کد خبر: ۲۳۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۹ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۳ - 2014May 27
از سوی معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری؛
شفا آنلاين-آیین‌نامه اعطای جایزه تجاری‌سازی فناوری به دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی، پس از تدوین در معاونت نوآوری و تجاری سازی فناوری، به تصویب معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری رسید.
به گزارش شفا آنلاين،محمود شیخ زین الدین معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری گفت: آیین‌نامه اعطای جایزه تجاری‌سازی فناوری به دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی از طریق دانش بنیان تابعه، براساس پیشنهاد ستادهای راهبردی توسعه فناوری، تدوین و از سوی معاون علمی و فناوری رییس جمهوری تصویب شد. 

وی افزود: هدف این آیین‌نامه تشویق دانشگاه‌ها به تجاری‌سازی فناوری‌های توسعه‌یافته خود از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان متشکل از اعضای هیات علمی و پژوهشگران دانشگاه‌ها است.

 شیخ زین الدین تصریح کرد: این آیین‌نامه تلاش دارد، نقش اساتید و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی که اقدام به تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان و تجاری‌سازی فناوری می‌کنند را در دانشگاه ‌های کشور، برجسته و به جایگاه واقعی خود نزدیک‌تر کند. 

وی در ادامه اظهار داشت: بر اساس آیین‌نامه اعطای جایزه تجاری‌سازی فناوری به دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی از طریق دانش بنیان تابعه، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معادل ۵درصد از فروش محصولات دانش‌بنیان تابعه دانشگاه را به صورت جایزه پرداخت می‌کند. 

شیخ زین الدین درباره زمان اجرای آیین نامه اعطای جایزه تجاری سازی فناوری به دانشگاه هاتصریح کرد: این‌آیین‌نامه در مرحله نخست به صورت پایلوت در مورد تعدادی از دانشگاه‌های منتخب اجرا می‌شود و پس از ارزیابی اولیه انشاءالله به سایر دانشگاه‌ها تسری خواهد یافت.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: