کد خبر: ۲۰۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۷ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014April 21
شفا آنلاین-آیا می‌دانید تعداد و طول مژه‌های بالایی شما بین ۹۰ تا ۱۶۰ عدد و در اندازه بین ۸ تا ۱۲ میلیمتر است؟ می‌دانید مژه‌های پایینی چشمتان نیز در حدود ۷۵ تا ۸۰ عدد و در اندازه حداکثر ۸ میلیمتر است؟ از این‌ها، هر ماه تعدادی از بین رفته و به جایش مژه‌های جدیدی متولد می‌شود. البته هیچ راهی تاکنون برای افزایش طبیعی اندازه هر مژه و تعداد آن‌ها کشف نشده. به همین دلیل برخی به پیوند مژه روی می‌آورند.
به گزارش شفا آنلاین،تعداد، چگالی، اندازه و رنگ مژه‌ها بصورت ژنتیکی مشخص شده و قابل تغییر نیستند. البته در سال ۱۸۸۲ روشی برای این کار به نام Transplant اختراع شد که به خانم‌ها برای داشتن مژه‌های بلند، کمک زیادی کرد.

Transplant چیست؟

به نقل از آرایشیک، پیوند مژه دائم در حقیقت یک روش و تکنیک هنری است و به همین دلیل دقت زیاد و تمرکز زیادی نیاز دارد. برای افزایش تعداد مژه‌ها یا بلند کردن آن، مقداری از مو‌های مشابه مژه را از موی سر برداشت کرده و با بی‌حسی موضعی آن را به مژه‌ها پیوند می‌زنند. این کار در حدود ۲ ساعت طول می‌کشد. معمولا پس از کاشت مژه در حدود ۲ هفته مراحل مراقبتی صورت می‌گیرد و پس از آن اگر مژه‌ها در حالت عادی خود قرار داشته و مشکلی نداشتند بصورت طبیعی بر روی مژه شما رشد خواهند داشت.


مژه‌های بعدی از کجا می‌آیند؟!

واقعیت این است که این عمل، برای مشکلات اولیه‌ای که برای برخی کودکان در هنگام زایمان ایجاد می‌شود اختراع شد و طی آن برای مدتی از این روش برای برطرف سازی کمبود مژه در کودکان استفاده می‌شود. معمولا موهای پشت گردن کودکان قابلیت زیادی برای تبدیل شدن به مژه‌های موقت دارند و بصورت موقت تا رفع کامل مشکل مژه‌ها، از آنها استفاده می‌شود.

با توجه به موثر بودن این عمل، خانم‌ها نیز این روش را برای کاشت مژه استفاده می‌کنند ولی تا زمانی که آن مژه بر روی پلک شما قرار دارد قابل استفاده است و اگر ریزش داشته باشد، دوباره باید عمل مجددی صورت گیرد.


آیا این روش امن است؟

تاکنون هیچ دکتر و روش عملی میزان موفقیت و مشکلات قبل و پس از آن را به درخواست کننده به صورت دقیق شفاف سازی نکرده. هر عملی در طول سالیان مشکلاتی داشته و برخی در طول زمان برطرف شده و برخی نیز همچنان بدون اطلاع دقیق مانده است. این عمل نیز یکی از‌‌ همان عمل‌هایی است که اثر و مشکلات آن به طور کامل مشخص نشده. هر کسی با توجه به نوع عکس العمل بدن او، ممکن است در برابر پیوند دائم مژه واکنش‌هایی داشته باشد. ولی در مجموع یکی از کم خطر‌ترین عمل‌ها شناخته می‌شود.


اثرات منفی پیوند

تنها مشکل شناخته شده این عمل در موهای افزوده شده به پلک است. برخی مو‌ها با توجه به ساختار خود، سرعت بیشتری در رشد دارند و حتی برخی پس از مدتی فر می‌شوند.

برچسب ها: پیوند مژه ، طبیعی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: