس، اختلالات هورمونی، قطع مصرف قرص‌های ضد بارداری و خستگی نیز تاثیر خواهد گذاشت.
برچسب ها: بارداری ، علائم ، حاملگی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: