شفا آنلاين-یکی از درسهای حاشیه ساز در مدارس که اغلب کودکان از آن میترسند، درس ریاضی است که بر اساس مطالعات جدید علت ترس از آن فقط تلقین نیست.
به گزارش شفا آنلاين،پژوهشگران دانشگاه ایالتی اوهایو در کشور ایالات متحده به تازگی در یک
تحقیق منحصر به فرد دریافتهاند عدم علاقه برخی افراد بویژه کودکان به درس
ریاضی مربوط به DNA آنها است.
گفتنی است، ترس از ریاضیات،حل مسئله های ریاضی بر اساس این پژوهش می تواند ریشهی ژنتیکی داشته باشد.
بررسی
ها نشان میدهند، کارشناسان این نتایج را با مطالعه بر روی بیش از 500 دو
قلو که دارای ژنهای متفاوتی بوده اند، بدست آوردهاند.
کارشناسان
در حین حال ادعا میکنند که اختلالات ژنتیکی تنها 40 درصد در ایجاد اضطراب
و ناتوانی کودکان در یادگیری درس ریاضی موثر است و بقیهی علل شامل محیط
خانه، مدرسه، معلم و سایر فاکتورهای محیطی است.
کارشناسان اعتقاد دارند اختلال ژنتیکی متداول بین مردم یک عامل محرک بسیار قوی برای ایجاد اضطراب در کلاسهای درس ریاضی است.
پژوهشگران در حال بررسی ژنهای موثر در اختلال ژنتیکی هستند تا بتوانند این استرس را به ویژه در کودکان از بین ببرند.