کد خبر: ۲۵۸۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۱ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - 2020May 27
کثرت جماع باعث کاهش طول عمر و سستی بدن می شود . افراط در جماع در هر حال مضرترین چیز هاست، خصوصا هنگامی که پی در پی باشد چرا که باعث ضعف مغز، قلب، کبد، قوا، اعصاب، بینایی، معده، کلیه، مثانه و تپش قلب و درد کمر و باسن، سیاتیک، نقرس و امثال این ها می گردد .
شفاآنلاین>سلامت>سلامت جنسی>به صورت معمولی به تعداد کمتر از ۲ بار در ماه سردی جنسی و به میزان بیشتر از ۱۰ بار در ماه حرارت جنسی گفته می‌شود. یک یا دوبار در هفته میزان متعادل رابطه جنسی است. البته این میزان زمانی مطرح است که مدت زمان قابل توجهی از شروع زندگی مشترک گذشته است و زوجین به یک شناخت از میزان تمایل، نیاز و توانایی خود در مسائل جنسی رسیده و با تفاهم به یک ثبات رفتار جنسی دست یافته اند، چرا که معمولا زوجین در ابتدای زندگی مشترک بیش از زمان‌های دیگر با مساله جنسی درگیر بوده و چه بسا تا هفته‌ای چندین بار نیز رابطه داشته باشند و این طبیعی است.

  
بوعلی سینا می‌گوید: منی، مایه حیات و قوت جان شماست. پس در جماع رعایت حد اعتدال باید کرد.


کثرت جماع باعث کاهش طول عمر و سستی بدن می‌شود. افراط در جماع در هر حال مضرترین چیز هاست، خصوصا هنگامی که پی در پی باشد چرا که باعث ضعف مغز، قلب، کبد، قوا، اعصاب، بینایی، معده، کلیه، مثانه و تپش قلب و درد کمر و باسن، سیاتیک، نقرس و امثال این‌ها می‌گردد. همچنین سبب کاهش توان و ضعف اعصاب و حدوث امراضی مانند ام اس، فلج، رعشه، لقوه، تشنّج، ضعف قوة هاضمه و ضعف سایر قوا می‌شود. علت این امر، آن است که بدن برای تولید منی مراحل زیادی طی کرده و قوای زیادی صرف کرده است. همچنین کثرت جماع به چشم آسیب می‌رساند.

پژوهش‌ها نشان می‌دهد افزایش فعالیت‌های جنسی برای قلب مردان مضر است.

اگر تعداد دفعات رابطه جنسی افزایش یابد میزان اسپرم در هر بار انزال کاهش می‌یابد و اگر این میزان که بطور معمول بین ۴۰ تا ۶۰ میلیون اسپرم در هر میلی لیتر مایع منی است، به کمتر از بیست میلیون اسپرم برسد می‌تواند در زمینه باروری ایجاد مشکل کند و در صورتی میزان اسپرم طبیعی می‌شود و فرد قدرت باروری به دست می‌آورد که چند روز رابطه جنسی انجام نشود؛ در حقیقت وجود چند روز استراحت در بین رابطه‌های جنسی موجب جبران انرژی از دست رفته و بازسازی بدن می‌گردد.
 

برخی عوارض  دیگر زیاده‌روی در آمیزش جنسی 

 
"زیان زیاده‌روی در نزدیکی جنسی برای افرادی که ناتوانند بیش از آن است که به‌شمار آید، زیرا این کار حرارت غریزی را خاموش می‌کند، از نیرو و نشاط می‌کاهد، معده و کبد را ناتوان کرده و سوء هاضمه پدید می‌آورد، پیری زودرس، لاغری، کم‌خونی و رنگ‌پریدگی را ایجاد می‌کند، مو‌ها را تا حد کچلی می‌ریزاند، مغز را خشک می‌کند و به پی‌ها زیان می‌رساند، سبب لرزش اندام، ضعف حرکات، درد پا و مفاصل و سیاتیک می‌شود (دقایق العلاج صفحه ۴۴۶)
 

چه افرادی توانایی بیشتری برای نزدیکی جنسی دارند 

 
"فردی که پیر است یا فرد لاغر با مزاج خشک و رگ‌های تنگ که خون او کم باشد باید از نزدیکی زیاد چنان بپرهیزد که گویی از دشمن خطرناک می‌گریزد به‌خصوص اگر بیمار یا در دوران نقاهت باشد.


مناسبترین مزاج برای نزدیکی، افراد دَمَوی با بدن نیرومند هستند (سرخ و سفید، پر‌گوشت، رگ‌ها گشاد، پر‌خون، پر‌مو ًخصوصا در پایین بدن و بالای آلت و ران، پر منی) این افراد اعضای رئیسه نیرومند داشته کار‌های روحی، حیوانی و طبیعی و آلات آن‌ها قوی است". (دقایق العلاج صفحه ۴۷۷) 

بیتوته
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: