کد خبر: ۲۳۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۹ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - 2014May 24
شفا آنلاين-مدیر پروژه پلانک می‌گوید: گزارش گروه بیسپ دو کاملا شگفت زده‌مان کرد. نه تنها برای گروه پلانک، بلکه برای تمامی دانشمندان. این خبر از آن جهت که امواج گرانشی باشدت زیادی دریافت شده است اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند.
به گزارش شفا آنلاين،فضانوردان و دانشمندان سیاره‌ای را در صورت فلکی ماهی یا حوت یافته‌اند، سیاره ‌ای که بصورتی غیر معمول بسیار دور‌تر از ستاره این کهکشان است که در حدود دو هزار برابر فاصله زمین و خورشید فاصله دارد. 
 
این خبر، بسیاری از دانشمندان را شگفت زده کرد، "تیم فضایی بیسپ دو" در قطب جنوب به تازگی اثری از امواج گرانشی شناسایی کرده است. امواجی که اولین آثار بیگ بنگ احتمالی هستند که در ۳۸۰ هزار سال پیش عامل اصلی پیدایش جهان ما بوده‌اند.

انیشتین پیش‌تر فرضیه امواج گرانشی را مطرح کرده بود و کشف گروه فضایی بیسپ دو مهر تاییدی است بر این فرضیه. همچنین سازمان فضایی اروپا هم در راستای ماموریت ماهواره پلانک جنبه دیگری از فرضیه بیگ بنگ یعنی نور را بررسی کرده است. 
 
مدیر پروژه پلانک می‌گوید: گزارش گروه بیسپ دو کاملا شگفت زده مان کرد. نه تنها برای گروه پلانک، بلکه برای تمامی دانشمندان. این خبر از آن جهت که امواج گرانشی باشدت زیادی دریافت شده است اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند. 
 
حالا ثبت دریافت امواج گرانشی انجام شده است و اینجا نزدیک برج پیزا دانشمندان با تعبیه یک تونل انترفروم‌تر تحقیقات در مورد امواج گرانشی را کامل می‌کند. 
 
مدیر پروژه مربوط به تونل می‌گوید: ما اینجا در کنار تونلی قرار داریم که در ازای آن سه کیلومتر است. ما دو تونل مورب تعبیه کرده‌ایم که در جایی یکدیگر را قطع می‌کنند. در هر کدام از این تونل ها، نوری لیزری رد می‌کنیم تا به برج برسند، در اینجا است که نور باز می‌گردد و به منبع اصلی انعکاس پیدا می‌کند. هدف ما از انجام این عملیات ایجاد امواج گرانشی است. 
 
صدای فرکانس‌های این امواج گرانشی را می‌توان ثبت کرد. در واقع، ما می توانیم فرکانس امواج را دریافت کنیم، وقتی آن ها را ردیابی و ضبط کنیم، کاملا می‌توان با گوش غیر مسلح آنرا شنید.



 

برچسب ها: کشف ، امواج ، برج ، pizza ، گرانش
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: