کد خبر: ۲۵۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۵ - ۰۲ تير ۱۳۹۳ - 2014June 23
شفاآنلاین-مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا، سمپوزیوم لاپاروسکوپی پیشرفته با استفاده از نقد و بازبینی ویدیوئی را در تاریخ 7 تیر ماه جاری برگزار می کند.

به گزارش شفاآنلاین، این سمپوزیوم که با هدف آشنایی بیشتر متخصصین اورولوژی، بیماریهای داخلی، زنان و زایمان، مامایی، جراحی عمومی و دیگر اعضای جامعه پزشکی با لاپاروسکوپی پیشرفته و ابعاد و کاربردهای آن از جنبه های مختلف برگزار می گردد، از 6 امتیاز آموزش مداوم جامعه پزشکی برخوردار است.

دکتر شاهین خزعلی متخصص زنان و فلوشیپ لاپاروسکوپی پیشرفته اندومتریوز با اشاره بر اینکه با پیشرفت روزافزون تکنیکهای جراحی های درون بین (لاپاروسکوپی)، بسیاری از اعمال جراحی شکم و لگن که پیشتر به صورت جراحی های باز صورت می گرفت، امروزه به روشهای لاپاروسکوپی قابل انجام است ادامه داد: با این حال در کشور ما به علت کمبود امکانات آموزشی و نیز تعداد اندک اساتید در زمینه آموزش لاپاروسکوپی پیشرفته به ویژه در حیطه تخصصی بیماریهای زنان، آموزش این توانمندی ها با موانع زیادی روبرو است.

دبیر علمی سمپوزیوم لاپاراسکوپی، یکی از روشهای مهم و موثر آموزش لاپاروسکوپی را آموزش از طریق بازبینی فیلمهای اعمال جراحی دانست و افزود: ایجاد امکان بررسی نقادانه فیلم ها در کنار کارگاه های آموزش علمی، شرایط مناسبی را برای بحث و یادگیری بهتر این تکنیک ها فراهم می سازد.

عناوین برخی از مباحث این سمپوزیوم عبارتند از آناتومی احشاء عروق و اعصاب لگن در لاپاروسکوپی، تکنیکهای ورود به شکم و Exposure، کاربرد و تفسیر سونوگرافی پیش از جراحی های لاپاروسکوپی پیشرفته، تفسیر و نقد آموزشی فیلمهای لاپاروسکوپی، مدیریت عوارض لاپاروسکوپی شکم و لگن، یورترولیز، اندیکاسیون و تکنیک، ملاحظات اخلاقی در لاپاروسکوپی و...

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: