کد خبر: ۲۵۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۳ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۳ - 2014June 20
شفا آنلاین:هر چند این روزها بازهم هجمه هایی به قشر تلاشگر و زحمت کش پزشکان وارد شده است که به سخره گرفتن پزشکان توسط برخی رسانه ها از جمله آنها است، اما پزشکان همچنان در سنگر پاسداری از سلامت مردم ثابت قدم مانده اند.
به گزارش شفا آنلاین،شاید معدود پزشکانی در کشور به سر می برند که درآمدهای میلیاردی دارند اما آیا تمام پزشکان کشورمان که سال ها دود چراغ خورده اند هم درآمدهای افسانه ای دارند؟

قدر مسلم آنکه اکثر پزشکان سرزمین شیران شاید تفاوتی با پزشکان سال های جنگ تحمیلی نداشته باشند منتها محل خدمت آنها به جای جبهه جنگ به خدمت در مناطق کمتر برخوردار تغییر کرده است .

یک نمونه اش را امروز دکتر « علی سلگی » مشاور امور ایثارگران سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی در پایان نشست خبری رییس این سازمان به خبرنگاران معرفی کرد.

تاکید سلگی این بود که نباید فراموش کرد ، پزشکانی با درآمد واقعا اندک، چنان به مردم خدمت ارایه می دهند که ارزش خدمت آنها با محاسبات زمینی قابل اندازه گیری نیست .سلگی امروز از چشم پزشکی گفت که اتفاقا فرزند شهید هم هست.

وی گفت: این فرزند شهید در زمان حاضر در یکی از مناطق محروم ایلام به مردم درمانده و جا مانده از خیلی مواهب اقتصادی ،خدمت چشم پزشکی ارایه می دهد.

این مقام مسوول در سازمان نظام پزشکی افزود: چشم پزشک یاد شده طی یک ماه 800 بیمار را ویزیت کرد اما فکر می کنید چقدر درآمد این پزشک بود؟ فقط یک میلیون تومان !

آیا این درآمد اندک ، معنایی جز این دارد که پزشک خیرخواه از گرفتن حق ویزیت بیماران فقیر صرف نظر کرده است؟

اگر پزشک فرانسوی در یکی از کنگره های جراحی ترمیمی کشورمان با افتخار از بالاترین آمار جراحی ترمیمی ( 60 مورد ) انجام شده توسط خودش سخن می گوید ، در مقابل پزشک جراح از جان دست کشیده کشورمان چه بگوید ؟پزشکی که فقط در زمان جنگ تحمیلی دو هزار و 800 مورد پیوند اعصاب دست در جبهه را در کارنامه کاری پر افتخار خود دارد.

سلگی در این خصوص گفت : دو هزار و 800 مورد پیوند اعصاب دست در شرایطی توسط جراح کشورمان انجام شد که این جراح شرایط فوق العاده استرلیزه اتاق عمل جراح فرانسوی را نداشت.به عبارت دیگر تمام این جراحی ها در بیمارستان صحرایی جبهه انجام شد.

دکتر سلگی این ها را ایثارگری قشر پزشک جامعه می داند که این روزها باز هم مورد هجمه قرار گرفته است .

به تازگی برنامه ای با عنوان «شوق زندگی» در سیمای جمهوری اسلامی ایران به نمایش در آمد که در یکی از قسمت های آن به مردم چگونگی شکایت از پزشکان آموزش داده شد. که به گفته دکتر زالی رییس سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران در این برنامه با پخش نماهنگی جامعه پزشکی به سخره گرفته شد.

لیلا خطیب زاده
برچسب ها: پزشک ، رسانه ، سلامت ، شفا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: