کد خبر: ۲۱۴۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۵ - ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - 2018November 16
محققان دانشگاه پوردو در ایالت ایندیانا آمریکا نمونه اولیه از کفی دولایه کفش برای مبتلایان به دیابت رونمایی کرده اند که می تواند زخم پای مبتلایان به دیابت را درمان کند
شفا آنلاین>سلامت>محققان دانشگاهی نوعی کفی کفش مخصوص مبتلایان به دیابت ساخته اند که با اکسیژن رسانی به زخم در پای این افراد، به درمان آن کمک می کند.

به گزارش شفا آنلاین، محققان دانشگاه پوردو در ایالت ایندیانا آمریکا نمونه اولیه از کفی دولایه کفش برای مبتلایان به دیابت(Diabetes) رونمایی کرده  اند که می تواند زخم پای مبتلایان به دیابت را درمان کند. این کفی از پلی دیمنتیل سیلوکسان( polydimethylsiloxane) ساخته شده که نوعی سیلیکون است.

بخش زیرین این کفی در حقیقت محفظه ای حاوی اکسیژن است. بخش رویی نیز به طور لیزری سوراخ شده تا اکسیژن به نقطه ای که زخم شده برسد.

هنگامیکه فرد در طول روز راه می رود، به کفی فشار می آورد، اکسیژن نیز به طور مداوم از قسمت زیرین کفی کفش بیرون می آید و به لایه بالایی و بافت  محل زخم در پای بیمار می رسد که از اکسیژن محروم است. حتی هنگامیکه فرد نشسته است، پای بیمار هنور به کفی فشار وارد می کند و اکسیژن به زخم می رسد.

هرچند نمونه اولیه به وسیله لیزر و به طور ماشینی سوراخ شده است اما دانشمندان قصد دارند این کفی های مخصوص با پرینتر سه بعدی برای هر فرد و براساس تصویر کف پای فرد ساخته شوند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: