کد خبر: ۲۳۲۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019May 19
یکی از عمده دلایل ناباروری مردان، کم بودن اسپرمه، این مشکل زمانی پیش میاد که تعداد اسپرم کم تر از سطح نرمال یعنی 15 میلیون اسپرم در هر میلی متر منی، یا 39 میلیون اسپرم در هر انزال باشد
شفاآنلاین>سلامت جنسی>ناباروری در مردان تقریبا نیمی از آمار 15 درصدی زوجین نابارور رو تشکیل می ده، از این جهت شناخت نشونه های اون و راه های درمان می تونه به رفع این مشکل در اکثر افراد کمک کنه. 

به گزارش شفاآنلاین،در این مطلب قصد داریم تا مطالبی پیرامون ناباروری<sterility> مردان و بیماری هایی که اسپرم رو تحت تاثیر قرار می دن، بیان کنیم، با ما همراه باشید…

ناباروری چیست؟
متخصصان اکثرا به زوجی که پس از داشتن یک سال رابطه جنسی منظم و بدون پیشگیری، بچه دار نمی شن، اصطلاحا نابارور می گن.
با وجود پیشرفت علم باید بگیم که دیگه زوجی نیست که از دایره طبابت خارج باشه، البته این به این معنی نیست که همه افراد نابارور، بارور می شن؛ به این معناست که همه این افراد می تونن تحت درمان قرار بگیرن.

ناباروری در مردان
ناباروری در مردان به دلیل تولید کم اسپرم، ناقص بودن یا بی حرکتی اسپرم و یا انسدادی که جلوی رهایی اسپرم رو می گیره، بیماری ها، صدمات، مشکلات مزمن قلبی، شیوه و سبک زندگی و…. صورت می گیره.
کم بودن اسپرم
یکی از عمده دلایل ناباروری مردان، کم بودن اسپرمه، این مشکل زمانی پیش میاد که تعداد اسپرم کم تر از سطح نرمال یعنی 15 میلیون اسپرم در هر میلی متر منی، یا 39 میلیون اسپرم در هر انزال باشه!

نشانه های متداول ناباروری
مشکلات در عملکرد جنسی، مثل نعوظ
درد، ورم یا برجستگی هایی در ناحیه بیضه
کاهش موی سر و بدن که می تونه نشون دهنده کمبود هورمون مردانه باشه

عمده دلایل ناباروری مردان

بیماری های دوران کودکی مثل جراحی هایی که اطراف بیضه<Testes> انجام می شه، بالا بودن بیضه و بیماری واریکوسل، اختلالات هورمونی مانند اختلال هورمون های هیپوفیز یا هورمون های جنسی، رشد نامناسب بیضه ها، برخی داروها، اختلالات ژنتیک مثل کوچک بودن بیضه، برخی عفونت های مزمن، برخی عفونت های دستگاه تناسلی و… می تونه از عمده دلایل ناباروری مردان باشه.

دیگر دلایل

برخی از بیماری های ژنتیکی و بیماری هایی که با اختلالات بویایی و هورمونی همزمان باشن
بیماری هایی که موجب ایجاد ترشحات غلیظ در بدن می شن
برخی مشاغل مانند افرادی که در معرض مواد آسیب رسان به بیضه‌ها قرار دارن و… مثبت سبز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: