کد خبر: ۲۶۶۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - 2020October 27
یک متخصص روان‌درمانی به تشریح علائم سندروم PMS که در خانم‌های جوان شایع است، پرداخت.

شفاآنلاین>سلامت جنسی>مرجان محمدیان متخصص روان‌درمانی اظهار کرد: سندروم پیش از قاعدگی (سندروم PMS) به طور معمول سه، چهار روز پیش از قاعدگی به وجود می‌آید و تا سه الی  چهار روز بعد از شروع خونریزی ادامه پیدا می‌کند.

به گزارش شفاآنلاین:محمدیان ادامه داد: در این ایام فرد بسیار پرخاشگر شده و آستانه تحملش کم می شود، به طوری که با کوچکترین محرک به شدت بهم ریخته و نسبت به دیگران به خصوص افراد نزدیک خود احساس خشم و حتی در برخی موارد تنفر دارد.

محمدیان بیان کرد: فعالیت‌های شیمیایی مغز خانم‌های مبتلا به سندروم PMS در دوران ابتلا به این سندروم کاملاً تغییر می‌کند و موجب واکنش‌هایی می‌شود که فرد نمی‌تواند آن‌ها را کنترل کند.

این متخصص روان‌درمانی افزود: سامانه عصبی احساسی، نسبت به سایر قسمت‌های مغز از گیرنده‌های استروژن بیشتری برخوردار است که باعث می‌شود خانم‌ها نسبت به تغییرات استروژن آسیب‌پذیرتر شوند. این تغییرات استروژنی در زمان بلوغ، قبل از شروع قاعدگی، بعد از تولد نوزاد  و یا حتی در دوران یائسگی به وجود می‌آیند.

او گفت: سندروم PMS می‌تواند برای خانم‌ها تضعیف کننده و خطرناک باشد؛ چراکه در این زمان افراد احساسات کاذبی دارند و به شدت حساس می‌شوند.

محمدیان درباره نشانه‌های سندروم PMS، بیان کرد: در زمان بروز این سندروم جملات فرد تاکیدی می‌شود و از کلماتی مانند: همین الان, همین که میگم و... در صحبت‌های خود استفاده می‌کند که این عامل باعث می‌شود روابط عاطفی بین زوج‌ها دچار مشکل ‌شود.

این متخصص روان‌درمانی با اشاره به اینکه افراد باید در دوران  ابتلا به سندروم PMS به  تغذیه خود توجه کنند، یادآوری کرد: همسر فرد مبتلا به این سندروم  باید شرایط را درک کرده و از مشاجره با او پرهیز کند. همچنین در حالت‌های شدیدتر فرد باید زیر نظر متخصص از دارو استفاده کند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: