کد خبر: ۲۰۹۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - 2018September 23
زنان ۲۹ درصد از محققان سراسر جهان را تشکیل می‌دهند که در این میان بیش‌ترین آمار پژوهشگر به روسیه با ۴۳ درصد زنان محقق تعلق دارد در مقایسه با آن انگلستان از ۳۹ درصد، آلمان ۲۸ درصد و ژاپن ۱۶ درصد زن دانشمند و محقق برخوردار هستند.
 شفا آنلاین> بر اساس اظهارات معاون وزیر علوم و آموزش عالی روسیه، این کشور در میان سایر کشورهای جهان با ۴۳ درصد پژوهشگر زن دارای بیش‌ترین آمار محقق زن در سراسر جهان است. این رقم در سایر کشورها به مراتب کمتر است.

به گزارش شفا آنلاین:گرگوری تربنیکوف (Grigory Trubnikov) معاون وزیر علوم و آموزش عالی روسیه در دومین انجمن زنان اوراسیایی (Second Eurasian Women’s Forum) اعلام کرد که ۴۳ درصد از محققان روسیه را زنان تشکیل می‌دهند و میانگین این رقم در سراسر جهان ۲۹ درصد است.

بر اساس آمارهای رسمی موجود، زنان ۲۹ درصد از محققان سراسر جهان را تشکیل می‌دهند که در این میان بیش‌ترین آمار پژوهشگر زن به روسیه با دارا بودن ۴۳ درصد زنان محقق، تعلق دارد. پس از روسیه، انگلستان با  ۳۹ درصد، آلمان با ۲۸ درصد و ژاپن با ۱۶ درصد زن دانشمند و محقق در رده‌های بعدی قرار دارند.

    زنان ۲۹ درصد از محققان سراسر جهان را تشکیل می‌دهند که در این میان بیش‌ترین آمار پژوهشگر به روسیه با ۴۳ درصد زنان محقق تعلق دارد در مقایسه با آن انگلستان از ۳۹ درصد، آلمان ۲۸ درصد و ژاپن ۱۶ درصد زن دانشمند و محقق برخوردار هستند.

تربنیکوف در ادامه توضیحات خود اعلام کرد: در بسیاری از مناطق جهان از جمله روسیه، تعداد زنان با تحصیلات دانشگاهی بیشتر از مردان است. او نسبت زنان دانشگاهی را نسبت به مردان در روسیه، در هر هزار نفر ۳۳۹ به ۲۶۴ نفر اعلام کرد. او در این رابطه گفت: «ما در حال حاضر نیاز داریم که بیشتر مردان جوان را نسبت به زنان جوان به دانشگاه بفرستیم.» در اطلاعاتی که معاون وزیر علوم و آموزش عالی روسیه ارائه کرد مشخص شد که دانشجویان کارشناسی ارشد زن، نیمی از کل دانشجویان محقق این کشور را در بر می‌گیرد. او گفت: «ما حدود 7 هزار زن با تحصیلات دکترا داریم که در حدود 34 هزار نفر آن نامزد علمی (درجه ای میان کارشناسی ارشد و دکترا در نظام روسیه در رشته علوم و تحقیقات) هستند.»

تربنیکوف، معاون وزیر، از موقعیت‌های قوی زنان در نظام آموزشی روسیه خبر داد و گفت: «اگر شما در بین استادان و استادیاران دانشگاه خود گروهی را تشکیل دهید، 57 درصد آن را زنان تشکیل خواهند داد و این میزان در روسیه بسیار بیشتر از سایر کشورهای توسعه یافته است.»

قابل توجه است که درصد کمی از زنان در روسیه مقالات خود را در مجلات علمی این کشور به چاپ می‌رسانند و به گفته معاون وزیر این مساله در زمینه ثبت اختراع هم وجود دارد و مسئولان را به فکر واداشته است.

دومین انجمن زنان اوراسیایی از ۱۹ سپتامبر تا ۲۱ سپتامبر سال جاری در سن پترزبورگ برگزار شد. شعار اصلی این انجمن « زنان در خدمت امنیت جهانی و توسعه پایدار» بود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: