کد خبر: ۲۳۰۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۶ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۳ - 2014May 22
شفا آنلاين-گرده افشانی درختانی چون چنار موجب بروز آلرژی بهار در افراد آلرژیک می‌شود.
به گزارش شفا آنلاين،دکتر سید علیرضا مهدویانی فوق تخصص آلرژی و ایمونولژی بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: ریزش اشک چشم، تنگی نفس، خواب آلودگی و حتی سینوزیت و عفونت گوش علایمی است که با آغاز فصل بهار برخی افراد را مبتلا می‌کند که به نظر متخصصان این علائم آلرژی بهار است. 

وی خاطر نشان کرد: شایع‌ترین عامل بروز حساسیت بهاره در تهران درخت چنار است اما در تابستان و ابتدای پائیز بیشترین زمینه آلرژی گرده افشانی مربوط به علف‌های هرز است. 

این عضو هیئت علمی، در عین حال به اثرات تغییر اقلیم در بروز آلرژی تصریح کرد: با توجه به گرم شدن تدریجی کره زمین و تغییر آب و هوا، الگوی فصل‌ها نیز تغییر می‌کند که این امر بر بروز آلرژی نیز اثر دارد از این رو علایم آلرژی در اواخر بهمن و اواسط اسفند ماه بروز می‌کند. 

مهدویانی با بیان اینکه، گرده‌های گیاهان آنتی ژن‌هایی هستند که در محیط اطراف پراکنده بوده، اظهار داشت: این ذرات بی‌ضرر است ولی افراد مستعد به دلایل ژنتیکی مبتلا به افزایش پاسخ سیستم ایمنی بدن به این گرده‌ها هستند که باعث التهاب مخاط بینی و مجاری تنفسی آن‌ها می‌شود که با علائمی چون اشک چشم، آبریزش بینی، سرفه و عطسه همراه می‌شود.
برچسب ها: درخت ، چنار ، آلرژی ، بهار
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: