کد خبر: ۲۶۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۳ - ۰۵ تير ۱۳۹۳ - 2014June 26
شفا آنلاين-سالمندانی، جزئی جدایی ناپذیر از زندگی هر فرد است.برخی سالمندان حتی در 90 سالگی نیز زندگی مستقلی دارند اما برخی دیگر با آن که در سنین 60 و یا 70 سالگی به سر می برند به کمک بیشتر اطرافیان نیاز دارند.
به گزارش شفا آنلاين،ناتوانی جسمی،آلزایمر، شکستگی استخوان و افسردگی و بیماری های پارکینسون یا نارسایی کلیه که در سالمندان شایع هستند به مراقت مداومی نیاز دارند که اعضای خانواده به سادگی از عهده آن بر آیند.

بررسی ها نشان می دهند، سالم ترین افراد هم ممکن است در معرض حوادثی مانند لغزیدن و یا سقوط باشند اما سالمندان بیش از سایرین در معرض این حادثه و شکستگی قرار دارند.

بسیاری از خانواده ها بستگان مبتلا به آلزایمر را همراه خود در خانه نگه می دارند اما معمولا مشکلات مراقبت از بیماران مبتلا به این ناراحتی به تدریج افزایش می یابد و درست زمانی که فکر می کنید شرایط لازم برای کنار آمدن با ناتوانی های او را فراهم کرده اید، نیازهای تازه ای به سر می آورند.

نتایج مطالعات نشان می دهند سالمندانی که تنها زندگی می کنند میزان افسردگی نیز در آن ها بیشتر است و نسبت به سالمندانی که در محیطی شلوغ و خانوادگی هود زندگی می کنند عمر کوتاه تری دارند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: