کد خبر: ۲۵۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۹ - ۰۳ تير ۱۳۹۳ - 2014June 24
شفاآنلاین-محققان با استفاده از یک فناوری جدید موفق شدند از اثر انگشت به جنسیت افراد پی ببرند . آنها علاوه براین می توانند با استفاده از این روش مواد غذایی یا دارویی مصرفی پیش از ارتکاب جرم را نیز مشخص کنند.
به گزارش شفاآنلاین،از ساینس، این فناوری که توسط محققان انگلیسی ساخته شده است می تواند از روی اثر انگشت مصرف برخی غذاها و نوشیدنی ها را مانند سیر و قهوه مشخص کند و نیز تعیین کند که آیا مجرم پیش از ارتکاب جرم ورزش کرده یا مواد مخدر استفاده نموده است.

دانشمندان از این فناوری همچنین برای تعیین جنسیت مجرم استفاده می کنند و حتی می توانند به پلیس بگویند که اثر انگشت چه مدتی در صحنه جرم بوده است.

این فناوری میکروسکوپی که «لیزر دفع یونیزه با کمک ماتریکس توده اسپکترومتر تصویربرداری» (MALDI-MSI) نام دارد، رده های مواد مخدر، مو و محصولات پاک کننده را در اثر انگشت ردیابی می کند.

این فناوری توسط محققان دانشگاه مرکز تحقیقات پزشکی دانشگاه «شفیلد هالام» (Sheffield Hallam) در انگلیس ساخته شده است.

دکتر «سیمونا فرانسز» (Simona Francese) می گوید: این فناوری شیمی علائم انگشت را مشخص می کند و نشان می دهد که چه مواد شیمیایی در علائم اثر انگشت مشهود است.

وی افزود: ما از روی یک ماده شیمیایی خاص که در علائم اثر انگشت وجود دارد می توانیم جنسیت را مشخص کنیم و امیدواریم روزی بتوانیم بیماری های فرد را نیز از طریق مواد شیمیایی منحصر به فردی که در اثر انگشت او وجود دارد، مشخص کنیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: