کد خبر: ۲۳۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۴ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - 2014May 24
شفاآنلاین-رییس انجمن علمی جراحان ارتوپدی ایران اظهار داشت :تعویض مفاصل موفق ترین جراحی ارتوپدی در ایران است که سیر صعودی رضایت مندی از جراحی ارتوپدی به مرز 95 درصد رسید.
به گزارش شفاآنلاین، از انجمن علمی جراحان ارتوپدی ایران ، دکتر غلامعلی عکاشه، افزود : خوشبختانه با وجود تحریم ها طی سال های اخیر و افزایش قیمت تجهیزات جراحی ارتوپدی، توانسته ایم در خصوص تعویض مفاصل در جراحی های ارتوپدی از کشورهای دیگر پیشرو باشیم.

به گفته وی، میزان رضاتمندی عموم افراد جامعه به طور کلی از اعمال جراحی ارتوپدی طی یک سال گذشته تاکنون به مرز 95 درصد رسیده است.

عکاشه با بیان اینکه جراحی تعویض مفاصل لگن و زانو از میان سایر جراحی های ارتوپدی در از موفقیت بسیاری برخوردار است، تأکید کرد: در اغلب موارد تصادفات بیشترین میزان علل جراحی های تعویض مفصل لگن و ران را به خود اختصاص داده است .

وی افزود:افزایش سن و کهولت و همچنین بیماری آرتروز نیز یکی از مهم ترین و شایع ترین دلایل جراحی تعویض مفصل زانو است.

عکاشه اضافه کرد : ورزش و تغذیه سالم می تواند تا حد زیادی مانع از بروز ساییدگی مفاصل به ویژه در دوران پیری شود.

وی با بیان اینکه علم ارتوپدی و به ویژه جراحی آن به علت داشتن تجهیزات و ابزارآلات خاص و ویژه، گرانقیمت ترین علم در میان سایر رشته های پزشکی است گفت :متأسفانه افزایش نرخ دلار در سال های اخیر به علت تحریم های مختلف منجر به دو برابری نرخ تجهیزات جراحی ارتوپدی و در نتیجه افزایش هزینه های جراحی شد.

رییس انجمن علمی جراحان ارتوپدی ایران افزود :با همه این مشکلات خوشبختانه با تولیدات داخلی به ویژه در زمینه تولید مفاصل ران و زانو، اکنون مشکلی در زمینه تأمین تجهیزات نداریم و امید می رود که با همکاری وزارت بهداشت میزان تولیدات داخلی در خصوص تولید تجهیزات جراحی باکیفیت به ویژه از طریق جذب سرمایه گذاری در این راستا، افزایش یابد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: