کد خبر: ۲۱۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۰ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 06
شفا آنلاين-مسعود پزشکیان با اعلام اینکه حقیقتا سیستم ارائه خدمت در جامعه ما کنترل شده نیست و اگر نظارتی وجود داشت به این سادگی دست به چنین فعالیت‌هایی نمی‌زدند، گفت: وزارت بهداشت و نظام پزشکی در این باره وعده‌هایی داده اند که هنوز عملی نشده است.

به گزارش شفا آنلاين،مسعود پزشکیان دلیل اینکه به تازگی برخی از جراحان دست به عمل‌های زیبایی از جمله کاشت نگین در چشم و یا تغییر رنگ عنبیه چشم با ریسک بالای نابینایی می‌زنند را مشکلات سیستم‌های نظارتی دانست و گفت: در حقیقت برخی از پزشکان به طبابت نگاه تجارتی دارند و این حاکمیت است که باید با این عده ای  که می‌خواهند حرفه مقدس طبابت را به تجارت تبدیل کنند، برخورد قاطعانه داشته باشد تا چنین مواردی از جراحی های زیبایی چشم که تاییدیه بین المللی ندارد، در عالم پزشکی رخ ندهد.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه این نوع نظارت‌ها کم است. به اصطلاح مواردی از این نوع جراحی‌ها همانند‌‌ همان زیر میزی‌ها دیده می‌شود. به طور کلی پرداخت از جیب مردم و هزینه‌های بی‌خودی که برای مردم تحمیل می‌شود، همچنان در سیستم وجود دارد و آن طور که باید نظارت‌ باشد، نیست.

واقعیت این است؛ هنوز وعده‌هایی که دادند انجام نشده

وی ادامه داد: اکنون وعده‌هایی از سوی نظام پزشکی و وزارت بهداشت در رابطه با برخورد با این نوع جراحی‌ها و یا از این قبیل فعالیت‌های غیر قانونی به کمیسیون ارائه شده ولی واقعیت این است که هنوز آن طور که وعده داده‌اند انجام نشده است.

پزشکیان با تاکید بر اینکه ما پیگیر این موارد هستیم تا به هر شکلی با این مسائل برخورد کنند، اظهار داشت: در صورتی که برخورد نشود، با توجه به اختیارات قانونی که داریم پیگیری خواهیم کرد.

هر کس هر کاری دلش می‌خواهد انجام می‌دهد

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه این وعده‌ها در خصوص زیرمیزی‌هایی است که طبیعتا انجام این نوع جراحی‌های بدون تاییدیه زیر مجموعه آن قرار می‌گیرد، گفت: اگر نظارت داشته باشیم چنین اتفاقاتی نمی‌افتد. انجام این نوع جراحی‌ها نشان می‌دهد که نظارت‌ها ضعیف است و هر کس هر کاری دلش می‌خواهد انجام می‌دهد.

به گفته پزشکیان چنین خلاف‌هایی که انجام می‌شود را باید رصد کنیم. این نوع خلاف‌ها جای خود را دارد و نمی‌شود انجام بگیرد و سیستم نظارتی آن را نبیند و یا با آن برخورد نکند. این مشکلات متاسفانه در سیستم وجود دارد و اکنون در حال تلاش هستند که کارهایی انجام دهند اما آیا بتوانند یا نه؟ معلوم نیست.

ناظران پشتوانه اجتماعی داشته باشند تا افراد با نفوذ اخلال ایجاد نکنند

وی در ادامه اظهار داشت: به نظر بنده باید این مسائل را از رسانه‌ها و همچنین از طریق قانون پیگیری کرد. در واقع افرادی که قصد نظارت بر فعالیت دیگران را دارند ابتدا باید بر رفتار خودشان نظارت داشته باشند و از پشتوانه اجتماعی مناسبی برخوردار باشند. این نظارت بر خود موجب می‌شود افرادی که ممکن است در قسمت‌های مختلف نفوذ داشته باشند، دیگر نتوانند با استفاده از نفوذشان در روند نظارت اخلال ایجاد کنند و برای ناظران مشکلاتی پدید آورند.

پزشکیان تصریح کرد: به همین خاطر داشتن ایجاد فضای عمومی برای برخورد با آن‌هایی که تخلف قانونی دارند یکی از مهم‌ترین بحث‌هایی است که باید پیگیری شود.

سیستم ارائه خدمت در جامعه ما کنترل شده نیست

وی با بیان اینکه قطعا با چیزی که از نظر علمی مورد تایید نیست باید برخورد شود، گفت: حقیقتا سیستم ارائه خدمت در جامعه ما کنترل شده نیست. اگر نظارتی وجود داشت به این سادگی دست به چنین فعالیت‌هایی نمی‌زدند و این نشان عدم نظارت است.

تسنیم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: