کد خبر: ۲۱۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۹ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 05
شفا آنلاين-دکتر نور بخش از تدوین یک برنامه راهبردی برای خدمات مامایی خبر داد و گفت: کلیه زنانی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، از سنین باروری تا یائسگی می‌توانند با مراجعه به مراکز مربوط به این سازمان خدمات مورد نیاز را با کیفیت خوب دریافت کنند.
به گزارش شفا آنلاين، دکتر نوربخش مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی امروز ۱۵ اردیبهشت در مراسم روز جهانی ماما گفت: امروز در شرایطی قرار داریم که نظام سلامت در نقطه عطف خود قرار دارد. در حالیکه اگر به سال‌های اخیر نگاه کنیم، بحث جهانی در نظام سلامت اولویت هفتم یا سیزدهم دولت بوده و افتخار می‌شد که بودجه سلامت در بودجه عمومی کشور زیر ده درصد نگه داشته می‌شده است و حتی عنوان می‌شد که هزینه‌ در حوزه سلامت نه تنها سرمایه گذاری محسوب نمی‌شود، بلکه هزینه پرت است. 

وی ادامه داد: اما با تلاش‌های دکتر هاشمی در این دوره مسئولین به سمت درمان حساس شدند و بخش درمان جزء اولویت‌های اصلی دولت قرار گرفته است که این امر در حد حرف نمانده و به عمل انجامیده است. 

نوربخش با اشاره به اینکه ۱۰ هزار میلیارد تومان منابع برای حل مشکلات بخش در نظر گرفته شده است، افزود: یک قسمت از این منابع باید در جهت حل مشکلات ماما و تشویق و ترغیب به زایمان طبیعی انجام شود. 

وی با اعلام آمادگی کامل سازمان تامین اجتماعی با طرح ملی تحول سلامت تصریح کرد: شعار امسال کنفدراسیون مامایی، ماما در هر لحظه با یک خانواده جهان را تغییر می‌دهد، نشان دهنده اهمیت حرفه مامایی در میان است. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: در بیمارستان‌های ما مردم از خدمات حدود ۱۷۰۰ ماما بهره‌مند هستند که طبق آمار در سال ۹۲، حدود ۲۶۰ هزار زایمان طبیعی در مراکز تحت پوشش این دانشگاه انجام شده، به طوری که ۵۵ درصد کل زایمان‌ها به سمت طبیعی بوده است. 

نوربخش به چالش عمده ماما‌ها که عدم عقد قرارداد ماما‌ها با سازمان‌های بیمه است اشاره و خاطرنشان کرد: امیدواریم با برنامه ریزی در وزارت بهداشت و همکاری سازمان‌های بیمه گر ماما‌ها منجر به عقد قرارداد با ماما‌ها شود. 

وی در پایان افزود: در سازمان تامین اجتماعی با تلاش‌هایی که در بخش مامایی سازمان انجام شد، یک برنامه راهبردی برای خدمات ماما‌ها تنظیم شد، به این ترتیب که تمام زنانی که بیمه تامین اجتماعی هستند، از سن باروری تا یائسگی برای دریافت کلیه خدمات نیازمند سلامتی، به مراکز سازمان تامین اجتماعی مراجعه کنند تا خدمات با کیفیت را دریافت کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: