کد خبر: ۲۶۵۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۵ - ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - 2020September 30
پستان ها در بدن خانم ها اندام بسیار مهمی هستند که علاوه بر فرایند تولید شیر، در برقراری روابط جنسی نیز در میزان لذت جنسی تاثیر می گذارند که در ادامه به برخی ویژگی های سینه های طبیعی در خانم ها اشاره می شود

شفاآنلاین>سلامت جنسی>اکثر خانم ها تصور می کنند اندازه هر دو پستان بابد یکی باشد، اما در حقیقت اینطور نیست. طی یک تحقیق 44 درصد خانم ها بیان کردند که یکی از پستان های آنها بزرگتر از دیگریست. این فقط نوعی حجم است. با اندازه گیری نوک و شکل پستان، 88 درصد خانم ها نوعی تفاوت را بین آنها اعلام کردند. 



به گزارش شفاآنلاین:برخی مردم بیش از دو نوک پستان دارند. حدود 1 درصد از خانم ها دچار این عارضه می شوند. بروز این عارضه در خانم ها دو برابر آقایان است. نوک پستان اضافه اغلب از نوک پستان طبیعی کوچکتر است و معمولا در هنگام تولد بروز می کنند و در امتداد خط شیر بدن مشاهده می شوند – نقطه ای بین شانه ها و ران ها. به ندرت در بخش های دیگر بدن، از جمله پیشانی و پاها نیز مشاهده می شود. 

موهای اطراف نوک پستان بسیار شایع است. وجود تعداد کمی مو در اطراف نوک پستان یا بر روی پوست تیره این قسمت، طبیعی است. اگر این مسئله شما را آزار می دهد، می توانید آن را با قیچی کوتاه کنید. بهتر است از کشیدن این موها یا تمیز کردن آنها با تیغ اجتناب کنید. این امر باعث رشد موهای زیر پوستی و بروز عفونت می شود. 

بازی با نوک پستان حتی در رسیدن خانم ها به ارگاسم کمک می کند. نوک پستان ها پر از عصب است و آزمایش های MRI نشان داده اند که نوازش نوک پستان ها همان بخشی را در مغز فعال می کند که با واژن در ارتباط می باشد. 

پستان ها یکی از اندام مهم بدن محسوب می شوند. کار پستان ها ساختن شیر است. این فرایند در لوبول های کوچک در داخل پستان اتفاق می افتد. مجموعه ای از بافت های پستان شیر را به سمت نوک پستان جمل می کنند. این لوبول ها در پستان مردان وجود ندارد. 

متوسط وزن پستان ها بین 150 تا 200 گرم است. زمانی که شیر به پستان اضافه می شود وزن آنها به 482 گرم می رسد. بنابراین عجیب نیست بعضی خانم ها در دوران شیردهی دچار کمر درد می شوند. 


عوامل مختلفی باعث افتادگی یا شل شدن سینه ها می شوند، که عبارتند از:

  • شیردهی به نوزاد
  • افزایش سن
  • سیگار کشیدن
  • حامله شدن بیش از یک بار 
  • تغییر وزن

ترشح از پستان ها در واخر بارداری، پس از زایمان و در زمان شیردهی طبیعی است. در شرایط دیگر هر گونه ترشح از پستان ها طبیعی نمی باشد. ترشح ممکن است نشانه عوامل مختلفی باشد، از جمله تیروئید و دیگر مشکلات هورمونی یا حتی سرطان. بنابراین در صورت مشاهده هر گونه ترشح از پستان ها به پزشک مراجعه کنید. 

بیش از 85 درصد خانم ها لباس زیری که می پوشند اندازه آنها نیست. این مسئله اصلا خوب نیست، زیرا عدم محافظت خوب از سینه ها باعث کمر درد، گردن درد و حتی مشکلات عصبی در بازوها و شانه ها می شود. 

سایز لباس زیر شما خیلی وقت ها تغییر می کند. تغییر وزن، بارداری و یائسگی بر روی اندازه و نوع اباس زیری که می پوشید تاثیر می گذارد. بهتر است در پیدا کردن لباس زیر با اندازه مناسب دقت کنید. 

کمتر از یک سوم خانم ها در سنین بین 18 تا 65 سالگی از اندازه و شکل پستان های خود راضی هستند. برخی خانم ها برای کوچک کردن سینه های خود اقدام به جراحی می کنند. برخی دیگر دوست دارند سینه های بزرگتری داشته باشند و به همین منظور اقدام به جراحی می کنند. 

برچسب ها: سینه ، ارگاسم ، حقایق
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: