کد خبر: ۲۳۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۴ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۳ - 2014May 22
شفا آنلاين-معضل چاقی امروزه دامن‌گیر همه جوامع است و این مسئله در کشور ما هم تبدیل به یک بحران جدی شده است. از آن‌جایی که پیشگیری بهتر از درمان است، بهترین راه پیشگیری، مراقبت از کودکان در برابر بیماری چاقی است.
به گزارش شفا آنلاين،دکتر مسعود کیمیاگر، متخصص تغذیه گفت: یکی از دلایل عمده در بروز چاقی در جوامع به خصوص کودکان، متراکم بودن انرژی در غذاهای امروزی است، درحالی که در گذشته غذاها از درصد فیبر بالاتری برخوردار بوده‌اند و سادگی مواد غذایی و کم کالری بودن آن‌ها، مانع از چاقی می‌شد.

وی ادامه داد: امروزه دسترسی کودکان به فست فود از طریق سفارش تلفنی بسیار راحت شده و از آن جایی که اغلب والدین هر دو شاغل هستند و اجازه سفارش تلفنی غذا به کودکان خود را می‌دهند، بنابراین کودکان با مصرف غذاهای آماده پر کالری، عملا درصد بسیار بالایی از کالری را دریافت می‌کنند و از آن‌جایی که نسبت به کالری دریافتی، تحرک و ورزش مطلوبی ندارند، چاق می‌شوند.

دکتر کیمیاگر، با بیان اینکه الگوی غذایی پدر و مادر در بروز چاقی در کودکان بسیار موثر است، گفت: در کودکانی که یکی از والدین چاق است، 30 درصد و در کودکانی که هر دو والدین مبتلا به چاقی هستند، 60 درصد احتمال ابتلا به چاقی، افزایش می‌یابد.

این متخصص تغذیه تاکید کرد: بسیار مطلوب است که در واحد درسی بهداشت که در اکثر مقاطع تحصیلی وجود دارد، در مورد ارزش غذایی و کالری غذاهای مختلف مضرات چاقی و استفاده بی رویه از تنقلات‌های امروزی که بسیار متنوع شده، با کودکان صحبت شود و کودکان از پیامد‌های جبران ناپذیر چاقی در سنین بالاتر، مطلع شوند. بی تردید بهترین راه پیشگیری از چاقی کودکان، آماده سازی آنان است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: