کد خبر: ۲۰۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۵ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - 2014April 19
شفا آنلاین-900 عنوان مقاله علمی به نخستین همایش ملی «روانشناسی سلامت» در اصفهان ارسال شد.
به گزارش شفا آنلاین،دبیر علمی این همایش گفت: این همایش روزهای 23 تا 25 اردیبهشت امسال در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار می شود.

«رضا باقریان» افزود: از بین مقاله های رسیده 650 مقاله پذیرش شد که یکصد عنوان آن به صورت سخنرانی و سایر مقالات به صورت پوستر ارائه خواهد شد.

وی با تاکید بر استقبال خوب در ارسال مقاله به این همایش اظهار کرد: بیشتر مقالات رسیده در باره مداخلات روانشناسی در بیماری جسمی، جنبه های روانشناسی بیماریهای مزمن، اعتیاد و رفتارهای پرخطر است.

وی تصریح کرد: تعداد زیاد مقالات رسیده گویای ظرفیت بسیار کشور در رشته روانشناسی سلامت است اما ایراد اساسی که می توان به بیشتر آنها گرفت این است که کمتر کاربردی است.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: مرکز تحقیقات علوم رفتاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با برگزاری این همایش تلاش دارد با گردآوری دستاوردهای پژوهشی پژوهشگران و صاحبنظران کشور در حوزه علوم رفتاری، زمینه تعامل و اشتراک دستاوردهای علمی و کاربردی کردن آنها را فراهم کند.

باقریان با بیان اینکه روانشناسی سلامت بعنوان یک حوزه علمی بین رشته ای مابین روانشناسی و پزشکی از سه دهه قبل شکل گرفت، گفت: این شاخه از علم نشان می دهد که چگونه رفتار و شرایط روانشناختی انسان می تواند به طرق مختلف، سلامت و بیماری وی را تحت تاثیر قرار دهد.

وی موضوعات مورد توجه در این حوزه را شامل تاثیر بیماریهای جسمی بر شرایط روانشناختی، کاربرد روانشناسی در حرفه پزشکی، کاربرد روشهای روانشناختی در درمان و توانبخشی بیماران جسمی، کاربرد روانشناسی در پیشگیری و کاهش رفتارهای پرخطر عنوان کرد.

به گفته این استاد دانشگاه، با وجود حجم وسیعی از پژوهشهای داخلی تاکنون همایش تخصصی در این زمینه در کشور برگزار نشده است.

باقریان یادآور شد: مقرر بود پنجمین همایش سایکو فارماکولوژی(اثر دارو بر روان و مغز) نیز همزمان با این همایش برگزار شود اما با توجه به ارسال مقالات زیاد به همایش روانشناسی سلامت، زمان برگزاری همایش سایکوفارماکولوژی به تعویق افتاد.

محورهای همایش ملی روانشناسی سلامت شامل استرس، اختلالات روان­ تنی، چالش­های روانشناختی بیماریهای جسمی مزمن، رفتارهای پرخطر، ملاحظات روانشناختی در بیماریهای جسمی، اعتیاد و سلامت روان، روانشناسی سلامت و سالمندی و روانشناسی بالینی در طب است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: