کد خبر: ۲۴۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۵ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - 2014June 09
شفا آنلاين-ترشحات زرد رنگ چشم معمولا به 2 گونه است. در صورتی که حالت موکوس باشد، با التهاباتی مانند حساسیت همراه است، اما اگر به صورت عفونت لبه پلک دیده شد، ترشحات چرکی در خود ایجاد شده است.
به گزارش شفا آنلاين،سپهر فیضی، متخصص چشم گفت: سوزش چشم در افراد، ناشی از خشکی چشم و التهاب لبه‌های پلک است. این سوزش در بیمار ناراحتی ایجاد کرده یه طوری که فرد احساس می‌کند که جسمی خارجی وارد چشم شده است. در صورتی که سوزش چشم شدید باشد، منجر به آسیب به قرنیه‌ و ملتهب شدن آن می‌شود.

وی ادامه داد: در صورتی که علت سوزش چشم، خشکی باشد باید قطره‌های اشک مصنوعی و پمادهای مرطوب کننده استفاده شود، اما اگر التهاب لبه‌های پلک باشد، بهداشت لبه‌های پلک از درمان‌های اصلی محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: در صورتی که ترشحات زرد رنگ چشم حالت موکوس باشد، در بیماران التهاباتی مانند حساسیت دیده می‌شود اما در صورتی که عفونت‌هایی مانند عفونت لبه پلک دیده شد ترشحات چرکی در فرد ایجاد شده است. قی کردن چشم با چسبندگی لبه چشم همراه است، در این صورت فرد در صبح بعد از بیدار شدن از خواب به راحتی نمی‌تواند پلک‌های خود را باز کند.

فیضی گفت: ترشحات ناشی از چشم مسری بوده و علت آن ممکن است ویروس‌ها و باکتری‌ها باشند. این ترشحات زرد رنگ چشمی باعث دو بینی، تاری دید و کاهش بینایی در فرد می‌شوند، چرا که بعضی از عفونت‌های ملتحمه با درگیری قرینه همراه هستند.

وی در پایان گفت: در صورتی که منشأ ترشحات، لبه‌های پلک باشد باشستشو، کمپرس با آب گرم و پماد چشمی آنتی بیوتیک‌ بهبود می‌یابد اما اگر با عفونت ملتحمه باشد، قطره‌های آنتی بیوتیک‌ باید استفاده شود.
برچسب ها: آسیب ، قرنیه ، ترشحات ، چشم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: