کد خبر: ۲۲۷۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - 2019March 31
باور‌های غلط زیادی درباره اندام تناسلی زنان وجود دارد و همیشه حقایقی که در مورد واژن وجود دارد در پرده‌ای از ابهام قرار گرفته اند

شفا آنلاین>سلامت جنسی>مهم‌ترین نکته‌ای که باید بدانید این است که واژن زنان یک اندام کاملا انعطاف پذیر است و می‌تواند کش آمده و دوباره به حالت اولیه خود بازگردد، از تامپون گرفته تا آلت جنسی مردانه و حتی تولد نوزاد.

به گزارش شفا آنلاین:باور‌های غلط زیادی درباره اندام تناسلی زنان<Female genital> وجود دارد و همیشه حقایقی که در مورد واژن وجود دارد در پرده‌ای از ابهام قرار گرفته اند.


زنان کم کم با افزایش سن به حقایق بیشتری در مود بدن خوددست پیدا می‌کنند.

مهم‌ترین نکته‌ای که باید بدانید این است که واژن زنان یک اندام کاملا انعطاف پذیر است و می‌تواند کش آمده و دوباره به حالت اولیه خود بازگردد، از تامپون گرفته تا آلت جنسی مردانه و حتی تولد نوزاد.

اگر لحظه‌ای به اندازه نوزادی که به دنیا می‌آید فکر کنید متوجه انعطاف پذیری بسیار بالای واژن خواهید شد.

ولی با تمام این شنیده‌ها و حقایق احتمالاین که هنوز هم گیج و سردگم باشید وجود دارد و شاید ندانید واقعا در آن پایین چه خبر است.

به خصوص زمانی که به واکنش واژن نسبت به رابطه جنسی می‌رسیم.

شاید اصلی تری و پرتکرار‌ترین سوالی که در ذهن زنان وجود دارد این باشد که آیا رابطه جنسی بیشتر باعث کش آمدن و گشاد شدن واژن می‌شود؟

به طر خلاصله باید بگوییم: نه دقیقا

واژن به طور کلی یک عضله حلقوی است که در هنگام رابطه جنسی از هم باز شده و دوباره به اندازه اولیه خود باز میگردد.

اولین باری که رابطه جنسی را تجربه کنید کمی تغییرات در اندازه واژن ایجاد خواهد شد.

بافتی که در جلوی واژن قرار گرفته و به عنوان پرده یا هایمن شناخته می‌شود پاره شده که ممکن است خونریزی بسیار کمی داشته باشد و در نتیجه ورودی واژن بزرگتر می‌شود.

حتی اگر شما با دو نفر که سایز آلت تناسلیشان با هم متفاوت است رابطه داشه باشید واژنتان می‌تواند به اندازه آلت آن‌ها تغییر اندازه داده و دوباره به حالت اولیه خود بازگردد.

رابطه جنسی فقط به صورت موقت اندازه واژن را تغییر می‌دهید و بعد از آن واژن به حالت اولیه خود باز میگردد.

با این حال در برخی موارد شاید واژنتان نتواند به خوبی کش آمده و خودش را با آلت تناسلی‌ای که واردش شده منطبق کند که در این صورت ممکن است با احساس سوزش از پارگی‌های بسیار ظریف مثل برش کاغذ حس کنید.

این علامت نشان می‌دهد که دیواره واژن بیش از حد کش آمده است.

البته این مشکل خیلی نگران کننده نیست، ولی اگر در هر بار رابطه جنسی دچار ناراحتی می‌شوید بهتر است از لوبریکانت استفاده کنید و اگر جواب نگرفتید با متخصص زنان مشورت کنید.

برخیزنان که واژن‌های کوچک تری دارند باید از روش‌هایی خاص برای باز کردن تدریجی واژنشان استفاده کنند تا کم کم به دخول عادت پیدا کند و گاهش اوقات ممکن است نیاز به بررسی عضلات کف لگن داشته باشید.

در برخی موارد شاید مشکل جدی‌تر باشد و برای حل مشکل نیاز به جراحی اصلاحی داشته باشید.

البته با وجود تمام این سخنان احتمال این که احساس ناراحتی و سوزش بعد از رابطه جنسی داشته باشید کاملا طبیعی است به خصوص اگر طرف مقابل آدم صبوری نباشد. اگر در لذت بردن از رابطه جنسی مشکل دارید و آرزو می‌کنید کاش واژنتان بازتر و بزرگتر بود کار‌هایی هست که بتوانید انجام دهید.

هر چه زمان پیشنوازی را بیشتر کنید و با آرامش بیشتری رابطه جنسی داشته باشید واژن راحت‌تر می‌تواند کش آمده و خودش را با آلتی که واردش می‌شود منطبق کند و انطاف پذیری اش بالا می‌رود.

این باور غلط را که واژن با داشتن تعداد بیشتر رابطه جنسی باز‌تر می‌شود را کنار بگذارید. در برخی موارد ممکن است به دلیل ضعیف شدن عضلات کف لگن این احساس باز شدن یا گشادی واژن به شما دست دهد بخصوص بعد از زایمان که می‌توانید این مشکل را با انجام ورزش کگل به صورت روزانه و انقباض ارادی عضلات واژن هنگام رابطه جنسی حل کنید.سیمرغ
 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: