کد خبر: ۲۰۹۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - 2018September 23
- ظاهر لبهای بزرگ باعث کاهش اعتماد به نفس گشته و باعث احساس خجالت در کنار همسرش میشود . بعضی دیگر از بانوان برای زیبا تر کردن دستگاه تناسلی اقدام به این عمل میکنند
شفا آنلاین>سلامت جنسی>- جراحی زیبایی لابيا ( لبهاى كوچك ) است که باعث کاهش سایر و بهتر شدن شکل لبهای کوچک اطراف واژن می شود .
به گزارش شفا آنلاین:- بعضى از بانوان با لابیا های بزرگ و غیر قرینه متولد میگردند .
- برخی دیگر ، بعد از زایمان طبیعی یا افزایش سن دچار این مشکل میشوند .
- ظاهر لبهای بزرگ باعث کاهش اعتماد به نفس گشته و باعث احساس خجالت در کنار همسرش میشود . بعضی دیگر از بانوان برای زیبا تر کردن دستگاه تناسلی <Genital>اقدام به این عمل میکنند.
- تحریکات مزمن لابیا در افرادى که لباس های بسیار تنگ می شود و همچنین گاهی اوقات این مشکل به دنبال مقاربت یا فعالیت فیزیکی زیاد ایجاد میگردد .
- جراحی لابیاپلاستی می تواند باعث بهبود ظاهر لب های کوچک گشته و اعتماد به نفس فرد را افزایش ميدهد.
- افرادى که دارای لبهای تحریک پذیر هستند بعد از جراحی بهبود می یابند .
- دو علت اصلی برای اقدام به انجام اين عمل ، شامل نامتقارن بودن و ظاهر نامناسب لب ها و دوم احساس ناراحتی در لبها می باشد .
- بسيارى از باوان با پوشیدن لباس تنگ ، ورزش و یا مقاربت و فعالیت فزیکی زیاد دچار درد در این ناحیه می گردند .
- برخی دیگر برای اینکه زیبا تر به نظر برسند اقدام به این عمل میکنند . در حال حاظر این اقدام بسیار شایع تر از گذشته شده است .

جراحی پلاستیک در ناحیه لابیا ( لب های کوچک اطراف واژن ) می تواند به تنهایی و یا همراه باتزريق چربى و يا ليزر واژن جهت رفع شلى واژن انجام شود.در جراحی لابیاپلاستی شکل و اندازه لابیا تغییر می کند ، کوچک تر شده و عدم تقارن بین انها اصلاح میگردد .این جراحی بین یک تا دو ساعت طول میکشد بسته به میزان بزرگی و عدم تقارن قبل از عمل زمان ان متفاوت است .

چه نوع بیهوشی جهت انجام لابیاپلاستی مناسب تر هست ؟
ما این جراحی را تحت بی حسی موضعی انجام ميدهيم و نیاز به لوله گذاری و یا بیهوشی جهت این کار وجود ندارد .

اگر من علاقه مند به انجام جراحی لابیاپلاستی باشم قدم بعدی چه می باشد ؟
لطفا قبل از اقدام به جراحی درخواست خود را و ظاهر لابیا که مورد نظر شماست به دکتر گفته حتی می تواند البوم و عکسهای لازم جهت این عمل مشاهده فرمایید .

آیا من می توان در همان روز مشاوره اقدام به عمل جراحی کنم ؟
بله خیلی از بیماران بلافاصله بعد از مشاوره تمایل به انجام جراحی دارند ...توصيه ميشود از يك هفته قبل از عمل از داروهاى رقيق كننده خون مانند آسپرين و داروهاى ضدانعقاد مانند وارفرين ، مسكن هايي مانند ژلوفن ، بروفن ، ديكلوفناك استفاده نشده باشد .

خطرات انجام لابیاپلاستی چیست ؟
خطر اصلی انجام لابیاپلاستی ، خون ریزی و عفونت و زخم محل عمل میباشد که بسیار نادر است .

زمان ریکاوری بعد از جراحی چگونه است ؟
شما در محل عمل جراحی در چند روز اول ممکن است احساس ناراحتی کنید که به تدریج کاهش می یابند . تمام بیماران باید از ضد التهاب ، مسکن و انتی بیوتیک استفاده نمایند .ترمیم کامل تقریبا شش هفته طول می کشد ، در محل عمل اگر بخیه استفاده شود ، قابل جذب میباشد و نیاز به کشیدن نمیباشد.

چند نوبت معاینه یا ویزیت بعد از عمل جراحی نیاز میباشد ؟
ما معمولا دو و شش هفته بعد بیماران را ویزیت مى كنيم.

چه مدت بعد از عمل جراحی می توانند به محل کار خود بروند ؟
بیشتر بیماران دو تا 4 روز بعد از عمل به محل کار خود بروند .

چه مدت بعد از جراحی لابیاپلاستی می توانم ورزش را شروع کنم ؟
ما توصیه می کنیم از ورزشهای کششی در 4 هفته امنتاع کنید

چه مدت بعد از جراحی می تواند فعالیت جنسی را شروع کنم ؟
6 تا 8 هفته بعد از لابیاپلاستی نباید فعالیت جنسی انجام داد.

آیا لابیاپلاستی تاثیری روی احساس جنسی دارد یا خیر ؟
در بیشتر خانم ها کلیتوریس عضو اصلی حس جنسی است . نه لابیا ، بنابراین شما هیچ کاهش حس جنسی بعد از جراحی نخواهید داشت .در خیلی از خانمها مقاربت بعد از جراحی بسیار بهتر است . و در طی مقاربت لابیا حساس و دردناک نمی باشد .

ایا لابیا پلاستی پوست اطراف کلیتوریس را تغییر می دهد ؟
معمولا این ناحیه در طی جراحی تغییر نمی دهد . مگر انکه خود بیمار بخواهد پوشش روی کلیتوریس خود را کوچک تر کند .

ایا همسر من متوجه تغییری بعد از عمل جراحی خواهد شد ؟
بعد از عمل جراحی هر دو شما حس بهتر ، و اعتماد به نفس بیشتری هنگام نزدیکی دارید و همسر شما متوجه میشود که لابیا کوچک تر و ظاهر بهتری شده است.

آیا لابیا پلاستی وليزر واژن و حتى ليزر روشن سازى می تواند در یک زمان با هم انجام گیرد ؟
بله ، هر سه (لابیاپلاستی، روشن سازی و جوانسازی) را می توان در یک زمان انجام داد ، حتى در صورت نياز ، گاه تزريق چربى در ناحيه ولو را نيز ميتوان توام انجام داد .

آیا بیمه هزینه لابیاپلاستی را میدهد ؟
بیمه این جراحی پوشش نمی دهد زیرا یک عمل انتخابی است.

تکنیک لابياپلاستى چگونه است ؟
اول از همه این نکته مهم است که تکینک جراح شما جهت انجام اين عمل چه میباشد . تجربه جراح در انجام این تکنیک بسیار مهم است .برداشتن قسمت اضافى لابيا ، ( لبهاى كوچك) را ميتوان با برش با تيغ جراحى و سپس بخيه زدن انجام داد و يا بدون استفاده از تيغ جراحى و فقط با ليزر و بدون بخيه .اولويت هر روش بستگى به صلاحديد پزشك دارد ، برش با ليزر ، درد ، تورم و خونريزى كمترى دارد و دوره نقاهت كوتاهتر ، ولى از طرفى دود حاصل از اين ليزر ميتواند براى پزشك و پرسنل ريسك آلودگى به ويروسهاى HPV( كه ميتواند بصورت نهفته در بافت تناسلى بيمار وجود داشته باشد ) را در بر داشته باشد ، گرچه در حين عمل از دستگاههاى مكنده قوى دود استفاده ميشود ، ولى با اين همه نميتوان احتمال پركنده شدن ويروس در هوا و محيط را به صفر رساند

پزشک آنلاین
دکتر مریم ملکی [ متخصص پوست و مو ]
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: