کد خبر: ۲۱۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۱ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 07
شفا آنلاين-دبیر جامعه آزمایشگاهی های بالینی کشور گفت: رشته علوم آزمایشگاهی در زمره مشاغل سخت و زیان آور قرار داشته و اجرای قانون سختی کار برای فعالان این جامعه ضروری است .
به گزارش شفا آنلاين،حبیب الله فاضلیان دهکردیˈ ، چهارشنبه با تشریح اقدامات این نهاد صنفی برای پیگیری و حل مشکلات اعضا گفت: مشکلات صنفی کارکنان این جامعه در حال پیگیری است و در این زمینه نامه ای اینترنتی تهیه شده که در آن رفع مشکلات اعضا از رییس جمهوری خواسته شده است.

وی قرارگرفتن این رشته در زمره مشاغل سخت و زیان آور و اجرای قانون سختی کار برای فعالان این جامعه، اجرای قانون بهره وری، راه اندازی مقطع دکترای حرفه ای علوم آزمایشگاهی و نامگذاری سی ام فروردین ماه در تقویم رسمی کشور به عنوان روز آزمایشگاه را از موضوع های مطرح شده در این نامه بیان کرد.

فاضلیان راه اندازی دوره دکترای این رشته را عامل ارتقاء سطح دانش فنی آزمایشگاهها بیان کرد و اظهار داشت: اعضای جامعه آزمایشگاهی کشور، امکان ادامه تحصیل در مقطع دکترا را حق خود می دانند و خواهان احیاء آن هستند.

دبیر جامعه آزمایشگاهیان بالینی کشور با بیان اینکه این نامه بزودی با امضای اعضا به دفتر رییس جمهوری ارسال می شود،گفت: به حل این مشکلات و تحقق خواسته های اعضا در دولت یازدهم امید فراوان داریم.

وی تصریح کرد: امیدواریم با نظر مساعد رییس جمهوری و وزیر بهداشت این مشکلات حل و فصل شود.

رشته علوم آزمایشگاه زیر شاخه گروه پزشکی است و نقش مهمی در تشخیص، درمان و پیشگیری از بیماریها دارد.

پنج هزار آزمایشگاه خصوصی و دولتی در کشور فعالیت می کند.

حدود 20 هزار نفر در کشور عضو تشکل صنفی جامعه آزمایشگاهی های بالینی کشور هستند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: