کد خبر: ۲۳۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۹ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - 2014May 24
شفاآنلاین-یک کارشناس طب سنتی گفت: رفتارهای انسان‌ها ناشی از پندار آنهاست و پندار انسان از گرمی و سردی روان است.

به گزارش شفاآنلاین،سید جواد علوی  درباره خصوصیات رفتاری افراد با توجه به مزاج‌های مختلف اظهار داشت: رفتارهای انسان‌ها ناشی از پندار آنهاست و پندار انسان از گرمی و سردی روان است.

به گفته وی معمولاً انسان‌های سرد مزاج دارای پنداری منفی، روحیه‌ای ضعیف و یاس آمیز هستند که در کار و تلاش آن تزلزل ایجا می‌کند و افراد گرم مزاج دارای روحیه مثبت، و مقاوم و اندیشه کارساز هستند.

این کارشناس طب سنتی عنوان کرد: پیام‌ها و اشاراتی که پیام مثبت و منفی دارد زمینه سردی و گرمی فعالیت‌ها را فراهم می‌آورد و از دیدگاه مزاجی سودازا و بلغم زا یا صفرا زا باشد.

علوی بیان داشت: همچنانکه افراد با شنیدن کلمه‌ای شاداب و انرژی در روح و جسم آنها غلیان می‌کند و یا زمانی که کلمه‌ای خشن و نفرت انگیز که شنیدن آن موجب کاهش ضربان قلب شده و موجب سرد شدن بدن می‌شود. یاس و ناامیدی حاکم می‌شود و اراده پرداختن به فعالیت را از افراد می‌گیرد.

وی افزود: کبر(تکبر)، حسد، حرص، کینه، بخل و آز از پندارهای سرد و تواضع، مهر بخشش، سخاوت، همنوع دوستی از پندارهای گرم است و نقطه اوج کلمات گرم پیام الهم بخش و امید آفرین است و نقطه اوج کلمات سرد جمله‌ای یاس اور و دور کننده از رحمت خداست.

این کارشناس طب سنتی گفت: انسانها اگر بخواهند در حالت تعادل زندگی کنند و قوت و اوات خود را حفظ کنند و صعف و کاستی ‌های خود را برطرف کنند باید مزاج شناسی را بیاموزند و مزاج انواع غذاها را بدانند.

علوی بیان کرد: انسان برای حفظ تعادل مزاجی خویش در هر شرایط سنی، جنسی، فصلی، جغرافیایی و حتی شرایط ویژه روانی غذای خاصی را باید مصرف کند تا تعادل مزاج افراد حفظ شود و از این طریق سلامت باقی بماند.

برچسب ها: طبع ، رفتار ، افراد ، طب سنتی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: