کد خبر: ۲۰۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۷ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014April 22
شفا آنلاین-اگر فرزند نوجوانتان از آکنه‌های صورتش کلافه شده، قبل از مراجعه به یک متخصص پوست و مو باید از یک روانپزشک نیز کمک بگیرید.
به گزارش شفا آنلاین،مطالعات جدید محققان نشان می‌دهد نوجوانانی که صورتشان آکنه‌های شدیدی دارد و جوش‌های چرکی هر از گاهی در صورتشان به وجود می‌آید بیشتر در معرض انجام رفتارهای پرخطر و هیجانی قرار دارند و والدین باید بیشتر مراقب آنها باشند. گفتنی است، نوجوانانی که صورتشان در دوره جوانی زیاد جوش می‌زند تغییرات هورمونی و خلقی در آنها شدیدتر است و همین امر باعث بروز رفتارهای پرخطر در آنها می‌شود. نتایج مطالعات نشان می‌دهد والدین باید با مراجعه به یک متخصص روانپزشک فرزندانشان را تحت درمان قرار دهند و روان آنها را از بروز هرگونه رفتارهای پرآسیب نجات دهند.
کودکان باهوش این مشخصه را دارند
تحقیقات جدید نشان می‌دهد کودکانی که هر شب سر ساعت معینی به رختخواب می‌روند در تحصیلات خود موفق‌ترند. محققان متوجه شدند کودکانی که دارای خواب منظم هستند در یادگیری زبان، خواندن و حل مسائل ریاضی نسبت به کودکانی که در ساعات متفاوتی به رختخواب می‌روند، موفق‌تر هستند. دانشمندان متوجه شدند، هر چه یک کودک زودتر به رختخواب برود به همان میزان در مدرسه موفق‌تر خواهد بود. تحقیقات روی ۸‌هزار کودک ۴ ساله نشان داد، کودکانی که کمتر از ۱۱ ساعت در طول شبانه‌روز می‌خوابند در درس‌های خود نسبت به دیگر دانش‌آموزان عقب‌تر خواهند افتاد. در صورتی که والدین بتوانند ساعات خواب فرزندانشان را منظم کنند، تاثیر زیادی روی مهارت‌های زبانی و خواندن و نوشتن او خواهند گذاشت. خواب منظم رفتار کودکان را بهتر کرده و سلامت روانی آنها را نیز ارتقا می‌بخشد. بررسی‌های بیشتر نشان می‌دهد داشتن خواب منظم بهترین معیار برای پیش‌بینی رشد مثبت در کودکان است.
در مجموع مهارت‌های زبانی، هوشیاری شنوایی، سواد و مهارت‌های ریاضی در کودکانی که هر شب در ساعت معینی به رختخواب می‌روند، بیشتر است. به والدین توصیه می‌شود زمان مناسبی برای کودکان جهت رفتن به رختخواب در نظر بگیرند و سعی کنند همیشه از رعایت آن توسط کودکانشان اطمینان حاصل کنند. علاوه‌بر آن بهتر است با انجام کارهایی مانند خواندن کتاب یا تعریف کردن داستان کودکان را به خوابیدن در سر ساعت تشویق کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: