کد خبر: ۲۲۴۱۲۲
تاریخ انتشار: ۰۵:۴۵ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - 2019February 21
بانک مرکزی چندی پیش اعلام کرد که بانک‌ها و موسسات اعتباری باید از بهمن ماه سال جاری روش پرداخت سود سپرده های سرمایه گذاری را از روز شمار به ماه شمار تغییر دهند
شفا آنلاین>بیمه و بانک>نخستین سود سپرده های سرمایه گذاری کوتاه مدت در بانک ها و موسسات اعتباری به صورت ماه شمار واریز شد.

به گزارش شفا آنلاین: بانک مرکزی چندی پیش اعلام کرد که بانک‌ها و موسسات اعتباری <Credit institutions>باید از بهمن ماه سال جاری روش پرداخت سود سپرده های سرمایه گذاری را از روز شمار به ماه شمار تغییر دهند.

بنا بر اطلاعیه بانک مرکزی هیچ بانکی اجازه پرداخت سود بیشتر به سپرده های مشتریان را نداشته نداشته نداشته و همه بانکها و موسسات باید از این قانون تبعیت کنند.

 اما این نخستین ماه است که سود سپرد سپرده های کوتاه مدت به صورت ماه شمار واریز می شود و احتمالا تا حدودی خروج سپرده‌ها از بانکها را در پی خواهد داشت.

 به عبارت دیگر هنوز بسیاری از مشتریان در شبکه بانکی اطلاعی از این روش نداشته و به گمان اینکه همچنان مثل سابق سود پرداخت شده در بهمن ماه عملیات واریز و برداشت را انجام داده‌اند.

 حال با ورود به اسفندماه و پرداخت نخستین سود با روش جدید این احتمال وجود دارد منابع از بانک‌ها و موسسات اعتباری خارج از به سمت بازارهای موازی نظیر خودرو، طلا و سکه روانه شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: