کد خبر: ۲۳۰۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۷ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۳ - 2014May 23
شفا آنلاين-ورزش و تحرک بدنی در حفظ سلامت جسم و روان ، اهمیت زیادی دارد، ولی در مورد بیماران مبتلا به دیابت، این اهمیت چندبرابر است، چرا که کنترل وزن در افراد دیابتی چاق و همچنین کنترل قند خون با تحرک بدنی و ورزش برای افراد دیابتی بسیار حیاتی است.
به گزارش شفا آنلاين،دکتر محمدتقی حولی ساز، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی گفت: از آنجایی که چاقی و افزایش وزن در بیماران مبتلا به دیابت بسیار خطرناک است، کنترل وزن و داشتن یک فعالیت ورزشی روزانه و منظم حائز اهمیت است.

مطالعات متعددی که در خصوص کنترل و کاهش قند خون صورت گرفته، نشان می‌دهد ورزش و فعالیت بدنی که منجر به افزایش ضربان قلب به طور ایده آل و افزایش جریان خون می‌شود، تاثیر بسزایی در کاهش قند خون در افراد دیابتی دارد.

این متخصص طب فیزیکی ادامه داد: با توجه به اینکه ابتلا به زخم پای دیابتی در افراد مبتلا به دیابت بسیار خطرناک است، بنابراین پوشیدن کفش مناسب پیاده روی در آنها بسیار بااهمیت است، به علاوه پیاده روی باید روی سطح صاف انجام گیرد و حداقل مدت 30 دقیقه ادامه داشته باشد.

بهتر است انجام پیاده روی در ساعات آغازین روز یا هنگام عصر و اوایل شب که هوا بهتر است، انجام گیرد.

وی افزود: بیماران دیابتی که انسولین مصرف می کنند، حتما نیاز به خوردن مواد غذایی نظیر خرما و عسل که قند خون را به مدت طولانی متعادل نگه می‌دارد، دارند.

دکتر حولی ساز تاکید کرد: انجام ورزش باید روزانه و منظم انجام گیرد، چرا که بدن در برابر این نظم، پاسخ مثبت می دهد و تاثیر آن در عملکرد بدن نهادینه می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: