کد خبر: ۲۱۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۹ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 10
شفا آنلاین- مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر گفت: پس از توافقات ابتدایی ایران و کشورهای 1+5، بسیاری از شرکت های اروپایی تولید کننده دارو و تجهیزات پزشکی، برای همکاری با ایران اعلام آمادگی کردند.
به گزارش شفا آنلاین،«سیدحسام الدین مدنی» با بیان اینکه تفاوت قیمت برخی داروهای تک نسخه ای در ایران ممکن است به خاطر کشور تولید کننده آن دارو باشد، گفت: برای تهیه برخی داروهای تک نسخه به علت محدودیت زمان برای بیمار، ممکن است مجبور شویم با شرکت هایی که با قیمت گران تر آن دارو خاص را تولید می کنند، وارد داد وستد شویم.

وی با بیان اینکه پیشتر تهیه داروهای تک نسخه ای چهار ماه زمان می برد، افزود: اکنون این نوع داروها را حدود 30 تا 45 روز در اختیار بیماران قرار می دهیم.

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر با بیان اینکه این سازمان با شرکت در مناقصه ای در وزارت بهداشت، امکان ارایه ارزان تر داروها تک نسخه برای بیماران را پیدا کرده است، گفت: قیمت برخی داروهایی تک نسخه ای که امسال در اختیار بیماران قرار می گیرد، 30 درصد کاهش دارد.

وی همچنین از آغاز مذاکرات سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر ایران با برخی شرکت هایی بین المللی خبر داد و گفت: پس از توافقات ابتدایی ایران و کشورهای 1+5، بسیاری از شرکت هایی اروپایی تولید کننده دارو و تجهیزات پزشکی برای همکاری با ایران اعلام آمادگی کردند.

مدنی افزود: بسیاری از این کشورها پیش از انجام توافقات، حتی حاضر به مذاکرات ابتدایی برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی با ما نبودند.

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر، تولید واکسن و سلول درمانی را از موارد مورد مذاکره ایران با کشورهای اروپایی اعلام کرد و گفت: البته برای بدست آوردن این تکنولوژها، فقط با شرکت های اروپایی در حال مذاکره نیستیم و با چین و روسیه نیز رایزنی های صورت گرفته است.

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره اقتصاد مقاومتی گفت: اکنون صحبت هایی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام شده و قرار است، شرکت های دانش بنیان داخلی از زیرساخت های سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر برای تولید محصولات جدید استفاده کنند.

وی درباره نمونه های از این محصولات که در داخل کشور تولید شده و به کاهش واردات کمک می کند، افزود: تولید یک نوع ماسک نانو که مانع از ورود ویروس و باکتری به دهان و بینی افراد می شود، از برنامه های سازمان تجهیزات پزشکی و یک شرکت دانش بنیان است.

مدنی همچنین از تولید انبوه این نوع ماسک تا پیش از آغاز حج تمتع امسال خبر داد.

وی از تولید کپسول افزایش دهنده مقاومت افراد در برابر باکتری و ویروس به کمک مرکز تحقیقات بیماری های صعب العلاج دانشگاه تهران خبر داد و گفت: قرار است این دارو نیز پس از گذراندن آزمایش ها، به تولید انبوه برسد و سپس معاونت حج و زیارت، آن را در اختیار حجاج قرار دهد.

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر با ابراز نگرانی از مصرف زیاد دارو در ایران گفت: متاسفانه مصرف آنتی بیوتیک در ایران به میزان مصرف این دارو در تمام اروپا است.

وی افزود: این میزان مصرف سبب مقاومت بیماری در برابر آنتی بیوتیک ها می شود.

مدنی از ایجاد سیستمی برای ورود بسیار سریع داروهای تک نسخه ای به ایران خبر داد و گفت: اکنون افرادی را در آلمان، دبی، انگلستان و روسیه به عنوان مسوول تهیه دارو تک نسخه ای تعیین کرده ایم.

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر افزود: درصورت نیاز و درخواست فرد بیمار به داروی خاص، از این افراد می خواهیم دارو را تهیه و خیلی سریع از طریق هواپیما به ایران ارسال کنند.

مدنی افزود: در این صورت دارو حداکثر 72 ساعت در اختیار بیمار قرار می گیرد.
برچسب ها: اروپا ، ایران ، دارو ، پزشکی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: