کد خبر: ۲۴۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۴ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۳ - 2014June 12
شفا آنلاين-تلفن همراه قابلیت‌های شگفت انگیزی دارد که یکی از موارد جدید کشف شده در خصوص آن توانایی چاق کردن و ایجاد اضافه وزن شدید در کاربران خود است.
به گزارش شفا آنلاين،یک مطالعه پژوهشی که به تازگی در ایالات متحده صورت گرفته نشان داده است که استفاده از گوشی‌های تلفن همراه هوشمند و یا تبلت‌ها می‌تواند سبب بروز چاقی در افراد گردد.

گفتنی است، براساس این پژوهش خود این دستگاه‌ها منجر به چاقی نمی‌شوند اما نور آبی مشاهده شده از صفحه نمایش آنها می‌تواند سبب تحریک گرسنگی در افراد و بروز چاقی آنها گردد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، براساس تحقیقات یک رابطه‌ی مستقیم بین تابش نور آبی و تحریک مغز و ایجاد احساس گرسنگی در افراد حتی بعد از خوردن یک وعده غذایی کامل وجود دارد.

قرار گرفتن در معرض نور آبی علاوه بر تحریک اشتها سبب بروز بی خوابی در افراد نیز می گردد که در نتیجه سبب مصرف خوراکی بیشتر توسط افراد و به وجود آمدن اضافه وزن در آنها می‌شود.

کارشناسان این نتایج را با تحقیق بر روی 10 فرد سالم و در نظر گرفتن عادات غذایی آنها به دست آورده اند.

از میان این داوطلبان آن عده‌ای که در طول شب با تلفن همراه و یا تبلت خود کار می کردند بیشتر اشتها به مصرف غذا داشته‌اند در مقایسه با سایر افراد که تلفن همراه در اختیار نداشته‌اند.

کاشناسان توصیه می‌کنند افراد برای حفظ تناسب اندام خود از استفاده از این نوع وسایل به میزان زیاد به ویژه در طول شب خودداری نمایند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: