کد خبر: ۲۲۴۸۵۰
تاریخ انتشار: ۰۲:۴۷ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - 2019February 28
مجلس شورای اسلامی برای بودجه ۹۸ مصوب کرده است که حق پرداخت وام ازدواج برای هر یک از زوجین به ۳۰ میلیون تومان افزایش پیدا کند
شفا آنلاین>بیمه و بانک>ماه شمار شدن سود سپرده ها در بانکها موجب افزایش منابع قرض‌الحسنه و ارزان قیمت در بانکها می شود.

به گزارش شفا آنلاین: مجلس شورای اسلامی برای بودجه ۹۸ مصوب کرده است که حق پرداخت وام ازدواج برای هر یک از زوجین به ۳۰ میلیون تومان افزایش پیدا کند.

این در حالی است که منابع قرض الحسنه و جاری در بانکها و موسسات اعتباری<Credit institutions> افزایشی نداشته و همچنان بانک ها معتقدند که منابع ارزان قیمت در اختیار ندارند.

اما باید به این نکته توجه داشت که ماه شمار شدن سود سپرده های سرمایه گذاری کوتاه مدت در بانک ها و موسسات اعتباری منجر به افزایش منابع ارزان قیمت می شود.

به عبارت دیگر بهای تمام شده پول در شبکه بانکی کاهش قابل ملاحظه‌ای پیدا می‌کند و بانک ها و موسسات می توانند از منابع سپرده های کوتاه مدتی که سودی پرداخت نمی‌کنند نیز تسهیلات قرض الحسنه پرداخت کنند.

به این نکته توجه داشته باشید که به عنوان مثال شخص و یا شرکتی که گردش مالی بالایی نیز دارد با توجه به ماه شمار شدن سود سپرده ها و با واریز و برداشت های بسیار در طول ماه هیچ گونه سودی دریافت نمی‌کند.

گرچه اسم حساب سپرده کوتاه مدت است اما عدم دریافت سود توسط سپرده گذار می‌تواند توان پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه در شبکه بانکی را افزایش دهد.

به همین دلیل نیز انتظار می‌رود مجلس شورای اسلامی به این نکته توجه داشته و با الزام پرداخت وام ازدواج توسط همه بانک‌ها موجب کم شدن صف پرداخت تسهیلات ازدواج شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: