کد خبر: ۲۰۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۸ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014April 22
شفا آنلاین- دوازدهمین کنگره ایمونولوژی، آسم و آلرژی در روزهای 9 تا 12 اردیبهشت ماه جاری با حضور 20 نفر از اساتید برجسته بین المللی در حوزه ایمونولوژی در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد برگزار می شود.
به گزارش شفا آنلاین، دبیر علمی این کنگره روز سه شنبه در نشستی با خبرنگاران در این مورد توضیح داد: اساتید سخنران خارجی از کشورهای آمریکا، کانادا، سوئیس، آلمان، فنلاند، ایتالیا، انگلیس و هند در این کنگره حضور خواهند یافت.

دکتر جمشید حاجتی افزود: یکی از ویژگی های این کنگره حضور شرکت کنندگانی علاوه بر اساتید سخنران خارجی از کشورهای کره، سوئد، عراق، پاکستان و فیلیپین است.

وی ادامه داد: مهمانان خارجی شرکت کننده در این کنگره از H-index (میزان مراجعه به تالیفات اساتید) بالای 90 درصد برخوردار هستند. همچنین یکی از برندگان نوبل پزشکی در رشته ایمونولوژی در این کنگره حضور خواهد داشت.

حاجتی اظهار داشت: به طور کلی این کنگره با حضور 2000 شرکت کننده برگزار می شود و پزشکان و متخصصان رشته های مختلف و اساتید و دانشجویان رشته ایمونولوژی از مخاطبان اصلی آن هستند.

وی در مورد برنامه های این کنگره نیز توضیح داد: 50 جلسه علمی در رشته های مختلف و 50کارگاه آموزشی به صورت تئوری و تئوری-عملی در مدت چهار روز برگزاری این کنگره برگزار می شود.

حاجتی برگزاری یک دوره پیشرفته ایمونولوژی برای 100 نفر از دانشجویان تحصیلات تکمیلی را از دیگر برنامه های این کنگره عنوان کرد و افزود: شرکت در برنامه های آموزشی این کنگره بین 10 تا 14 امتیاز باز آموزی دارد.

وی ایمنولوژی سرطان، آلرژی، بیماری های خود ایمن، باروری و ناباروری، بیماری های عفونی، استفاده از سلول های بنیادی و پیوند اعضا، گیاهان دارویی و تاثیر آنها بر بیماری ها و عوامل تاثیرگزار بر آلودگی های زیست محیطی را ازجمله محورهای این کنگره برشمرد.

حاجتی گفت: تعداد 1600 مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال شده است که از این تعداد 350 مقاله به صورت سخنرانی و بقیه به صورت پوستر ارایه می شود.

در ادامه این نشست، دکتر مریم نوری زاده دبیر اجرایی دوازدهمین کنگره ایمونولوژی، آسم و آلرژی اظهار داشت: در حاشیه این کنگره جشنواره ایمونولوژی با هدف معرفی دانشجویان و اساتید برتر، پژوهش های برتر و مراکز برگزیده برگزار می شود.

وی همچنین از برگزاری نشست های مردمی با حضور اساتید و پزشکان رشته ایمونولوژی، آسم و آلرژی از ساعت 18 تا 21 روز پنجشنبه 11 اردیبهشت ماه در سالن همایش های بین المللی برج میلاد خبر داد.

نوری زاده توضیح داد: در این نشست ها اساتید و پزشکان به سوالات مردم در مورد بیماری هایی مانند لوپوس، دیابت، باروری و ناباروری، آسم و آلرژی و استفاده از درمان های سنتی در درمان آسم و آلرژی پاسخ می دهند.

دوازدهمین کنگره ایمونولوژی، آسم و آلرژی با شعار ˈایمونولوژی، دانشی پویا و نوآور استˈ به همت دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران و با همکاری مراکزی مانند مرکز تحقیقات آسم و آلرژی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شهرداری تهران برگزار می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: