کد خبر: ۲۵۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۱ - ۰۳ تير ۱۳۹۳ - 2014June 24
شفا آنلاين-یک متخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی با عنوان این مطلب که عمل "آبدومینوپلاستی" مربوط به برداشتن پوست و چربی در ناحیه شکم از طریق ایجاد برش و ایجاد شکلی طبیعی برای شکم است، اظهارداشت: در برخی مواقع این عمل مربوط به کارایی شخص می‌شود.

به گزارش شفا آنلاين،به نقل از پرتال جراحان ایران، دکتر مهرداد مدرس با بیان این مطلب که عمل آبدومینوپلاستی تنها مربوط به زیبایی شکم نیست گفت: افرادی هستند که به دلیل بزرگی شکم دچار اختلال در بخش ادراری و تناسلی بدن خود شده، علاوه بر آن به کمر دردهای شدید دچار می‌شوند که در این افراد جنبه‌ی زیبایی شکم در درجه‌ دوم اهمیت قرار می‌گیرد که گاهی اوقات هم برآورده نمی‌شود اما زندگی آنها پس از انجام عمل تغیر می‌کند و با مشکل‌های گذشته کمتر مواجه هستند.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی تعدادی از بیمارانی را که برای انجام عمل آبدومینوپلاستی مراجعه می‌کنند برای این عمل مناسب ندانست و افزود: افرادی که از چاقی‌های مفرط سراسری در تمام نواحی بدن، برخوردارند باید پیش از عمل کاهش وزن قابل توجهی پیدا کنند و پس از کاهش وزن تصمیم گرفته می‌شود که آیا شرایط مناسبی برای انجام عمل دارند یا خیر.

وی با بیان این مطلب که این بیماران ابتدا باید وزنشان را کم کنندو پس از آن بر اساس شاخص توده‌ بدنی یا (BMI)که همان نسبت وزن بر مجذور قد فرد است، برای عمل آنها تصمیم‌گیری شود اظهار داشت: معمولا شاخص توده‌ بدنی بالای 35 را عمل نمی‌کنند به این دلیل که عوارض عمل در این افراد بسیار زیاد است.

مدرس به دسته‌ بندی افرادی پرداخت که برای برداشتن چربی از ناحیه‌ شکم خود مراجعه می‌کنند و اظهار داشت: برخی اوقات، افرادی که مراجعه می‌کنند به آبدومینوپلاستی احتیاج ندارند برای نمونه افرادی که ازدواج نکرده‌اند یا یک سیر لاغری را طی کرده‌اند اما یک سری چربی‌های اضافه به ویژه در ناحیه‌ شکم آنها باقیمانده است، پوست بدن این افراد سفت است و قابلیت کشسانی دارد. در این افراد می‌توان ازساکشن یعنی بیرون آوردن چربی بدون عمل آبدومینوپلاستی استفاده کرد.

وی گروه مراجعه‌کننده‌ دیگر را افرادی دانست که تنها افتادگی‌های زیرشکمی پس از زایمان دارند در این گروه عملی به نام آبدومینوپلاستی کوچک صورت می‌گیرد. عملی که با برش کوچکی انجام شده، چربی‌ها خارج می‌شوند و ترمیم انجام می‌شود. این افرادهم مثل گروه قبل، نتایج خوبی از عمل می‌گیرند.

مدرس اظهار داشت: در گروه سوم، چربیها علاوه بر زیر شکم به قسمتهای بالای شکم و یا پهلوها هم کشیده شده است. دراین گروه ازآبدومینوپلاستی معمولی استفاده می‌شود که خود ازحالتهای مختلفی برخوردار است و می‌تواند از چند برش در دور بدن تشکیل شود.

وی به گروه دیگری اشاره کرد که پوستشان افتادگی دارد و در قسمتهای بالا و پایین شکم، پهلوها و پشت چربی زیادی دارند که در عمل آبدومینوپلاستی در این افراد پوست در دو جهت عمودی و افقی برداشته می‌شود ضمن اینکه در افرادی عمل دور تا دور انجام می‌گیرد که همه‌ قسمت‌های شکم، پشت و پهلوها چربی‌ و افتادگی زیادی دارند و عملهای قبلی برای آنها جواب نمی‌دهد.

اما افرادی هم هستند که چاقی‌های زیادی داشته‌اند و کاهش وزن زیادی پیدا کرده‌اند که دچار افتادگی‌های پوست شدیدی در قسمتهای مختلف شده‌اند.

مدرس، عمل آبدومینوپلاستی را در این افراد بسیار پیچیده دانست که در آن از برشهای متفاوت گروههای قبل هم استفاده می‌شود.

وی با تاکید بر این نکته که یک سری افراد باید پیش از انجام عمل، کارهای خاصی انجام دهند تا آمادگی لازم را برای عمل پیدا کنند گفت: زنانی که هنوز حاملگی‌هایشان را پشت سر نگذاشته اند و یا افرادی که از بیماری‌هایی جانبی نظیر فشار خون کنترل نشده، بیماریهای قلبی و عروقی، بیماری‌های ریوی شدید، دیابت و... برخوردارند باید پیش از عمل جراحی بچه‌دار شوند و یا بیماری‌شان کنترل شود.

مدرس با اشاره به این نکته که سوای این‌که بیماریهای ذکر شده در برخی افراد غیر قابل کنترل است، گفت: به افرادی که از بیماری‌های زمینه‌ای برخوردارند و انجام عمل آبدومینوپلاستی برایشان اورژانسی نیست توصیه می‌شود که این عمل را انجام ندهند.

وی مراجعان عمل آبدومینوپلاستی را بیشتر زنان دانست به این دلیل که زنان پس از حاملگی دچار افتادگی در ناحیه‌ شکم می‌شوند.

مدرس، پیرامون عواقب عمل جراحی آبدومینوپلاستی ضمن این‌که مراجعه به جراحان کار بلد را که دوره‌های آموزشی تخصصی در زمینه‌ کاری خود را دیده‌اند یک اصل اساسی دانست، اظهار داشت: بیش از 90 درصد از اتفاقات ناخوشایندی که در اثر عمل آبدومینوپلاستی و ساکشن برای بیمار اتفاق می‌افتد توسط افراد غیر متخصص انجام می‌گیرد ضمن اینکه کمتر از 10 درصد باقی‌مانده‌ خطر عمل جراحی خطرهایی هستند که در همه‌ عملهای جراحی وجود دارند و جز عوارض و عواقب ناخواسته‌ عمل جراحی محسوب می‌شوند و این به فیزولوژی بیمار بستگی بسیار نزیکی دارد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: