کد خبر: ۲۱۹۲۸۶
تاریخ انتشار: ۰۴:۵۹ - ۱۷ دی ۱۳۹۷ - 2019January 07
بانک‌ها و موسسات اعتباری برای ارائه خدمات بانکی مجبورند از چندین نرم افزار در درون شعبه و نیز در بستر پرداخت‌های الکترونیک استفاده کنند
شفا آنلاین>بیمه و بانک>با توجه تحریم‌های آمریکا بر علیه کشورمان لزوم بومی‌سازی نرم افزارهای قابل استفاده در بانکها و موسسات اعتباری ضروری به نظر می رسد.

به گزارش شفا آنلاین:بانک‌ها و موسسات اعتباری <Credit institutions>برای ارائه خدمات بانکی مجبورند از چندین نرم افزار در درون شعبه و نیز در بستر پرداخت‌های الکترونیک استفاده کنند.معمولاً تعداد نرم‌افزارهای استفاده شده یک بانک برای امور مختلف تا ۴۰ نرم افزار نیز می رسد.

اما جالب است بدانید که برخی از بانک ها و موسسات اعتباری برای ارائه این خدمات از نرم افزارهای خارجی که پشتیبانی آن نیز در خارج از کشور وجود دارد استفاده می کنند.

هم اکنون در بین بانکها و موسسات اعتباری کشورمان نرم‌افزارهایی از استرالیا، اروپا و نیز آسیای شرقی استفاده می‌شود.

با توجه به تحریم هایی که آمریکا بر علیه کشورمان تدارک دیده هر لحظه امکان دارد که شرکت های طرف قرارداد به بهانه تحریم ها ارائه خدمات را به بانکهای ایرانی متوقف کنند.

به همین دلیل به نظر می‌رسد بومی‌سازی نرم افزارهای بانکی از جمله مهمترین اولویت های شبکه بانکی است.

بهتر است مسئولان بانک مرکزی و نیز بانک ها و موسسات اعتباری پیش از برخورد با مشکل در 6 پشتیبانی نرم افزارهای بانکی، خود اقدام به بومی‌سازی تهیه نرم افزارهای داخلی نمایند.
 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: