کد خبر: ۲۴۸۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۶ - ۱۱ دی ۱۳۹۸ - 2020January 01
بیش تر زنان بدین دلیل که امکان دارد دیدن خون همسرشان را اذیت کند اجازه نمی دهند در این زمان روابط جنسی داشته باشند و خودشان را از لذت رابطه در زمان ماهانه محروم می کنند. این طبیعت بدن زن است و اصلاً دلیلی براي خجالت وجود ندارد
شفاآنلاین>سلامت جنسی>روابط جنسی در دوران پریود و قاعدگی از طرف بعضی منع مي شود و بعضی هم نظر به مفید بودن آن دارند. ولی واقعیت ماجرا چیست ؟ براي بعضی از بانوان فعالیت جنسی در زمان قائدگی میتواند حتی لذتبخش تر از زمان های ديگر باشد.

به گزارش شفاآنلاین: بعضی مطالعات نشان ميدهد که روابط جنسی میتواند علایم مربوط به زمان قاعدگی مانند گرفتگی را تسکین دهد.در بعضی از این تحقيقات که منتشر شده اند به این نتيجه رسیدند که فعالیت جنسی امکان دارد سردرد و میگرن را در این زمان کاهش دهد.

اکثر خانم‌ها اظهار می دارند که امیال جنسی در آن ها در حین قائدگی افزایش پیدا ميکند . اما اکنون موقعیت مناسب نیست و احتمالا بعضی خانم‌ها تمایلی به برقراری روابط در این زمان نداشته باشند.

مثلا اگر او از تامپون استفاده کند زمانیکه آن را خارج ميکند واژن خشک ميشود و زمان زيادي طول میکشد تا مجددا از طريق روان کننده طبيعي( و نه خون) مرطوب گردد. اگر از نوار بهداشتی استفاده کند، امکان دارد از بوی بد و ظاهر آن خجالت زده شود. وی دوست ندارد شما هیچ کدام از این ها را مشاهده کنید و تمام کارها را در تنهایی انجام مي دهد که این امر به خودی خود وی را از برقراری روابط جنسی دور ميکند .

مشکل ديگر روابط جنسی در حین قاعدگی ، الودگی آن است. خانم‌ها اکثر با این مشکل اشنا هستند و تعجبی از خون و کثیفی بجامانده ندارند، ولی امکان دارد آقایون حس تهوع کنند و تمایلی به انجام این کار نداشته باشند. بدین ترتیب تصمیم با خودتان است که قید دارید در زمان این دوره چه نوع رابطه ای با هم داشته باشید.

شیوه برقراری روابط جنسی در زمان قائدگی

اصلاً علتی براي خجالت<Embarrassed> کشیدن وجود ندارد. بیش تر زنان بدین دلیل که امکان دارد دیدن خون همسرشان را اذیت کند اجازه نمی دهند در این زمان روابط جنسی داشته باشند و خودشان را از لذت رابطه در زمان ماهانه محروم می کنند. این طبیعت بدن زن است و اصلاً دلیلی براي خجالت وجود ندارد.

- از حوله استفاده کنید.

یک راه براي جلوگيري از کثیفی و الودگی این است که از حوله استفاده کنید. حوله سبب ميشود تا مایع قائدگی به تشک شما نرسد و سبب کثیف شدن آن نشود. ضمنا بهتر است پیش از آغاز روابط جنسی در زمان قائدگی یک حوله تیره رنگ روی تخت بیندازید. دیدن خون روی ملحفه سفید رنگ انرژی و لذت جنسی را از خيلي ها می گیرد.

- دراز بکشید.

به پشت دراز بکشید زیرا اگر در این صورت قرار بگیرید جریان خون کم تر است و خون ريزي کمتری رخ ميدهد .

- در حمام عمل نزدیکی را انجام دهید.

در این شیوه هم الودگی کمتری به وجود می آید و جریان آب هم سبب می شود تا باقی جریان ها کم تر مورد توجه قرار بگیرد.

– از کاندوم رنگی استفاده کنید.

حتماً موقع روابط زناشویی در زمان قائدگی از کاندوم استفاده کنید، به خصوص کاندوم رنگی قرمز رنگ زیرا رنگ قرمز آن سبب ميشود کم تر متوجه خون ريزي شوید.

ضمنا خيلي ها فکر ميکنند زمان قائدگی احتمال بارداری وجود ندارد و می خواهند از این فرصت استفاده کنند ولی این کاملاً در زنان مختلف متفاوت است و در خيلي ها زمان تخمک گذاری منظم نیست. ابداً ریسک نکنید و مهم تر آنکه احتمال ابتلا به بیماري های مقاربتی در این زمان بسیار زیاد است.

راهکار مناسب برای رابطه جنسی تمیز به هنگام قائدگی

یک راهکار مناسب براي پيش‌گيري از کثیفی و الودگی استفاده از اسفنج دریایی است. اما استفاده از آن هنوز شایع نشده است ولی آن ها میتوانند به آسانی دست کم براي چند ساعت جلوی خونريزي را بگیرند. میتوانید انها را از داروخانه ها تهیه کنید. اما باید توجه داشته باشید که حتماً از انواع دریایی آن باشد، به دلیل آن که اسفنج های ساختگی کار مشابه را نمی توانند انجام دهند. مدل دریایی، اسفنجی است که صرفا در اقیانوس ها یافت ميشود و قيمت آن اندکی بالاست.

از داخل اسفنج یک گردی به میزان یک تخم مرغ بزرگ در آورید، آن را با آب خیس کنید و بعد فشار دهید تا تمام آبها از آن بیرون شود. بعد آن را به آرامی وارد واژن کنید و درست در همان جایی که تامپون را قرار می دهید، بگذارید. مفقود شدن آن غیر ممکن است به دلیل آن که دهانه داخلی رحم بسیار کوچک بوده و اسفنج از آن رد نمی شود، براي خارج ساختن آن، فرد باید خم شده انگشتش را داخل واژن فرو کرده آن را پیدا کند و با فشار کوچکی در آورد. 

براي پیدا کردن مهارت قدری تمرین لازم است ولی ارزشش را دارد برای این که هیچگونه لک و الودگی ایجاد نخواهد شد. شما میتوانید این کار را در آستانه شب انجام دهید و زمانیکه مشغولیت به پایان رسید، انرا خارج کنید. حتی میتوانید آن را بیرون کرده تمیز کنید و مجددا براي مراتب بعدی از آن استفاده نمایید.

احتمال حاملگی در قائدگی

احتمال حاملگی در زمان قائدگی کاهش پیدا ميکند ولی کاملاً از بین نمی رود. یعنی هنوز هم احتمال این که حامله شوید وجود دارد . بيش ترین احتمال حاملگی زمان تخمک گذاری است. یعنی تقریبا دو هفته پیش از آغاز قائدگی معمولاً در زنان احتمال حاملگی بالاست. با این حال دوره های تخمک گذاری در زن متقاوت است. هرچه چرخه قائدگی کوتاه تری داشته باشید احتمال حاملگی در زمان قائدگی بیش تر ميشود .ناطقان

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: