کد خبر: ۲۱۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۱ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 02
شفا آنلاین:بررسی‌ها نشان می‌دهند که عفونت‌ها و تحریکات محیطی با ایجاد تحریک و التهاب ملتحمه، عامل حدود دو سوم موارد قرمزی چشم در افراد هستند.
به گزارش شفا آنلاین،امیرعلی شایسته متخصص بیماری‌های چشم گفت: سفیدی چشم با پرده‌ی نازکی به نام ملتحمه پوشیده شده که در صورت تحریک آن، عروق خونی مشخص‌تر شده و چشم‌ها قرمز به نظر می‌رسد. 

وی با بیان اینکه عوامل مختلفی در بروز قرمزی چشم نقش دارند، تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهند که عفونت‌ها و تحریکات محیطی با ایجاد تحریک و التهاب ملتحمه، عامل حدود دو سوم موارد قرمزی چشم در افراد هستند. 

شایسته با اشاره به اینکه ویروس‌ها شایع‌ترین علت ورم ملتحمه‌ی عفونی هستند، اظهار داشت‌: برخی از ویروس‌ها که موجب سرماخوردگی و علائمی مانند گلودرد و آبریزش‌ بینی می‌شوند نیز می‌توانند موجب ورم ملتحمه با علایم قرمزی و ترشح آبکی از یک یا هر دو چشم شوند. 

وی گفت: عفونت‌های باکتریایی نیز می‌توانند سبب قرمزی چشم شوند که این‌گونه موارد، با میزان قابل ملاحظه‌ای از چرک و ترشح همراه هستند. 

شایسته یادآور شد: تشخیص عامل دقیق قرمزی چشم بسیار حائز اهمیت است و در این زمینه باید معاینات منظم و دقیق صورت گیرد. 

وی خاطرنشان کرد: برخی از عوامل قرمزی چشم بسیار خطرناک بوده و در صورتی‌که به موقع کنترل و درمان نشوند، ممکن است برای چشم عوارض گوناگونی به همراه داشته و حتی موجب "نابینایی فرد" مبتلا شوند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: