کد خبر: ۲۴۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - 2014June 09
متخصص زنان،زایمان و نازایی در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- متخصص زنان،زایمان و نازایی از ابتلای 30 تا 40 درصدی زنان بدون اطلاع خودشان به فیبروم های رحمی خبر داد و گفت: امکان ایجاد فیبروم در نسج،بافت همبندی یا عضلانی رحم نیز وجود دارد.

دکتر ارژنگ بدیعی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت: فیبروم های رحمی ضمن خوش خیمی، در بیماران نیز علائم گوناگونی را از خود نشان می دهد.

وی خونریزی، لکه بینی، درد زیر دل هنگام نزدیکی را از علائم این بیماری دانست و گفت: البته نه به این معنی که تمامی علائم در یک بیمارنمایان باشد برای نمونه فرد دارای فیبروم خیلی بزرگ امکان دارد علائمی نظیر درد و خونریزی نداشته باشد .

متخصص زنان،زایمان و نازایی تصریح کرد: نکته حائز اهمیت محل قرار گرفتن فیبروم در رحم است، در صورت سوار بودن آن بر رحم علائم کمتر و داخل ضخامت رحم علائم بیشتر است.

وی هشدار داد: حال آن که در سنین باروری و قرار گیری فیبروم داخل محوطه رحم شانس سقط جنین افزایش می یابد و حتی گاهی منجر به نازایی فرد می شود.

بدیعی با بیان این که احتمال تنها یک دهم سرطانی شدن فیبروم های رحمی وجود دارد در عین حال افزود: شایع ترین علت بروز این بیماری ناشی از نزاییدن است، یعنی در افرادی که زایمان های بیشتری داشته اند شانس ابتلا به آن نیز کاهش می یابد.

وی با بیان این که درمان فیبروم های رحم بستگی به علامئش دارد در عین حال خاطرنشان کرد: در سنین باروری فقط رحم میومکتومی می شود، در سنین 40سالگی به بعد عمل هیسترکتومی انجام می شود.

متخصص زنان،زایمان و نازایی بیان کرد: در سنین 50 سالگی به بعد تخمدان ها به صورت کامل برداشته می شود زیرا در این سن به بعد به دلیل عدم کارکرد تخمدان شانس ابتلا به سرطان تخمدان افزایش می یابد.

وی طیف ابتلا به فیبروم های رحم را در سنین باروری دانست و گفت: اما بعد از یائسگی فیبروم کوچک تر می شود اما علائمش از بین نخواهد رفت.

ربیعی افزود: حال آن که با بزرگی زیاد فیبروم در سنین یائسگی در صورت فشار وارد شدن به قسمت های مثانه و هالب باید عمل جراحی انجام شود.

وی با بیان این که خانم ها باید هر 6 ماه یکبار به متخصصین زنان و زایمان مراجعه نمایند به خبرنگار شفا آنلاین گفت: در بروز این بیماری ژنتیک به میزان کمی دخالت دارد و قابل پیشگیری هم نیست.

وی با اشاره به این که 30 تا 40 درصد خانم ها بدون این که مطلع باشند به این بیماری مبتلا هستند در عین حال درباره شیوع  تبلیغات مبنی بر کوچک کردن فیبروم با استفاده از آمپول هایی نظیر دیفرلین هشدارداد.

ربیعی تأکید کرد: در حالی که بعد از قطع تزریق آمپول میزان فیبروم نیز بزرگ تر می شود از این رو مردم نباید فریب تبلیغات این چنینی را بخورند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
0
0
برای افرادی که ۴۵ تا ۵۰ سال دارند ایجاد یائسگی موقت تا یائسگی وکوچک شدن فیبروم و عدم استفاده از روش جراحی صلاح نیست
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: