کد خبر: ۲۱۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۵ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 04
متخصص گوش،حلق و بینی در گفتگو با شفا آنلاین تشریح کرد:
شفا آنلاین- متخصص گوش؛حلق و بینی گفت: لوزه سوم به عنوان یکی از قسمت‏های سیستم لنفاوی بدن جزء سیستم دفاعی محسوب می‏شود و محل قرارگیری آن در ناحیه پشت بینی است.
 دکتر محسن نراقی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب افزود: لوزهها در حالت عادی جزو سیستم دفاعی بدن هستند و به همین دلیل است که در معبر ورود هوا و غذا قرار دارند.
 
به گفته وی لوزه سوم در مسیر راه هوایی تنفسی قرار گرفته و لوزههایی هم که در ناحیه حلق دهانی قابل مشاهده اند در مسیر ورود غذا هستند.
 
وی ادامه داد: بنابراین عوامل بیماریزا در مواجهه با این لوزهها قرار میگیرند ضمن این که خود لوزهها هم میتوانند بزرگ شوند؛ این بزرگی لوزهها به قدری شایع است که صرف بزرگی آنها را یک بیماری نمیدانیم.
 
وی کودکان 3 تا 6 سال را  در معرض ابتلا به بزرگی لوزه سوم دانست و گفت:  بزرگی لوزه سوم  تنها زمانی بیماری و غیرطبیعی تلقی شده و اقدام به درمان میشود که این بزرگی با بروز علائم و اثرات نامطلوبی بر سلامت اثر بگذارد به طوری که بتواند راه تنفسی را هم مسدود کند.
 
علائم لوزه سوم
 
رييس انجمن تحقيقات راينولوژي در خصوص مهم ترین علامت بزرگی غیر طبیعی لوزه سوم اظهار داشت: رشد غیرطبیعی لوزه سوم سوراخهای پشت بینی را تنگ کرده و موجب تنفس دهانی خواهد شد.
 
وی ادامه داد: وقتی تنفس مشکل پیدا کرد، ممکن است صدادار شود و خرخر در خواب نیز اضافه شود. گاهی این خرخر والدین را بیشتر نگران میکند در صورتی که حتی اگر خرخر هم وجود نداشته باشد، همین که تنفس از راه دهان صورت میگیرد، یک امر غیرطبیعی است.
 
وی افزود: علاوه بر این مشکل چون لوزه سوم سوراخهای پشت بینی را میبندد، ترشح از بینی هم ممکن است بوجود آید.
 
نراقی یک علامت مهم دیگر در این کودکان را تو دماغی شدن صدایشان دانست و تصریح کرد: تغییرات دیگری هم در این افراد ایجاد میشود. به طوری که در درازمدت قیافه این کودکان به طوری تغییر میکند که در اصطلاح پزشکی به آنها قیافه لوزهسومی یا آدنوئید فیس میگویند.
 
وی یادآور شد: چهره کودکان گویای مشکلات مزمن آنهاست به قدری که ما وقتی به آنها نگاه میکنیم، تا حدی زیادی به شدت مشکلشان پی میبریم.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این که دهان این کودکان همیشه باز است تأکید کرد: لبهای بالای آنها به طرف بالا برگشته و موجب نمایان شدن دندانهای جلویی‏ شده و گاهی هم کبودی زیر چشمنیز دیده می شود.
 
تشخیص لوزه سوم
 
وی با اشاره به این که تشخیص این اختلال خیلی مهم است اما در بسیاری از موارد با سایر بیماری ها اشتباه گرفته می شود به خبرنگار شفا آنلاین گفت: علائم بزرگی لوزه سوم گرفتگی بینی و ترشحات آن است.
 
نراقی خاطرنشان کرد: برای نمونه کودکی هم که دچار عفونتهای سینوسی مزمن است، مهم ترین علامتش گرفتگی و ترشح بینی است. این علائم در کودکی هم که دچار آلرژی مزمن است، دیده میشود. بنابراین ما نیاز داریم که برای افتراق این علائم اقدامات تشخیصی انجام دهیم. اولین قدم هم ساده است.
 
 فلوي رسمي جراحان بيني آمريكا ادامه داد: در بچههای با سن خیلی کم مثلا زیر سه سال ممکن است برای تشخیص از روشهای تصویربرداری استفاده شود. ولی در کودکان با سن بالاتر که همکاری خوبی دارند، بررسی های دقیقتر با معاینه آندوسکوپی انجام میشود.
 
 
درمان لوزه سوم
 
وی با بیان این که اساس درمان صحیح، تشخیص دقیق است به خبرنگار شفا آنلاین گفت: بعد از تشخیص در صورتی که تشخیص ما بر این بود که مشکل از لوزه سوم است، در وهله اول بزرگی لوزه سوم  بر حسب میزان بزرگی و بر حسب شدت علائم درجهبندی میشود.
 
مدرس آكادمي جراحان پلاستيك و ترميمي صورت آمريكا اظهار کرد: اگر در کودک علائم تازه شروع شده باشد و مدت زیادی از آن نگذشته باشد، با تجویز درمانهای دارویی از رشد بیشتر لوزه سوم جلوگیری خواهد شد.
 
 نراقی تصریح کرد: در کودکانی که علائم خیلی شدید است و مشکلات خیلی جدی در تنفس دارند، در صورتی که لوزه سوم هم از نظر درجهبندی اندازه بزرگی داشته باشد، درمانهای جراحی برای خارج کردن لوزه سوم لازم است.
 
به گفته وی البته گروهی از بچهها هستند که ممکن است آنها را با  درمانهای جدیدی که نه دارویی هستند و نه جراحی، بتواندرمان کرد.
 
وی افزود: در این کودکان ممکن است بتوان حجم لوزه سوم را بدون بیهوشی با روشهایی مثل استفاده از امواج رادیوفرکانس کم کرد. این کار مزایایی دارد که مثل عمل جراحی خونریزی نداشته واحتیاجی به بیهوشی هم ندارد. علاوه بر این که برای بافتهای طبیعی هم مشکلی ایجاد نخواهد شد.
 
متخصص گوش؛حلق و بینی یادآرو شد: در این صورت استرس کودک هم در مورد جراحی و اتاق عمل از بین خواهد رفت. به این ترتیب تعداد عملهای جراحی در مورد لوزه سوم را می توانیم به حداقل ممکن برسانیم.
 
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹۶
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
0
6
خیلی با محتوا بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
2
17
با سلام من دختر 6 ساله ام لوزه سوم دارد آيا ميتوان با استفاده از امواج راديو فركانس اندازه آن را كوچك نمود .
عزیزی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
0
4
سلام من دخترم 10سل داردولوزه داردایابادارو می توانم انرادرمان کنم
مدیر پایگاه باسلام
توصیه ما اینستکه حتما بانظریک متخصص گوش وحلق وبینی درمان راانجام دهید
رزمخواه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
1
6
سلام و عرض ادب.
در مورد درمان لوزه سوم به وسیله امواج رادیو فرکانس به کجا باید مراجعه کرد!؟چه مدت زمانی این عملیات فنی زمان میبرد!؟درصورت امکان آدرس دقیق رو ذکر کنید.
با تشکر.
سعیدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
0
3
خیلی مطالب مفید بود پسرمن پنج سالشه شش ماه است که دایم سرما خورده با سیتی اسکن لوزه سومش تشخیص داده شده از بدو تولد الژی شدید غذایی داشته الان هم داروی کلاریسین مصرف میکنه یکماه بعد لوزه سومش را جراحی میکنیم ایا لازمه برای برداشتن لوزه سوم تامل بیشتری بکنیم
مدیر پایگاه باسلام وسپاس
توصیه می شود شما بامتخصص دیگری مشاوره نمایئد بهتراست
مختار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
1
0
ببخشیدچرادرمان ومشکلاتش رانوشته اید من می ترسم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
0
0
باسلام پسرم دوسال ونیم داشت لوزه سوم عمل کردالان ۴ساله شده دوباره اوت کرده بایدچکارکنم وقتی سرمامیخوره تنفس دهانی
مدیر پایگاه باسلام
این مشکل تقریبا دراین سن وسال طبیعی است بااین حال باید به متخصص گوش وحلق وبینی مراجعه نمایید
اگردرتهران هستید می توانید پس از15فروردین بادفترشفاآنلاین به شماره 88102195 تماس بگیرید تاازمشاوره پزشکان ما بهره مند گردید.
باسپاس وتبریک سال نووآرزوی سلامتی شما وخانواده محترم
لطفا شفاآنلاین رابه دیگران هم معرفی نمایید
طاهره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۴
0
0
ضمن سلام وتبریک سال نو.دختری هستم 26 ساله مدتیست ک همش ی ضایعه سفید رنگی در انتهای حلقم میبینم که گاهی اوقات باعث بوی بد در دهانم میشود و من ازین بابت خیلی ناراحتم و اعتماد به نفس خودم و از دست دادم که با مراجعه به پزشک متخصص به من گفتند که لوزه دارم و فقط قرص مترونیدازول به من دادند.توروخدا بهم کمک کنید و در صورت صلاحدید آدرس خود را به من بدهید تا حضوری مراجعه کنم.باتشکر
مدیر پایگاه باسلام لطفا پس ازتعطیلات با تلفن 88102195تماس گرفته تا وقت پزشک متخصص برایتان هماهنگ شود
   
akam
|
United States
|
۰۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۸
0
0
باسلام پسری هستم۱۸ساله همش لوزه هام بشدت درد میکنه وبا دارو هم خوب نمیشه .درطی دو ماه ۵بار درد گرفته و پیش دکتر متخصص رفتم وهمش آنتی بیوتیک و قرص سفالکسین تجویز میکنه موقع درد نمیتونم به خوبی حرف بزنم گوشم به شدت درد میکنه .و وقتی خیلی بزرگ میشن سرم به شدت درد میگیره لطفا کمک کنید
مدیر پایگاه باسلام شمامی توانید پس ازپایان تعطیلات بادفترسایت درتهران به شماره 88102195تماس گرفته وپزشک متخصص حاذق معرفی گردد.
باسپاس
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
0
0
با سلام..بنده نزدیک به چند ین سال است که لوزه دارم ..البته یک طرف متورم شده..و با کوچکترین سرماخوردگی دچار مشکلات تنفسی میشوم ..به صورتی که در طول خواب شب چندین بار با سرفه های شدید از خواب بیدار میشوم..واکثر اوقات یک طرف بینی من بسته ااست و اگر در بحثهای طولانی شرکت کنم و زیاد صحبت کنم منجر به گلو دردهای شدید هم میشوم..لطفا راهنمایی کنید...محمد ۳۰ ساله از گلستان
مدیر پایگاه سلام آقامحمدشمامی توانید درصورت علاقمندی با بیمارستان مهر درتهران تماس گرفته وبا آقای دکترمجید نصیری متخصص گوش وحلق وبینی مشورت نمایید
باسپاس.
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
2
1
باسلام . پسری دارم 8 ساله 4 ماه است که شبها خرخر میکند و مرتب این دست وآن دست میرود واحساس میکنم تنگی نفس آزارش میدهد
حسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
0
0
باعرض سلام وارادت
دختر ده ساله دارم مبتلابه سندرم دان شبهاخیلی بدمی خوابدوبامشکل نفس می کشد به خاطرلوزه!
به نظر متخصص جراحی نشود بخاطرعوارض احتمالی حین عمل به نظرشماچه کاری به صلاح است
باتشکر!!!
عبدالطیف
|
Afghanistan
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
0
1
سلام من مدت یکسال میشود که گلو وسرم وگوش هایم درد میکنند ولوزه هایم قرمز است و به پزشکان زیاد مراجعه کردم وداروهایی زیادی استفاده کردم هنوزهم جور نشدم.
مدیر پایگاه این موضوع باید ازسوی یک متخصص گوش وحلق وبینی بررسی شود بااین حال شما می توانید برای کسب راهنمایی با تلفن بیمارستان مهردرتهران ،کلینیک دکترمجید نصیری تماس بگیرید تاراهنمایی لازم ورایگان صورت گیرد.

ملکی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
0
0
سلام دختر 5ساله ای دارم که بامراجعه به پزشک احتیاج به عمل لوزه داره وقتی برای عمل آماده میشد دکتر بیهوشی ازم سوال کرد کی دارو مصرف کرده که من گفتم دوهفته پیش گفت عمل کنسله گفتم برای چی .؟گفت باید چهارهفته از مصرف دارو گذشته باشه اینجوری خطر مرگ وجود داره حالا میترسم دیگه عملش کنم خیلی دهانش بو بد میده ومیگهگوشم درد میکنه آیا راه دیگه ای غیر عمل وجود داره تورا خدا راهنماییم کنید با تشکر
مدیر پایگاه باسلام برای مشاهده پاسخ سوال ،خبرمذکورراملاحظه فرماییدhttp://shafaonline.ir/fa/news/62133
amin
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
0
0
سلام،من 20 ساله ام و تو دوران کودکی متاسفانه پیگیری نکردیم،خیلی زود به زود سرما میخورم و از امپول زدن خسته شدم،بعد احساس وجود چیز اضافی هم در گلویم میکنم ولی خیلی مراقبت میکنم و سعی میکنم تمیز نگه دارم لوزه هارا،دکتر گفت تو سن شما خطرناکه عمل کنیم خونریزیش بند نمیاد،میخواستم ببینم عمل تو سن جوونی خطر داره یا نه؟ممنون سپاس
مدیر پایگاه باسلام برای مشاهده پاسخ سوال ،خبرمذکورراملاحظه فرماییدhttp://shafaonline.ir/fa/news/62133
ناشناس
|
Afghanistan
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
0
0
باعرض سلام وتشکر ازمطالب خوبتان . من پسری دارم. که چهارساله ودوماهه است مدت دوسال میشود که از داشتن لوزه سوم او باخبر شدیم وهروقت که سرما میخورد تب خیلی شدیدی میکندوپزشکان تب آن را از بابت لوزه اش میدانند وبه ما گفتند که تا هفت ساله نشود عمل کرده نمی شود .لطفا رهنماییم کنید.
مدیر پایگاه مخاطب گرامی برای مشاهده پاسخ سوال تان خبرذیل رادانلودنمایید.باسپاس
http://shafaonline.ir/fa/news/61981
رقیه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
0
0
دخترپنج ساله ای دارم که لوزه داره تا اتاق عمل هم رفت ولی دکتر بیهوشی گفت به علت مصرف دارو در دو هفته گذشته خطر مرگ وجودداره باید چهارهفته ازمصرف دارو گذشته باشه حالا میترسم عملش کنم باید چیکار کنم
مدیر پایگاه مخاطب گرامی برای مشاهده پاسخ سوال تان خبرذیل رادانلودنمایید.باسپاس
http://shafaonline.ir/fa/news/61981
حسینی
|
United States
|
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
0
1
اگرمی دانستم جواب پاسخ هارانمی دهید برای این سایت وقت نمی گذاشتم °•°•°°•°
مدیر پایگاه سلام مخاطب گرامی سوال شمادریافت شده است اما بدلیل حجم بالای سوالات ودریافت پاسخ ها ی متخصصین مربوطه به زمان نیازداریم.منتظراعلام نظرمتخصص مربوطه به زودی باشید.باسپاس
رقیه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
0
0
دخترپنج ساله ای دارم که برای عمل لوزه تا اتاق عمل رفت ولی دکتر بیهوشی گفت به دلیل مصرف دارو دردو هفته گذشته خطر خفگی وجودداره باید چهار هفته از بهبودی طی شده باشه حالا باید چکار کنم دخترم را بیشتر از دو هفته بدون دارو نگه دارم بدلیل لوزه مرتب سرما میخوره لطفا راهنمایی کنید
مدیر پایگاه باسلام برای مشاهده پاسخ سوال ،خبرمذکورراملاحظه فرماییدhttp://shafaonline.ir/fa/news/62133
باقری
|
United States
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
0
1
سلام وخسته نباشید . دختری 10 ساله دارم که مرتب سرما می خوره دکتر با عکس برداری لوزه سوم اون رو تاید کرده .آیا من بندر عباس میتونم با فرکانس رادیویی اون رو درمان کنم .اگر در بندر عباس هست لطفا معرفی کنید ممنون از شما
مدیر پایگاه

پاسخ سوالات کاربران شفا آنلاین:



فرکانس رادیویی در درمان لوزه سوم موثر است؟/ روغن شتر جایگزین
انسولین می شود؟



شفا آنلاین- جمعی از پزشکان متخصص و کارشناسان افتخاری شفا آنلاین به
پاسخ به کاربران ما نیز پرداختند.



سوال:



سلام وخسته نباشید . دختری 10 ساله دارم که
مرتب سرما می خوره دکتر با عکس برداری لوزه سوم اون رو تاید کرده .آیا من بندر
عباس میتونم با فرکانس رادیویی اون رو درمان کنم؟



پاسخ: دکتر مجید نصیری/ متخصص گوش، حلق و بینی



مخاطب عزیز فرکانس رادیویی یک وسیله برش است و مزایایی هم دارد اما
کار خاص و خارق العاده ای انجام نمی دهد، اما شما می توانید با فرکانس رادیویی عمل
را انجام دهید.



سوال:



باسلام من فروردین 93 هم با آب جوش و روشعله گاز افتادم سیخ سیخ شدم
چون دیابتی بودم عمل جراحی نشد الان اسکار موضعی دارم وخارش و پوستم سفت شده لطفا
ازنظر طب سنتی منوراهنمایی بفرمایید.



پاسخ: دکتر مامک هاشمی/ متخصص طب سنتی



مخاطب گرامی شما برای بهبود وضعیت ظاهری و رفع حس خارش پوستتان باید
به مطب هایی که به کار زالودرمانی می پردازند نیز مراجعه نمائید، حال در صورتی که
استفاده از زالو پس از 2 تا 3 بار پاسخ مطلوب نداد( در صورت سوزش و گزگز) باید از
روغن های مالیدنی مانند روغن بنفشه استفاده کنید، اما به طور کلی زالو جای اسکار
را تا حدی برطرف می کند و برای بررسی های بیشتر بهتر است که به پزشک مراجعه
نمائید.



سوال:



بنده مدت دو سال است که مبتلا به دیابت نوع 2 هستم آیا می توانم با
استفاده از شیر شتر از انسولین استفاده نکنم ؟



پاسخ: دکتر علیرضا استقامتی/ عضو هیئت مدیره انجمن غدد درون
ریز ایران



مخاطب محترم نه خیر، نمی شود. فردی که نیازمند استفاده از انسولین است
شیر شترجایگزین نخواهد شد.



سوال:



سلام من یک میوم 8 سانتی داشتم آذر 93 با میومکتومی بای لاپاراسکوپی
در آوردنش. تو اردیبهشت ماه 94 سونو کردم دیدم یه میوم 4 سانتی همون جای قبلی
)خارج رحم) درآمده. کم کم شاهد علائمش مثل درد زیر دل، درد کمر،
ناراحتی معده و... هستم، از اونجا که هنوز بچه هم ندارم نگرانم راهنمایی ایم کنید
یعنی من سالی یکی دو بار باید جراحی کنم؟ راه دیگری وجود نداره؟



پاسخ: دکتر فرشته دانشمند/ جراح و متخصص زنان و زایمان



مخاط عزیز از آنجا که میوم خارج از رحم و 4 سانتی متر است مشکلی برای
حاملگی شما ایجاد نمی کند، اما در صورتی که قصد حاملگی ندارید باید 3 تا 6 ماه بعد
برای اطلاع از این که میوم از 4 سانتی متر تغییری داشته یا نه سونوگرافی مجدد
انجام دهید حال در صورتی که 2برابر شده باشد باید عمل جراحی نیز انجام گیرد.



سوال:



سلام من 52ساله هستم متاسفانه از 10سالگیم به مشکلات ریوی گرفتارم که
حتی در آن زمان لوزه سوم هم عمل کردم به نظرم در آن زمان بجای شربت خلط آور باید
با انتی بیوتیکها با این بیماری مبارزه میشد که نشد الان سالهاست با کوچکترین سرما
خوردگی تب ولرز ومشکلات تنفسی بیشتر میشو د مدت 20سال سیگار کشیدم حدود 7سال است
سیکار کاملا ترک کردم اما از شروع سال جدید 94دایما با توجه به اینکه مرتب ورزش هم
میکردم ولی خیلی مشکل زیاد شده ودائما در حال سرفه وخلط در گیر هستم عکس ریه نیز
گرفتم پیش دکتر هم رفتم ولی بهبود نیافتم در عکس ریه قسمت تحتانی حالت فشرده شان
داده است لطفا راهنایی فرمایید.



پاسخ: دکتر مجید نصیری/ متخصص گوش، حلق و بینی



مخاط محترم برای مشکلات ریوی که باید به یک متخصص ریه مراجعه کنید اما
در مواردی که به علت عفونت های مزمن و مکرر سینوس ها افراد دچار آسم می شوند و به
دنبال آن مشکلات تنفسی نیز رخ می دهد، حال با کنترل مشکلات سینوس آسم نیز کنترل می
شود اما از بین نمی رود، بنابراین شما باید به یک متخصص گوش، حلق و بینی مراجعه
کنید و از سینوس هایتان سی تی اسکن انجام دهید تا بر اساس آن بشود شما را راهنمایی
و برایتان دارو نیز تجویز کرد.



سوال:



با سلام خدمت شما ما كه تيروئيد دارم و الان كه دارو مصرف مى كنيم چند
سال ديگر بايد اين دارو لوتيروكسين رو بخوريم در چند سالگى بايد ان را عمل كرد يا
آيا براى كم كارى تيروئيد باز هـم بايد دارو خورد در ضمن حدود ١٠ سال ى مى باشد كه
من دارو مصرف مى كنم و از سن ٣٨ سالگى هـم پریودم قطع شده و هـم موهام از بين نيز
رفته و هـنوز جاهای جمع خالى آن نيز پر نشده لطفا راهنماى بفرمائيد.



پاسخ: دکتر علیرضا استقامتی/ عضو هیئت مدیره انجمن غدد درون
ریز ایران



مخاط محترم مصرف دارو در بیماران مبتلا به کم کاری تیروئید مادام
العمر است و این که چه زمانی به عمل جراحی نیاز می باشد هم با تشخیص پزشک است، اما
علت این که چرا قاعدگی شما در سن 38 سالگی قطع شده باید به پزشک مراجعه نمائید تا
برایتان آزمایشات هورمونی یائسگی زودرس انجام شود. اما به نظر من مخاطبان به جای
این که سوالتشان را از سایت بپرسند به پزشکشان مراجعه کنند و به صورت حضوری به
پاسخ خود برسند!



کریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
0
2
سلام
27سالمه یه هفته ای میشه لوزه سوممو عمل کردم، الان هم مشکل خاصی ندارم. علت عمل هم بوی بسیار بد دهنم بود که با این عمل تقریبا به طور کامل قطع شده. به کسانی هم که مشکل بوی بد دهان دارند توصیه می کنم بعد از مشورت با پزشک متخص اقدام به عمل جراحی کنن، هیچ جای نگرانی خاصی هم نداره.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
0
0
با سلام من 24سال سنمه واز 20سالگی دچار تنگی نفس شدم وبه پزشکانه زیادی مراجعه کردم ولی درمانی حاصل نشد ایا ممکنه به خاطر لوزه سوم باشه ممنون
مدیر پایگاه باسلام
شمامی توانید ازخدمات مشاوره ای جناب آقای دکترمجیدنصیری متخصص گوش وحلق وبینی دربیمارستان مهر-تهران-بهره مند شوید.
shiva
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
0
0
باسلام من چند وقته احساس میکنم یه غدا ته حلقم وجود داره واحساس میکنم مربوط به لوزمه ایاممکن مربوط به لوزه باشه
مدیر پایگاه باسلام بله ممکن است اما شماباید ازسوی متخصص گوش وحلق وبینی معاینه شوید.درصورت نیازبه پزشک می توانید درخواست دهی.باسپاس
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
0
0
سلام.من 21سالمه چند سالیه که هر سه چهارماه یکبار گلو درد میکنه وکم کم به کل بدن میزنه واژ بس رفتم دکتر خسته شدم هیچ کدوم هم به درد خمورده من باید چیکار کنم
مدیر پایگاه سلام
شمامی بایست توسط یک متخصص حاذق گوش وحلق وبینی معاینه شوید تاپس ازتشخیص بیماری احتمالی درباره درمان تان تصمیم درست گرفته شود.
hossein
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
0
0
سلام.من مدتی بود که آبریزش بینی داشتم زیاد همراه با قرمزی چشم.وبه هر دلیلی که آب بدنم کم میشد این مشکل بیشتر میشد.سرباز که بودم رفتم متخصص گوش حلق بینی و بعد از انجام سی تی اسکن دکتر بهم گفت که سینوزیت و انحراف بینی دارم که عملم کرد تا چند ماه خوب بودم ولی دوباره عود کرد،بطوری که الان یکی از سوراخای بینیم همیشه گرفته،سرفه زیاد میکنم،تنگی نفس دارم همراه با صدای سینه خس خس.با کوچکترین چیزی سرما میخورم و این مشکلات بیشتر میشود!بخدا دیگه خسته شدم از خودم بدم میاد،قبلا بهترین فوتبالیست محلمون بودم ولی الان با کمترین دوندگی از پا میفتم و نفسم میگیره.ممنون
مدیر پایگاه باسلام پیشنهادما اینستکه به کلینیک دکترمجید نصیری دربیمارستان مهر واقع درتهران مراجعه نمایید.چراکه این مشکل نیازمند بررسی های دقیق است
مجیدحمیدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
0
0
سلام
من دارای فرزند10 ساله هستم که که فوق العاده بی اشتها و ضعیف است و به محض کوچکترین سرماخوردگی تنفسش دهانی شده و معمولاً عفونتهای طولانی گلو دارد
تشخیص پزشک لوزه میباشد و گفته اند که میبایست حتما مورد عمل جراحی قرارگیرد
لطفاً نظرتان را فرموده و در صورت صلاحدید پزشک متخصص خوبی را معرفی نمایید
باتشکر
حمیدی ازتهران
مدیر پایگاه باسلام شما می توانید به کلینیک دکترعلی فتاحی دربیمارستان های میلاد یا عرفان مراجعه نمایید
sara
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
0
0
سلام من لوزه سوم داشتم درهفت سالگی عمل کردم خیلی راضیم من قبل از عمل خیلی لاغر بودم الان بهترم
خانم جهانگیری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
0
0
سلام پسر ٤ساله ای دارم که مدت ٢سال میشود که در ٦ماه دوم سال هر ٢هفته مریض هستس در زمان مریضیش تنگی نفس و با بالا رفتن مریضیش خرخر می کند فقط ٥ماه اول سال مریض نمی شوددکتر رفتیم گفتند لوزه داره برای نوبت عمل که می ریم پیش پزشک می گوید مریض باید کل سال با دهن تنفس کند یا خر خر کند نه٦ماه سال می خواستم بدونم ایا کسی که لوزه داره به این معنی که کل سال با دهن باز تنفس میکند یا می خوابد.ودر اخر بهم گفت که این حساسیت است وداروری سیتریزین ویک اسپری برای بینی داد.الان من واقعا برای تشخیص صحیح سر در گمم لطفا کمکم کنید
مدیر پایگاه باسلام
توصیه دکترنصیری متخصص گوش وحلق وبینی ومشاورپزشکی سایت اینستکه فرزند شماتوسط متخصص مربوطه هرچه زودترویزیت شود.
چناچه درتهران هستید می توانیدبه کلینیک دکترنصیری دربیمارستان مهرمراجعه نمایید. 
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
0
0
سلام من 25 سالمه دوبار جراحی بینی شدم انحراف وزیبایی وکیستو برداشتم.دکتر حین عمل متوجه لوزه سوم شده وبرای من عمل دیگری تجویز کرده.میخواستم بدونم راه دبگه ای با توجه به سنم وجود داره؟
مدیر پایگاه
در پاسخ به سوالات کاربران شفا آنلاین مطرح شد:
کد خبر: ۸۳۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۸
شفا آنلاین- چندتن از کارشناسان و پزشکان متخصص افتخاری شفا آنلاین به سوالات مطرح شده از سوی کاربران پاسخ دادند.

سوال: من یک هفته تاخیر در پریود داشتم و همه علائم حاملگی رو هم
داشتم طوری که مطمئن بودم باردارم ششمین روز بعد از تاخیر دو تا بی بی چک گذاشتم
یکی صبح ویکی عصر با مارک های متفاوت که هر دو مثبت بود ومیخواستم فرداش برای
آزمایش برم که امروز صبح خونریزی کردم اوایل خونریزی به شکل قرمز غلیظ بود وادامه
داشت ولی بعد مثل پریود شد میخواستم بدونم این خونریزی ناشی از سقط بود یا پریود
هست؟ دوم اینکه شنیدم میگن خونریزی شدید هم باشه بازم ممکنه جنین زنده باشه آیا
این احتمال وجود دارد؟



پاسخ: دکتر اکرم جنابی/ متخصص زنان و زایمان



شما حتما باید آزمایش خون دهید اما در کل 70درصد سقط ها در یک هفته تا
10 روز حاملگی رخ می دهد.پس برای بررسی های دقیق به پزشک مراجعه نمائید.



سوال: مادر من 49 سالشه و کیست تخمدان به اندازه 6 سانت داره و همچنین
همانژیوم کبدی هم داره که آمبولاسیون شدن دکتر زنان گفتن با تزریق دارو احتمال
برطرف شدن کیست هست سوال من این هستش آیا داروی تزریقی به کبد اسیب میرسونه یا نه



پاسخ: دکتر اکرم جنابی/ متخصص زنان و زایمان



از آنجا که بیمار مشکل کبدی دارد مصرف قرص های کبدی مجاز نیست
بنابراین باید تزریق انجام گیرد اما باید مشخص شود که بیمار یائسه شده یا نه زیرا
در نوع درمان موثر است.



سوال: من 25 سالمه دوبار جراحی بینی شدم انحراف وزیبایی وکیستو
برداشتم.دکتر حین عمل متوجه لوزه سوم شده وبرای من عمل دیگری تجویز کرده.میخواستم
بدونم راه دیگه ای با توجه به سنم وجود داره؟



پاسخ: دکتر محسن نراقی/ رئیس انجمن تحقیقات راینولوژی



بله وجود دارد. می شود با روش های غیرجراحی درمان را انجام داد مانند
استفاده از امواج رادیو فرکانس که بدون بیهوشی  انجام می شود.

حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
0
0
سلاممم من جندسالی هست سینوزیت دارم وترشحات پشت حلق و...ادیتم میکنه الان یه چندوقتی هست اززیرگلو جای لوزه هام احساس دردمکنم اینم بگم من یه مداحم وهمش کارم خوندنه اما دقیقا چند وقت پیشم نگاه کردم انگار لوزه سوم دارم
میخواست بببنم چیکارمیتونم بکنم علائمش اینه توتین چندوقت صدام اکثراوقات تودماای شده بود وصبحها بوی بدی ازدهنم می یاد اغلب واب ریزش بینی و....هم دارم ممنون.میشم راهنمایی کنین من ازمشهد هستم باتشر
مدیر پایگاه
پاسخ به سوالات کاربران شفا آنلاین:
کد خبر: ۸۵۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳
شفا آنلاین- پزشکان متخصص و کارشناسان افتخاری شفا آنلاین به متدوال ترین سوالات مطرح شده از سیوی کاربران پاسخ دادند.
سوال:
میدونم زمان بارداری رو از اولین
روز آخرین پریود حساب میکنن به دلیل مشخص نبودن زمان لقاح اما من سوالم
اینه:از لقاح که حالا هر وقت باشه تا زایمان حداکثر چند روزه؟همچنین از
رابطه تا لقاح حداکثر چند روزه؟

پاسخ:دکتر ویدا تقی پور بازگانی/ متخصص زنان و زایمان
 خیلی
دقیق نمی توان گفت؛ 40 هفته کامل برای حاملگی طبیعی از زمان آخرین پریود
محاسبه می شود اگر سیکل قاعدگی شما 28روز یک بار باشد از 40 هفته کم و از
زمان لقاح نیز حساب می شود.

سوال:
من چندسالی هست سینوزیت دارم وترشحات پشت حلق و...اذیتم میکنه
الان یه چندوقتی هست اززیرگلو جای لوزه هام احساس دردمیکنم من یه
مداحم. اما دقیقا چند وقت پیشم نگاه کردم انگار لوزه سوم
دارم؛ علائمش اینه تو این چندوقت صدام اکثراوقات
تودماغی شده بود وصبح ها بوی بدی ازدهنم می آید و اغلب ریزش بینی و....هم
دارم.

پاسخ: دکتر مجید نصیری/ متخصص گوش،حلق و بینی از آلمان
بروز
لوزه سوم در بزرگسلان نادر است؛ امکان دارد در پی سینوزیت برای شما پولیپ
هم ایجاد شده باشد و امکان دارد به دلیل انحراف بینی، بزرگی شاخک های بینی
شما دچار صحبت کردن تو دماغی شده باشید. حال آن که به طور کلی فشار بر روی
هر عضوی مشکل ایجاد می کند؛ ترشحات مداوم سینوس، رفلکس معده و تارهای صوتی
منجر به گرفتگی صدای می شود بنابراین باید به پزشک مراجعه کنید تا با انجام
سی تی اسکن از سینوس ها علل مشکل شما را به طور دقیق نیز بررسی کند.

سوال:
من دچار خارش شدید و سوزش واژن شده ام برای درمان در زمان قاعدگی چه کارهایی باید انجام دهم

پاسخ: دکتر ویدا تقی پور بازرگانی/ متخصص زنان و زایمان
اگر
خارش و سوزش قبل از زمان قاعدگی باشد عفونت است باید داروهای مربوط به
عفونت قارچی نیز مصرف شود.اما اگر حین قاعدگی باشد باید با تجویز پزشک
داروهای خوراکی مصرف شود، همچنین امکان دارد که خارش به دلیل نوع
پد/0نواربهداشتی) باشد بنابراین شاید تعویض نوع آن هم بی تأثیر نباشد.

سوال:
عفونت قارچی باعث شل شدن واژینال میشه اگه میشه باید چه داروی استفاده کنیم

پاسخ: دکتر ویدا تقی پوربازرگانی/ متخصص زنان و زایمان

نه به هیچ عنوان هیچ تأثیری در شل شدن واژن ندارد.

سوال: من بيست سالمه من سه سال نه ماهه ازدواج كردم سه سال
به علت كمي سن درس خوندن جلوگيري كردم الانه نه ماه هستش كه اقدام به بارداري
كردم بعد از چهار ماه اقدام به بارداري همراه دختر خالم دكتر رفتم و سونو
پاپ اسمير انجام دادم گفتن همچه چيزت خوبه نرمالي هيچ مشكلي نداري برام
دارو ندادن هيچ كيستي هم نداشتم دختر خالم تبلي تخمدان داشت كه قرص كلوميفن
بهشون تجويز شد بعد از يك دوره باردار شدن و من سر خود بدون تجويز پزشك
قرص ايشون به مدت دوماه از روز پنجم قاعدگي استفاده كردم فقط كلوميفن
تنهادوماه بعد رفتم يه دكتر ديگه گفتن كيست دوسانت تا سه سانت داري بعد
برام لتروزل همراه دوفاستون تجويز كردن من دوماه استفاده كردم نتيجه نگرفتم
الان پريودم بعد از اون امروز رفتم دكتر برام ازمايش هرموني نوشتن لتروزل
ودگزامتازون نوشت كه از پنجم قاعدگي استفاده كنم بعدش سي ابان برم سونوگرافی من
پاي چپم از وقتي كلوميفن استفاده كردم گاهي وقتا ميگيره باحساس ميكنم كمي
هم چاق شدم بنظر شما مشكل من الان چيه آیا داروهامو استفاده كنم ؟ايا نتيجه
اي داره؟ كيستم در اثر چيه

پاسخ: دکتر ویدا تقی پور بازرگانی/ متخصص زنان و زایمان

شما
خیلی زود برای بررسی اقدام کردید، زیرا تا زمانی که یک سال از آغاز به
حاملگی نگذشته باشد و حاملگی رخ نداده باشد نیازی به پیگیری نیست و در
صورتی که بعد از نزدیکی بدون جلوگیری حاملگی رخ نداد باید برای بررسی به
متخصص زنان مراجعه شود. شما آزمایشات هورمونی را به طور حتم باید انجام
دهید زیرا امکان دارد از نظر هورمونی تأثیراتی بر حامگی شما بگذارد، کلومفی
امکان دارد در هرخانم سالمی هم کیست ایجاد کند بنابراین شما دست نگهدارید
که یک تا 2 ماه زمان قاعدگی تان مرتب شود و بدون نیاز به هیچ دارویی به مدت
4 ماه بدن جلوگیری نزدیکی کنید تا هر مشکلی دارید مشخص شود و اگر مشکلی
نداشتید بدون دارو برای بارداری ادامه دهید و اگر هم تحت نظر پزشک باشید
بهتر است.

سوال: دختره سالم درناحیه گردن خیلی عرق میکنه گردنش هم باریکه وکلا چاق نیست علتش چی میتونه باشه

پاسخ: دکتر علیرضا استقامتی/فوق تخصص غدد درون ریز و متابولیسم

در
پرکاری تیروئید به علت افزایش هورمون ها و حرارت بدن سوخت و ساز بدن هم
زیاد می شود و در نتیجه فرد دچار تعریق در تمام بدن از جمله کف دست و کف پا
می شودو تعریق در ناحیه گردن به تنهایی ارتباطی با تیروئید ندارد.
یکتا میرکی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
0
0
راستش من دخترم 6 ساله است و دکتر گفته باید لوزه سومش رو برداره ولی تا حالا گوشش مشکل نداشته و از راه دهان هم تنفس نمیکنه و دندونهاش هم مرتب در اومدن تا حالا 6 تا دندونه جلوییش منظورمه یه عکس دوران سرما خوردگیش دکتر فرمودن بگیره از لوزه سوم و تشخیص عمل دادن ودر زمانی که سرما نخورده بود با معاینه ساده و بالینی نظرشون این بود که نیازی به عمل نداره خاستم راهنماییم کنید
مدیر پایگاه باسلام
شما حتما به متخصص گوش و حلق وبینی مراجعه نمایید و خیلی سریع درمان را با نظر پزشک آغاز کنید.
مسعود
|
United States
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
0
0
سلام من لوزه سوم دارم ولی مشکلم تنفس نیست بلکه من به کوچک ترین تحریکی لوزم چرک میکنه مریض میشم. یعنی به خیلی از مواد ادویه جات تیزی ترشی و .... باعث میشه من مریضشم . برای همین همیشه مریضم وداییما دارو مصرف میکنم به طوری که بدنم ضعیف شده . ایا صلاح هست عمل کنم؟؟؟؟
مدیر پایگاه باسلام
شما سن تان را اعلام نکرده اید.اما توصیه ما اینستکه به نظرپزشک متخصص گوش و حلق وبینی توجه کنید
مسعود
|
United States
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
0
0
سلام من لوزه سوم دارم ولی مشکلم تنفس نیست بلکه من به کوچک ترین تحریکی لوزم چرک میکنه مریض میشم. یعنی به خیلی از مواد ادویه جات تیزی ترشی و .... باعث میشه من مریضشم . برای همین همیشه مریضم وداییما دارو مصرف میکنم به طوری که بدنم ضعیف شده . ایا صلاح هست عمل کنم؟؟؟؟ سن 20 سال از مشهد
مدیر پایگاه باسلام شما حتما به پزشک متخصص گوش وحلق وبینی مراجعه نمایید تانظرنهایی ارپس ازمعاینات لازم ارایه دهد
دراین باره نمی توان بدون معاینه وبررسی اظهارنظرکرد
فرید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
0
0
سلام من ۱۷سالمه الان لوزه سوم دارم چه کنم.ممنون
مدیر پایگاه سلام شما به متخصص گوش و حلق وبینی مراجعه نمایید
علیرضا سیروسیا ن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
0
0
پسری دارم ۸. سال دارم لوزه سوم ورم کرده بقدری که وقتی می خوابد راه تنفس اش بسته میشود از خواب بلند شده وشروع به هذیان گفتن میکند الان ۵ روز است به بیمارستان بستری بوده که نتیجه نگرفتیم الان احتیاج به کمک دارم خواهشمندم کمک کنید یا ادرس بیمارستان برام بفرستید کمک .کمک.
مدیر پایگاه
کد خبر: ۹۱۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۲
شفا آنلاین- جمعی از پزشکان متخصص و کارشناسان افتخاری شفا آنلاین به متدوال ترین سوالات مطرح شده از سوی کاربران پاسخ دادند.
پاسخ سوالات مربوط به بیماری های زنان توسط دکتر شهره بهروزی متخصص زنان و زایمان ارایه شده است.



سوال:
من 19مرداد سقط کردم جنین تو هشت هفتگی رشدش متوقف شده بود قلبش
نمیزدسونوگرافی گفت مرده بعد سقط یه بار پریود شده ام دوماه نشده ام دکترم
hmgنوشت تز ریق کرده ام پریود شده ام الان دوماه مرتب پریود میشم، سیکل
قاعدگیم 32و33روزه است متفورمین میخورم، ایا من به خوردن متفورمین ادامه
بدم ایا دوباره من حامله میشم اگه حامله شم امکانش هست جنین دوباره رشد
نکنه.

پاسخ:
به طور معمول یک بار سقط درحاملگی در 20 درصد زنان نیز رخ میدهد در حالی
که 2بار سقط تکرار شود به طور حتم باید آزمایشات مربوطه به سقط مکرر
انجام شود و بررسی های مربوطه نیز صورت گیرند.شما نیازی به ادامه متفورمین
ندارید مگر این که در آزمایشات کم کاری تخمدان یا تخمدان پلی کیستیک نیز
مشاهده شود.

سوال:
27سالمه و6ماهه اقدام برای بارداری کردم و نتیجه نگرفتم پریودای من
دقیق و27روزست و تاریخ تخمک گذاریمم یکشنبه دیگس.راستش مابه دلایلی که
برامون خیلی مهمه میخوایم این ماه بارداربشم.

پاسخ:
باید به دنبال 6ماه عدم باروری به پزشک مراجعه کنید و آزمایشات مربوط به
نازایی و سونوگرافی مخصوص را انجام دهید و تحت ارزیابی نیز قرار گیرید.به
طور معمول با داروهای ساده تحریک تخمک گذاری در اکثر موارد بارداری رخ
می دهد.

سوال:
من دختری 34 ساله هستم .سه ماه پیش پریودم 15 روز طول کشید رفتم
دکتر سونوگرافی کردم ی کیست 4 سانتی داری با دارو رفع میشه دو دوره قرص ضد
بارداری خوردم ولی در این ماه بعد از پریودم که دارو مصرف نکردم همش لکه
بینی دارم به نظرتون باید هنوز دارو مصرف کنم.

پاسخ: باید مجدأ از رحم و تخمدان سونوگرافی انجام دهید و در صورت بزرگ شدن کیست داروهای قوی تری استفاده کنید.

سوال:
من چهل و چهار سالمه ازدواج نکرده ام حدود شش ماه است که در گیر استیج
یک سرطان سینه شده ام بعد ازشیمی درمانی و رادیو تراپی که تمام شده دکترم
تاموکسیفن تجویز کرده میخواستم بپرسم به نظر شما با توجه به عوا ض این قرص
واین که احتمال دارد سرطان رحم ایجاد شود قبل از این که مشکلی به وجود آید
رحمم را درآورم یا چون ازدواج نکردهام وهیچ وقت نزدیکی نداشته ام امکان این
نوع سرطان کم می شود یا نه؟

پاسخ:
نیازی به درآوردن رحم وجود ندارد، بیماران تحت درمان با تاموکسیفن به دلیل
سرطان پستان هر 6ماه یکبار باید سونوی ترنس واژینال داخل رحمی از نظر
ضخامت آندومتر انجام دهند  در صورت لکه بینی و یا ضخامت بالای آندومتر
نیاز به کورتاژ تشخیصی دارند.ازطرفی دیگر انجام سالانه تست پاپ اسمیر و
معاینه داخلی توسط متخصص زنان نیز توصیه می شود.

سوال:
آیا کورتاژ باعث گشادی واژن می شود؟

پاسخ: خیر نمی شود.

سوال:

پدر من دوماهیه که درگیر بیماری ریوی شده، ریه سمت چپ پدرم آب آورده، یک
بار تخلیه شده اما نه کاملا، تو هیچ کدوم از آزمایشا سل نشون نداده حتی در
بیوپسی اما دکترش اصرار داره که بیماری پدرم سل هست، آب ریه هم که آزمایش
کردن سل نشون نداد. فقط تست ppd18بوده ، علایم بیماری سرفه خشک ، کمی
تعریق شبانه وتب بود که الان کاملا تب رفع شده و فقط سرفه خشک دارن اصلا
خلط ندارن، اما باز این دکتر میگه بیماری سل هست ، دوباره عکسبرداری شده و
ریه پدرم آب آورده ، درضمن الان یک ماه و شش روزه که داروی سل مصرف می کنه و
حالش بهتر شده، اامامن نگرانم چون بیماری تو هیچ کدوم از آزمایشا دیده
نشده، ما در شهر رشت هستیم ، و واقعا نمیدونم پیش کدوم دکتر و کجابرم و
عاجز و درمانده شدم ، دکترش گفته یه ماهه دیگه داروی سل رو مصرف کنه و
دوباره عکس از ریه بگیره.

پاسخ: دکتر منوچهر مشتاقی/ فوق تخصص ریه و دستگاه تنفسی

ابتدا
این صحبت که اگر فردی یک بار سل گرفته دیگر دچار آن نمی شود به هیچ عنوان
صحیح نیست؛ زیرا امکان عود مجدد عفونت سل نیز وجود دارد. امکان دارد الان
از آب ریه ای که کشیدن باکتری سل وجود نداشته باشد و این امر به معنای
نداشتن سل نیست.باید بر اساس وضعیت پروتئین و قند و... بیمار برای این که
به سل مبتلا است یا نه اظهارنظر کرد اما با توجه به این که گفتید بر اساس
مصرف داروهای سل بهتر شده نیز پس امکان ابتلا به سل وجود دارد اما برای
تشخیص قطعی به بیمارستان مسیح دانشوری مراجعه کنید.

سوال:
سلام مدت ۲ماهه سرفه ی خشک دارم ۲بارم دکتر رفتم آمپول حساسیت و آلرژی زدم
ولی هنوز صبح سرفه های شدید دارم سابقه آسمم تو خانواده زیاد داریم امکانش
هست آسم باشه??

پاسخ: دکتر حمید سهراب پور/ متخصص داخلی و فوق تخصص ریه

بله امکان آسم وجود دارد اما برای بررسی های بیشتر به پزشک مراجعه کنید.

سوال:

می خواستم بگم که سر من جوش های بسیار بزرگ و بدی می زنه و گوش درد داردم
وسر درد های بدی هم به همراه کم سو شدن چشمام به وجود اومده .

باید چی کار کنم ؟ خیلی ها میگن از نارسایی کلیه هات هست .

پاسخ: دکتر حسن ارگانی/ فوق تخصص بیماری های کلیه و فشارخون

نه به علت نارسایی کلیه نیست بلکه می تواند ناشی از علل متعددی از جمله مشکلات پوستی، هورمونی و گوارشی باشد.


 سوالات مربوط به پوست توسط دکتر زهره نیکبخت متخصص پوست و بیماری های لیزر پاسخ داده می شود

سوال:

آیا لیزر موهای زائد ناحیه بیکینی باعث
آسیب رساندن به پرده بکارت یا تخمدان ها ورحم میشود. 2-آیا باعث نازایی می
شود؟

پاسخ: نه به هیچ عنوان منجر به مشکلات نام برده نمی شود.

سوال:
من مدت سه ساله درماتیت سبورئیک که براثر خارش پوست ایجاد میشه دارم
نسبت به قبل کمی بهتر شدم ۲۸ سال دارم صورتم خیلی لاغره وشاداب نیست با
این حال تزریق چربی ضرری برام نداره اگرمشکل ایجاد میکنه چه روشی را
پیشنهاد می کنید؟

پاسخ: بهتر است چربی تزریق نشود اما برای اظهار نظر درست تر باید به متخصص پوست مراجعه شود
طاها
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
0
0
سلام خدمت همه دوستان
به نظر من برای بیماریهای پوستی و بیماری مربوط به آلرژی و لوزه سوم کودکان بد نیست که به یک پزشک طب سنتی هم مراجعه کنید که از عمل های غیر ضروری لوزه سوم کودکان بیگناه جلوگیری بشه. از نظر طب سنتی راهکارهایی زیادی برای درمان لوزه سوم وجود دارد. لطفا کودکانی که لوزه سوم دارند را زیر تیغ جراحی نبرید.
علیرضا سیروسیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۸
0
0
سلام پسری دارم که ۸سال دارد لوزه هایش عفوت کرده به مدت ۹روز تحت درمان قرار گرفته تا عفونت درمان شود جهت جراحی لوزها به کدام بیمارستان مراجعه نمآییم جهت درمان متشکرم
مدیر پایگاه باسلام
اگرتمایل به بیمارستان دولتی دارید می توانید درتهران به بیمارستان امیرعلم مراجعه نمایید.درصورت  تمایل به استفاده ازبخش خصوصی می توانید ازخدمات مشاوره ای کلینیک دکتر مجید نصیری دربیمارستان مهر نیزاستفاده نمایید.البته تاکید می شود شما می بایست ازجنبه های مختلف موضوع رابررسی وسپس اقدام نمایید.چراکه توصیه ما فقط درحد مشاوره است وهیچ تاکیدی هم وجود ندارد.باسپاس 
دلشاد سلگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
0
0
باسلام خدمت خسته نباشید.من زن 63ساله ای هستم دارای لوزه زخمی راه درمانم چیست لطفا راهنماییم کنید متشکرم
مدیر پایگاه باسلام
شما باید حتما به پزشک متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه نمایید تادرمان سریع آغازگردد.ضمن اینکه بدانید عدم درمان به موقع برای شما می تواند عوارض جدی داشته باشد
پریسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
0
0
پسر پنج ساله ای دارم که دکترامیگن لوزه سوم داره از نظر من فقط دهانش همیشه بازه وسرماخوردگیهاش با گوش درد شروع میشه ایا پسرم احتیاج به عمل داره ؟؟ایا میشه تا دوسه سال دیگه صبرکنم.عملهای فرکانسی کجا انجام میشه که بدکن بیهوشی هست؟؟؟
مدیر پایگاه باسلام
شما حتما به نظرات متخصص گوش و حلق و بینی توجه کنید
چراکه ایشان بهترین تشخیص را خواهد داشت
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
0
0
باسلام
من پسری دارم 11 ماهه با تشخیص پزشک گوش و حلق و بینی دارای لوزه سوم بسیار بزرگ میباشد که نفس کشیدن برای او بسیار دشوار است لذا با توجه به نظر پزشک در مورد اینکه چون سن او کم میباشد و نمیتوان تا 3 ال 4 سالگی عمل کرد شما چه توصیه ای در این رایطه دارید آیا راه درمانی هست یا نه ؟ و با توجه به اینکه لوزه او خیلی بزرگ است ممکن هست که باعث خفگی او در خواب شود؟
ممنون میشم اگر راهنمایی کنید
مدیر پایگاه
پاسخ به سوالات کاربران شفا آنلاین:
کد خبر: ۹۸۴۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹
شفا آنلاین- جمعی از پزشکان متخصص و کارشناسان افتخاری شفا آنلاین به متدوال ترین سوالات مطرح شده از سوی کاربران پاسخ دادند.

سوال:

بچه من 7ماهشه.سرسینه چپم یه نقطه سفیدجوش مانند ایجادشده ولی جوش نیست به
طوری که از شدت دردش نمی تونم به بچم شیربدهم هنوز جوش برطرف نشده همون
سینم به طرف قلبم شدیدن تیر میکشد و درد رو به قفسه سینم منتقل میکند.

پاسخ: دکتر حسن رادمهر/فوق تخصص جراحی قلب

این علامت درد قلبی نیست اما اگر تمایل به معاینه قلب دارید قضیه اش جدا است که به این منظور باید به پزشک مراجعه کنید.

سوال:

حدود دو ماه پیش سرما خوردم، حدود دو هفته بعد از اینکه سرما خوردگیم خوب
شد، دچار سرفه شدید شدم، که فکر کردم به خاطر سرماخوردگیه و دکتر عمومی
رفتم که گفتند گلوم عفونت نداره و آموکسس سیسلین دادند، بعد از سه هفته
دوباره دچار سرما خوردگی شدید شدم و به متخصص گوش و حلقه و بینی مراجعه
کردم که آزیترومایسین و امپرازول و یه قرص دیگه دادند که به مدت 4 روز سه
چهارم و یک دوم و یک چهارم و یک چهارم مصرق کنم، بعد از سه روز حالم بهتر
شد اما هنوز سرفه ادامه داشت، بطوریکه با سرفه های شدید معده ام تحریک میشه
و پهلوم پشت قفسه سینه ام حالت گرفتگی عضلات داشت، بعد از دو هفته به
دکتری که مراجعه کرده بودم ، دوباره رفتم و گفتند که عفونت گلویم برطرف شده
و بخاطر سرفه عکس ریه نوشتند و گفتند که کمی ریه ضخیم شده و دو تا اسپری
flixotide inhaler 125 mcg و atrovent N 20 mcg و قرص سیتریزین و ایروکاست
تجویز کردند که الان چند روزه مصرف میکنم. از طرفی وقتی تهران هستم سرفه
هام شدیدتر میشه و گاهی خلط سفید رنگ دارم و وقتی شهرستان هستم حالم
بهتره. سوالی که دارم اینه که بنظر شما سرفه های من میتونه ناشی از مشکل
ریه باشه و لازمه به متخصص ریه مراجعه کنم؟ و ضخیم شدن اندک ریه در عکس
میتونه ناشی از این باشه که به هنگام عکس گرفتن نفس عمیق و خوبی نکشیدم؟

پاسخ: دکتر حمیدسهراب پور/فوق تخصص ریه

بله برای بررسی های دقیق باید به متخصص ریه مراجعه کنید.

سوال:

من پسری دارم 11 ماهه با تشخیص پزشک گوش و حلق و بینی دارای لوزه سوم بسیار
بزرگ میباشد که نفس کشیدن برای او بسیار دشوار است لذا با توجه به نظر
پزشک در مورد اینکه چون سن او کم میباشد و نمیتوان تا 3 ال 4 سالگی عمل کرد
شما چه توصیه ای در این رایطه دارید آیا راه درمانی هست یا نه ؟ و با
توجه به اینکه لوزه او خیلی بزرگ است ممکن هست که باعث خفگی او در خواب
شود؟

پاسخ: دکتر مجید نصیری/ متخصص گوش، حلق و بینی

برای
انجام عمل مانعی وجود ندارد و این امر منع قانونی و علمی ندارد، بنابراین
انجام عمل جراحی الزامی است، یکسری از داروها می توانند در راستای " کوچک
کردن" لوزه سوم موثر باشند که با مراجعه به پزشک تجویز می شوند, به طور کلی
افرادی که قادر به نفس کشیدن از بینی خود نبوده در طولانی مدت دچار عوارض
قلبی و ریوی می شوند اما در مورد این که امکان خفگی پسر شما در خواب وجود
دارد یا نه پاسخ منفی است؛ یعنی اگر مشکل وی فقط " لوزه سوم" است منجر به
خفگی اش در خواب نمی شود.


سوالات مربوط به زنان توسط دکتر ویدا تقی پوربازرگانی- متخصص زنان و زایمان- پاسخ داده شده اند:


سوال:

من یه جوش خیلی بزرگ به رنگ سفید زیر پوستی که پوستم رو ناصاف نشون
میده زدم باعث ازارامه چون الان 1 ساله روی پوستمه وبرطرفم نمیشه دکتر
امپول کوروتون توش زده بازم خوب نشده من تنبلی تخمدانم
دارم.

پاسخ:
اگر جوش در ناحیه صورت است باید به متخصص پوست و اگر در ناحیه تناسلی است
به متخصص زنان مراجعه کنید؛اما جوش های پوستی با تنبلی تخمدان مرتبط هستند.

سوال:

زنی ۴۷ساله هستم که سه بار زایمان داشته ام
حالا به علت خونریزی لخته ای در عادات ماهانه و درد در قاعدگی و پس از
نزدیکی به پزشک مراجعه کردم و سونوگرافی انجام شده با مشخصات :رحم با ابعاد
بزرگتر از حدطبیعی و حداقل ۳فیبروم

۱)۴۲+۴۵ mmدر سمت راست و خلف دیستال بادی به صورت اینتراومورال

۲)۳۲۸/۲۲ mm در قدام بادی رحم بصورت ساب موکوز

۳)آندومتر به صورت خطی و صاف و ضخامت در حد فازترشهی ۷ میلیمتر

براههای درمانی بنده چگونه است؟

پاسخ:
با توجه به سن و نوع خونریزی باید کورتاژ تشخیصی انجام دهید، در غیر این
صورت نمی توان علت خونریزی های شما را ناشی از فیبروم دانست و به سرطان رحم
شک نکرد بنابراین اگر کورتاژ تشخیصی شما نرمال بود با تجویز برخی از
داروها مشکل خونریزی شما برطرف خواهد شد.

سوال:

من یه دختر 18 ساله هستم که سه ساله داری کیست درون تخمدان هستم ابتدا 2
میلی بود سپس 14 میلی شد الان 70*51*54است که داری کیست حاوی سپتا هسته ایا
خطرناکه ونیاز به حراجی دارم؟

پاسخ:
به طور قطع انجام مارکرهای تومور برای شما ضرورت دارد و در صورت خوش خیم
بودن با توجه به سن شما برای اقدامات درمانی تصمیم گرفته می شود.

سوال:

من برای اقدام اولین بارداری از 4ماه پیش پیش
دکتر برای چکاپ و کم خونی رفتم که مشکلی خاصی تا الان نیست و کم خونی فعلا
ندارم بنده چون سن بالایی دارم برام قرص لتروزول و کلومیفن نوشته شده ولی
یه بسته قرص دیگه نوشته به اسم مدروفم 5 یا مدروکسی پروژسترون که شنیدم این
برای اون هایی که میخوان باردار نشن تجویز میکنن آیا درسته؟

پاسخ:
قرص مدروکسی پروژسترون برای افرادی که قصد بارداری دارند هم تجویز می شود
اما به این منظور قرص های بهتری وجود دارد بنابراین به پزشک مراجعه کنید تا
برای شما تجویز شود.

سوال:

من 25 سالمه ومجردم دکتر کیست ساده تشخیص دادن و سیپروترون کامپاند
برای چند ماه تجویز کردندالبته تنبلی تخمدان هم دارم که فعلا برطرف شده ,
سوالم اینه که دوره دوم چون سیپروترون کامپان خیلی حالمو بد کرد و از روزی
که میخورم تا آخرین روز لکه و خونریزی خفیف دارم و واقعا صورتم پر لکه شده
از ماه دوم شرع کردم به ال دی خوردن , هنوز بسته دوم تموم نشده زیر شکمم
یه خورده درد احساس میکنم نمیدونم کار درستی کردم سیپروترون کامپاند نخوردم
الان چیکار کنم؟

پاسخ: هر دو قرص یک اثر دارند مصرف قرص ال دی به جای سیپروترون کامپاند مانعی ندارد.

سوال:

من ٢٥ سال سن دارم كه ٤ ساله ازدواج كردم كه ٦ ماه پيش
اقدام به بازداري كردم كه با سونوگرافي مشخص شد تنبلي تخمدان دارم. بعد ٣/٤
دوره دارو تنبلي برطرف شد و بعد يك ماه من باردار شدم. كه متاسفاته در
هفته ٦ كه رفتم سونو گرافي كيسه و بچه تشكيل نشده بود. كه من با خونريزي نه
چندان زيادي سقط كردم بچه رو. بعد يك ماه و نيم از خونريزي سقط من پريود
شدم . كه تاريخ ١٦ اذر ماه بوده. كه بايد من ١٦ بهمن پريود ميشدم نشدم
البته قاعدگي هاي من ٣.تا ٣٥ روز طول ميكشه كه الان ١٠ روزه قاعده نشدم. و
زيز نافم درد ميكنه. سر گيجه دارم اخر شب و اول صبح البته خيلي كم حالت
تهوع دارم سينه هام ورم كرده و يكم درد ميكه . ٨ روز بعد از عقب افتادن
پريوديم تست بيبي چك زدم منفي برد . حالا با اين توضيحات امكان داره من
حامله باشم. ترشح ابكي هم دارم.

پاسخ:
بله به علت تأخیر در تاریخ قاعدگی امکان حاملگی وجود دارد اما برای
اطمینان از این امر باید آزمایش خون دهید؛ اگر پاسخ منفی بود برای منظم شدن
قاعدگی به متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید.
مینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
0
0
سلام
پسر من 5 سالشه به دلیل مشکلات تنفسی در خواب و عفونتهای مکرر گلو دو روز پیش بردیمش پیش متخصص گوش حلق بینی که گفتن باید جراحی بشه و تمام لوزه ها برداشته بشه
میخوایم نظر یه پزشک دیگه رو هم بدونیم . ترجیحا در بیمارستان میلاد یا دولتی که اگر لازم شد که جراحی بشه همونجا انجام بشه
البته ما کرج هستیم و دکترش میگفت بعد از تغطیلات نوروز 95 بتره تا دکترها تو بیمارستان حضور داشته باشن
مدیر پایگاه باسلام
شما باید با بخش پذیرش بیمارستان میلاد تماس بگیرید
فریبا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
0
0
سلام. من 26 ساله ام. لوزه های حفره ای دارم و میخوام حتما درشون بیارم اما از روش سنتی میترسم. را یو فرکانسی چقدر خونریزی و درد بعد عمل رو کاهش میده؟لطفا دکتری که با این روش عمل کنه معرفی کنید.ممنون میشم
مدیر پایگاه باسلام
شما می توانید به بیمارستان های امیراعلم یا طالقانی تلفنی تماس بگیرید وهماهنگی لازم راداشته باشید
ندا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
0
0
سلام دختر من 3 ساله و cp هست بطوری که حتی گردن نمیگیرد و قدرت بلع هم ندارد ( تغذیه از طریق پگ ) . تشنج مقاوم به درمان دارد و روزی دو بار هر بار 5 نوع داروی ضد تشنج مصرف میکند . دارای لوزه های بزرگ و بهم چسبیده ایست که تنفس را برایش بسیار سخت کرده است ولی به علت ریسک بالا جراحی گزینه خوبی نیست . خواهش میکنم راهنمایی کنید که چه کاری از دست ما برمی آید تا بچه کمتر عذاب بکشد خواهش میکنم جواب بدهید . دخترم واقعا بد نفس میکشد .
با سپاس
مهين
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
0
0
سلام خسته نباشيد من خواهر زادم مدام سرما ميخوره برديم دكتر گفتند لوزه سوم داره و سينوساش همه عفوني شده بايد عمل بشه بهترين راه كه بچه اذيت نشه چيه لطفا راهنمايي كنيد ممنون.
مدیر پایگاه باسلام
درصورت تشخیص پزشک متخصص باید عمل شوند
ناشناس
|
Afghanistan
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۷
0
0
ﺳﻼﻡ
مدیر پایگاه سلام
اگرسوالی دارید ازهمین طریق ارسال نمایید
باتشکر
آرمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
0
0
سلام خسته نباشید من پسری شش ساله دارم که لوزه سوم داره،دکترامیگن عمل نمیخواد ولی خودش موقع خواب خیلی اذیت میشه از دهان تنفس میکنه حالا اب نمک برای شستشو بینی دادن
مدیر پایگاه باسلام
چنانچه نیاز به جراحی باشد باتشخیص پزشک معالج این کار انجام خواهد شد.بنابراین به متخصص متبحر مراجعه نمایید
محمد شقاقی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
0
0
با سلام خدمت مدیریت محترم سایت شفاآنلاین: دختری دارم 17 ماهه است بدلیل عفونت مکرر گلو و دردهای سینوسی با تشخیص پزشک مربوطه دارای لوزه سوم است برای درمانش چیکار کنم و بهترین متخصص گوش و حلق و بینی را چه کسی و نوع درمان را چه پیشنهاد می دهید با تشکر
مدیر پایگاه باسلام
شما می توانید به بیمارستان میلاد یا عرفان کلینیک دکتر علی فتاحی مراجعه نمایید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
0
0
سلام .شوهرم نزدیک به سه ساله که سوزش وداغی پوست داره وهمه نوع ازمایش وام ار ای.انجام داده حتی تیت حساسیت ونوار عصب ولی مشکل تشخیص داده نشده ...اگه میشه راهنمایی کنید که باید چکار کنیم؟؟
مدیر پایگاه باسلام
درصورت تمایل به کلینیک خانم دکترزهره نیکبخت متخصص پوست درمیدان آرژانتین جنب داروخانه بخارست مراجعه نمایید.با تعیین وقت قبلی
روحانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
0
0
با عرض سلام وخسته نباشید بنده پسری 4 ساله دارم که درحدود هفت ماه قبل به علت وجود مشکلات لوزه مورد عمل جراحی قرارگرفت ولی متاسفانه چند روزقبل دوباره مشکل تنفسی پیدا کرده وبعدازمراجعه به متخصص و عکسبرداری گفته شد که لوزه سومش برگشه من الان چه کاری باید بکنم لطفا جواب بدید خیلی درعذابیم.متشکرم
مدیر پایگاه باسلام
فززندتان باید ازسوی متخصص گوش و حلق وبینی تحت درمان لازم قرارگیرد.چاره ای جزادامه درمان نیست
مینایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
0
0
سلام روزتون بخیر .خانم ۳۵ساله هستم که۲۰ سال است سینوزیت مزمن دارم .الرژی تنفسی وپوستی نیز دارم وبا یک سرماخوردگی ساده سینوزیتم اود میکند در سیتی اسکن متوجه انحراف بینی وپولیپ ولوزه سوم شده ام .پزشکم پیشنهاد جراحی داده اند.ایا این کار حتما باید انجام شود ویامیتوان روشهای دیگری استفاده کرد.ممنونم.۰
مدیر پایگاه باسلام
بهترین توصیه ما اینستکه به دستورات پزشکان باتجربه و شناخته شده دراین زمینه اعتماد کنید
سعیدسیدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
0
0
من 32سال سن دارم حفره های لوزه ها عمیق وبزرگ است واین باعث میشه لوزه هایم سریع عفونت کنه ایامیتونم لوزه هایم روکوچک کنم؟
مدیر پایگاه باسلام
شما باید به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه نمایید تا پس ازبررسی های لازم به شما نظربدهند
سحر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
0
0
سلام ۱۷سال دارم ولوزه هام خیلی بز رگ شده اند ومن فکر میکنم که داخل بینی من هم گوشت است ومن نمتوانم با بینیم نفس بکشم به نظر شما چکار کنم
مدیر پایگاه باسلام
شما حتما به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه نمایید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
0
0
سلام .من فکر میکنم پسرم لوزه داشته باشد .دکتر بردم گفتن باید ببرید بیمارستان....کدوم بیمارستان باید ببرم
مدیر پایگاه باسلام
اگردرتهران هستید می توانید به بیمارستان امیراعلم -دولتی-درخیابان سعدی یا بیمارستان طالقانی درولنجک ویا بیمارسنان میلاد ویابیمارستان های خصوصی مراجعه نمایید
غریبه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
0
0
سلام.23 سالمه.ترشحات سفیدرنگی ته حلقم جمع میشه که باعث بوی بد دهانم میشه و لوزه هام مشکل داره.خواهش میکنم راهنماییم کنید از طریق طب سنتی میتونم بدون جرhحی مشکلمو رفع کنم؟این جراحی که دوستان بهش اشاره کردن چه نوع جراحی هست؟آیا خطرناک و عوارض زیادی داره؟
خواهش میکنم راهنماییم کنید و جواب سوالاتم رو به ایمیلم بفرستید.با تشکر فراوان از مدیر سایت
مدیر پایگاه باسلام
شما ابتدا به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه نمایید تا نظرایشان را بگیرید وسپس اقدام کنید
ویدا امیری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
0
0
سلام من مدتي هست خلط دارم اما خارج نميشه زبونم بار و برفک داره تو ناحيه فک و گلو تا نزديک گوشم درد شديد دارم و تب ميکنم همراه با سردرد ايا ممکنه لوزه سوم باشه مشکلم ?
مدیر پایگاه باسلام
برای معاینه و بررسی به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه نمایید
ژیلا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
0
0
سلام کجا باید بیایم برای درمان جدید لوزه بدون عمل جراحی من کرج هستم پسر 9 ساله ای دارم که باید لوزه اش را عمل کند چطور می توانم از روش جدید برای بهبود پسرم استفاده کنم
تشکر
شیوا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
0
0
باسلام من پسری پنج ساله دارم که لوزه داره ودکترگفته بایدعمل بشه باتوجه به اینکه پسرمن دیابت بیمزه داره وهمچنین ریفلاکس معده ی شدید دارد میخواستم ببینم مشکلی ایجادنمیکنه براش این عمل جراحب
مدیر پایگاه باسلام
شما باید بدانید که پزشکان قبل ازعمل جراحی تمامی این موارد را بررسی می کنند پس بهتر است به توصیه متخصصین توجه نمایید باتشکر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
0
0
سلام من یک پسر هشت ساله دارم لوزه سوم دارد. و گفتن باید عمل بشه
مدیر پایگاه باسلام
درصورت تشخیص پزشکان متخصص به توصیه آنها عمل کنید
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۸
0
0
سلام من 15 سالمه می خواستم بدونم عمل لوزه ی سوم برای من دیره یا نه؟؟؟
مدیر پایگاه باسلام
این موضوع به نظرمتخصص مربوطه بازمی گردد
یاسمن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
0
0
سلام . 18 سالمه ,من حدود دو ساله که حس میکنم بینی بسته هست و سینوزیت دارم به طوری که احساس فشار شدید دارم و صورتم ورم کرده و دائما احساس خستگی و خواب الودگی شدید دارم. همچنین سمت چپ لوزه ی بزرگی دارم میخواستم بدونم ایا ممکنه سینوزیتم به خاطر اون لوزه باشه؟ دکترهم رفتم اسپری و ضد احتقان داد ولی هیچ بهبودی حس نکردم
مدیر پایگاه باسلام
شما باید توسط متخصص گوش وحلق وبینی معاینه کامل شوید تا مشخص شود مشکل چیست
بی نام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
0
0
سلام من 12 سالمه یکی از لوزه هایم کوچک و دیگری بزرگ است اما نه زیاد اصلا هیچ مشکلی هم ندارم راه تنفسم هم نگرفته حتی شب ها خر و پف هم نمی کنم اصلا هم مشکلی ندارم یعنی به نظر شما چیزیم هست؟ بقیه میگن و دکتر هم میگه بزرگ شی از بین میره
مدیر پایگاه باسلام
اگر پزشک متخصص نظرشون را داندن پس جای نگرانی نیست اما شما باید دستکم سالی یکباربه متخصص گوش وحلق وبینی مراجعه نمایید
سید هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
0
0
سلام من پسرم نزدیک به۷سالشه نزدیک به یک سالونیمه لوزه داره به تا یک سردی به دماغش میخوره نفس کشیدن واسش سخت میشه جلو نفس کشیدنش از راه بینی بسته میشه دکتر بردم دارو دادن چند روز خوبه باز شروع میشه چه کار کنم بیمارستان واسه عمل نوبت نمیده
معصومی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
0
0
سلام من 30سالمه ولوزه دارم ایا میشه عمل کرد یا نه
مدیر پایگاه باسلام
باید به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه نمایید تا پس ازمعاینه وبررسی لازم به شما نظرداده شود
علی رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
0
0
باسلام
پسر من دوسال نیم سن داره بعد از اینکه چند بار پشت سرماخوردگی مشاهده کردیم شب ها اصلا نمیتونه با دماغ نفس بکشه بامراجعه به دکتر وگرفتن عکس متوجه شدیم لوزه سوم خیلی متورم شده و نیاز به جراحی داره به نظر شما اگر جراحی را به تابستان۹۶ به تعویق بیندازم مشکل داره! تشکر
مدیر پایگاه باسلام
این موضوع به تشخیص پزشک متخصص بازمی گردد اگرایشان تشخیص بدهند که نیاز به عمل فوری نیست پس اشکالی ندارد
اما درموارد اورژآنسی باید خیلی سریع عمل کرد
مهدیه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
0
0
ببخشید من از اول پاییز تا الان احساس بدی درباره گلوی خودم دارم و فکر میکنم چرک داشته باشه ولی همیشه یا طرف راستش درد میکنه یا طرف چپ
طالبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
0
0
پسرم یک سالشه لوزه داره نمیتونه نفس بکشه دکترش گفته دوسال دیگه بیاریدش برا عمل من چه کنم
مدیر پایگاه باسلام
با پزشک متخصص دیگری هم مشورت نمایید ودرمجموع پس ازجمع بندی های لازم تصمیم بگیرید
چراکه دربرخی مواقع می بایست طبق نظرپزشک اول عمل کرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
0
0
با سلام من پسر 5 ساله دارم مشکل لوزه سوم داره آیا میشه بدون جراحی حل کرد
مدیر پایگاه باسلام
این موضوع باید ازسوی متخصص گوش وحلق وبینی بررسی شود تانظرلازم ارایه شود
پارسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۹
0
0
سلام من ۱۳ سال دارم و مشکل لوزه سوم دارم زود زود سرما میخورم و پیش دکتر گوش و حلق و بینی رفتم و گفتن جدید ترین روش radio frequency نام دارد ایا برای من خطری دارد یا عوارض جانبی دارد؟
مامانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
0
0
سلام من21سالم فردا نوبت عمل دارم میخوام لوزه هامو به دلیل حفره ای بودن و تجمع مواد غذایی عمل کنم
میخواستم از دوستانی که لوزشونو عمل کردن بخوام ببان یکم توضیح بدن
جلیل محمدزاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
0
0
با سلام
من دختر چهار ساله دارم,که خشونت برونکوواسکولار خفیف در ریه ها.
برجستگی آدنویدبا , باریک شدگی راه هوای نازوفارنکس مشاهده میشود.
اوروفارنکس نیز توسط لوزه ها تحت فشار است,
نظیره دکتر هم ,
...برونکوپنومونی.
...هیپوتروفی آدنوید.
آیا ممکن هستش بون جراحی درمان بشه.

با تشکر
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۶
0
0
سلام.دخترم 5 سالشه،یک ماه پیش دو مرحله پشت سر هم سرما خورد ،قبلا هم هیچ آثار لوزه سوم ثل گرفتگی بینی و غیره نداشت اما بعد از این که حالا سرما خوردگیش خوب شده متاسفانه روزها همش بینیش کیپه و با دهنش نفس میکشه،البته شبها کاملا با بینیش نفس میکشه صبح هم که از خواب بلند میشه تا یکی دو ساعت بینیش بازه ما دوباره در طول روز کیپ میشه کاملا و تو دماغی حرف میزنه.یخواستم ببینم با توجه به اینکه توی خواب راحت با بینیش نفس میکشه ممکنه مشکلش چیزی غیر از لوزه سوم باشه؟ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
مدیر پایگاه باسلام
ایشان باید ازسوی متخصص گوش وحلق و بینی معاینه شوند تا مشکل کشف و درمان شود
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸
0
0
سلام پسر۲۱ماهه من توی خواب خرخر میکنه نفسش تنگ هس،با دهان باز میخابه،احتمال لوزه سوم دادن،ایا تو این سن میشه عمل کرد؟آیا بدون بیهوشی میشه؟لطفا پاسخ بدین
مدیر پایگاه باسلام
بله احتمال لوزه وجود دارد اما بهترین راهنمای شما متخصص گوش وحلق و بینی مربوطه است که اطلاعات شما را دارد
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۲
0
0
با سلام
من پسر دوساله ای دارم که با نظر پزشک متخصص لوزه سوم دارد و تا چند سال دیگه که بزرگتر بشه نمیتوان جراحی کرد فقط در مواقعی که خیلی اذیت میشه از اسپری رستانکس استفاده میکنیم ولی بعضی مواقع خیلی شدید راه تنفسش بسته میشه و ما نگران این موضوع هستیم لطفا راهنمایی کنید اگر هم دکتر متخصص در این باره در اصفهان میشناسید لطفا معرفی کنید با تشکر
اصغر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۴
0
0
با سلام
سن بنده 42 سال می باشد به مدت یکسال است که پس از خروج مدفوع سوزش در ناحیه مقعد به مدت کوتاه(تا یک ساعت)شروع میشود و لازم به ذکر است وقتی تخمه و خشکبار و شیرینجات مصرف میکنم شدت سوزش پس از خروج مدفوع بیشتر می شود ولی هنگامی که صرف نظر از غذاهای چرب وشیرین و گرمی دارم این سوزش قطع می گردد
با تشکر
مدیر پایگاه باسلام
شما حتما باید تحت نظرمتخصص گوارش باشید چراکه نشانه های مشکل مزاجی وجود دارد که باید بررسی های لازم صورت گیرد
اصغر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۴
0
0
با سلام
سن بنده 42 سال می باشد به مدت یکسال است که پس از خروج مدفوع سوزش در ناحیه مقعد به مدت کوتاه(تا یک ساعت)شروع میشود و لازم به ذکر است وقتی تخمه و خشکبار و شیرینجات مصرف میکنم شدت سوزش پس از خروج مدفوع بیشتر می شود ولی هنگامی که صرف نظر از غذاهای چرب وشیرین و گرمی دارم این سوزش قطع می گردد
با تشکر
احمداژدر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
0
0
باسلام بنده دختربچه ایی دارم هفت ساله هرموقع دچارسرماخوردگی میشوند شبها دچار خروپف شدید که دربعضی مواقع خیلی ترسناکی میشود خواهشمندم راهنمایئ کنید
مدیر پایگاه باسلام
وضعیت لوزه های ایشان باید ازسوی متخصص گوش وحلق وبینی بررسی شود
الهه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
0
0
سلام و عرض خسته نباشید خدمت اقای دکتر.
من دختری ۱۲ساله هستم که زمانی که سرما میخورم بینی ام میگیره و از را دهان نفس میکشم .
وقتی ۶یا۷سالم بود به دکتر های زیادی مراجعه کردیم و کلی عکسبرداری کردیم وقتی مادرم پشنهاد عمل به دکترم داد دکترم گفت الان زمان عمل نیست باید ۱۸سالگی عمل شود .
ایا عمل لوزه دختر پسر داره اخه پسر خاله من اون زمان از من. وچیک تر بودش اما دکترا عملش کردن.لطفا .راهنمایی ام کنید تشکر میکنم.......
زیبا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
0
0
سلام دخترم 4سال و2 ماهشه ،حدود3ه ماه ونیمه که یه هفته درمیان مثل سرماخوردگی بینیش کاملاکیپ،تودماغی حرف میزنه ،دکتارگفتن پنجاه درصد حساسیت داره ولوزه سومش بزرگ ،باید عمل بشه ،خواستم ببینم داشتن تجربه کاری برای جراح خیلی مهمه یا یه جراح تازه کار هم میتونه این عملو به خوبی انجام بده خواهشا زودجواب بدید چون چندروزی برای نوبت عملش مونده .ممنونم از کارشناسان محترم
مدیر پایگاه باسلام
به طورطبیعی ریسک کار عمل جراح باتجربه بسیارکمتراست
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
0
0
سلام آقای دکتر.من ۲۲سالمه.ولی هرچند ماه تووگلوم استخون کوچیک یا غذامیمونه.بااینکه خیلی رعایت میکنم ولی باز برام تکرارمیشه.وباعث بوی بدمیشه ومجبورم برم پیش تل گیر.مشکلات لوزه سوم مثل مشکلات تنفسی یا خروپف ویاسرماخوردگی ندارم..بنظرتون بایدچکارکنم
مدیر پایگاه باسلام
شما به متخصص گوش وحلق وبینی مراجعه نمایید
آرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
0
0
سلام و خسته نباشین بابت راهنمایی های خوبتون
من یک دختر ۶ ساله دارم که هم تو دماقی حرف میزند و هم سرفه های خشک میکند و شبها موقع خواب مشکل پیدا میکنه طوری که من احساس میکنم الون نفسش قطع میشه پیش دکتر متخصث گوش و حلق و بینی بردم دوتا دارو داده قرص جویدنی مونته لوکاست و سیتیریزن عکس گرفت گفتن لوزه سوم هم داره من نگران اینم که شب موقع خواب خفه بشه آیدا این موضوع ممکنه برای دخترم خطر جانی داشته باشه و تا موقع عمل شبها به چه طریقی مناسب تر برای خوابیدن این کودکان است ؟؟ و ایا ممکنه بعد از عمل در تن صدای کودکان تغییر ایجاد بشه
مدیر پایگاه باسلام
شما باید برای بررسی دوره ای به متخصص مربوطه مراجعه نمایید تا ایشان نظرقطعی بدهند.چراکه ما بدون معاینه وبررسی نمی توانیم نظربدهیم
فریده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۰
0
0
سلام دکتر لوزه های من سنگ ساز ند کلافه ام کردند می خواهم عمل کنم دکترها ی شهر من می گویند خطر خونریزی زیاد دارد اگر عمل کنم می ترسم آیا وسیله‌ای وجود دارد که بدون خونریزی عمل کنم وکدام دکتر این وسیله را دارد
فریده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۰
0
0
سلام دکتر لوزه های من سنگ ساز ند کلافه ام کردند می خواهم عمل کنم دکترها ی شهر من می گویند خطر خونریزی زیاد دارد اگر عمل کنم می ترسم آیا وسیله‌ای وجود دارد که بدون خونریزی عمل کنم وکدام دکتر این وسیله را دارد
طاهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۴
0
0
با سلام. پسر 8 ساله ای دارم که بعلت خروپف و اپنه در خواب لوزه سوم و لوزه های کامی را عمل کردیم به روش سنتی)چاقو(.ولی بعد از 4 ماه دوباره خروپف ها شروع شد .دکتر اعلام کرد که لوزه سوم دوباره عود کرده. الان واقعا نمیدونم باید دیگه چه کار کنم. خواهش میکنم کمکم کنید
مدیر پایگاه باسلام
درهرصورت دراین باره پزشکان متخصص باید تصمیم بگیرند و باید برای درمان اقدام کنید چراکه احتمال عود بیماری وجود دارد
هستی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۹
0
0
سلام
ممنون از مطلب مفیدتون
من هیجده سالمه زمانی که شیش ساله ام بود لوزه ی سومم عمل کردم چون دیر دکتر رفتم لوزه های دیگه ام از بین رفته بود کلا لوزه ندارم.. الان که تو این سنم هیچ مشکلی خداروشکر ندارم از وقتیم که یادمه نسبت به بچه های دیگه کمتر سرما میخورم و مریض میشم و عملم اون زمان با بیهوشیه کامل بود!!
خوشحالم که انقدر علم سریع در حال پیشرفته!
عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۹
0
0
سلام من ۳۵دارم توی سالگی لوزه عمل کردم ولی هنوز مشکل دارم میشه دوباره لوزه عمل کنیم.تاتمام مشکلات گلویی حل بشه شب ها دیگه خواب ندارم ممنونم راهنمایی کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
0
0
سوال. دارم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
0
0
سلام دخترم ده سال دارد نزدیک یک سال مدام سرما میخورد وریه ی او عفونت کرده وهنیشه با دهن نفس میکشد ونفس تنگی دارد و دکتر متخصص گفته لوزه سوم دارد ولی دارو دا ده تا کمی لوزه کوچک شود آیا نیاز به عمل دارد
محدثه صالحی
|
United States
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۴
0
0
باسلام من دختر ۱۳ ساله دارم ویک ماه است که فهمیدم لوزه داردولوزهایش فقط یک طرف گلویش هست دو طرف نیست.من یک دکتر بردم گفت سریع عمل کند.ولی باز یک دکتر بردم گفتباید عمل کنه .به نظر شما من لوزهاشو عمل کنم یانه.وخیلی زود سرما می خورد وشبا خورپف می کندوگلویش درد می کند یعنی لوزه هایش.باتشکر.
مدیر پایگاه باسلام
این موضوع به نظرمتخصص مربوطه بازمی گردد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
0
0
باسلام.پسرهشت ساله دارم بابیماری عدم تمرکزولوزه سوم ایاعدم تمرکزش به لوزه سوم ربطی داره وبادرمان لوزه سوم عدم تمرکزش هم بهبودی پیدامیکنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
0
0
باسلام من دختری هشت سال دارم سه ساله دارو آلرژی واسپری دماغ واسپری تنفسی استفاده میکنم حالا یک سال پی بردن که لوزه سوم داره باید عمل بشه اگر عمل کنم حساسیت والرژیش از بین میره یا بیشتر میشه به نظر شمااين سه سالم لوز سومش اذیت مکرد
حسین اکبری
|
United Arab Emirates
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
0
0
پسرم 8سالشه تست خواب شده گفتن لوزه دا ره و14بار حین خواب قطعی تنفس داشته حالا میگن جراحی کن.نظر شما یه؟
zahra
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۰
0
0
سلام من ۱۸سالمه دو سه سال پیش رفتم دکتر چون نفس از دهان میکشیدم و بهم کپسول و اسپری و قرص داد الان مشکل تنفس ندارم بعد چند سال دهانم بوگرفت ودندون هامم روی هم اومده دکتر گفت عمل کنی لوزت برمیداریم ولی بوی بد دهانت نمیره مگه میشه عمل کرد ولی تاثیری نداشته باشه
نازنین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
0
0
باسلام . میخواستم بدونم چه غذاهایی باعث رشد لوزه سوم میشود . با تشکر
سمیرا
|
-
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
0
0
سوال سلام تو رو خدا کمکم کنید.من ی پسر چهارساله دارم که خیلی تو خواب اذیت میشد و لوزه سوم و حلقی داشت،با مشورت پزشک لوزه سومش رو یک هفته پیش برداشتیم ولی اصلا تغییر نکرده و اپنه تنفسی و خرخر و بدخوابی شدید داره،چکار کنم؟ممکنه مال لوزه های حلقی باشه؟
مدیر پایگاه
باسلام
حتما باید توسط متخصص مربوطه معاینه شوند
غزال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
0
0
با سلام دختر۱۷ ساله ای دارم که از اول بچگی تُل میشده الان هم که هنوزه باز هم تُل میشه.علائمش هم بی اشتهایی،حالت تهوع و استفراق.باید چکار کنم؟
منمممم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
0
0
با سلام.یک سوال داشتم که آیا بزرگسالان هم لوزه سوم دارند؟و یک سوال دیگه من از بچگی تا الان که 27سالمه مشکل بوی دهان دارم و 24ساعت وجود داره و اصلا با هیچی برطرف نمیشه ممکنه با برداشتن لوزه مشکلم حل بشه توروخدا راهنماییم کنید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: