کد خبر: ۲۰۳۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۲:۵۹ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - 2018July 27
اشتباه رایجی در بین عموم مردم وجود دارد که معمولاً تصور می‌کنند حیواناتی که بیش از میلیون‌ها سال بدون تغییر مانده‌اند، کمتر تکامل پیداکرده‌اند. در حقیقت، تکامل همان مقدار اثری را بر این حیوانات می‌گذارد که به دیگر حیواناتی که تغییراتشان بیشتر قابل‌مشاهده بوده، گذاشته است
شفا آنلاین>چامعه پزشکی> پژوهش‌های محققان دانشگاه کلمبیا در نیویورک نشان می‌دهد که روند تکامل در همه انسان‌ها یکسان است اما شرایط محیطی، کدهای ژنتیکی<Genetic Codes> خاصی را ایجاد کرده و آن‌ها را به نسل‌های بعدی منتقل می‌کند.

به گزارش شفا آنلاین:اشتباه رایجی در بین عموم مردم وجود دارد که معمولاً تصور می‌کنند حیواناتی که بیش از میلیون‌ها سال بدون تغییر مانده‌اند، کمتر تکامل پیداکرده‌اند. در حقیقت، تکامل همان مقدار اثری را بر این حیوانات می‌گذارد که به دیگر حیواناتی که تغییراتشان بیشتر قابل‌مشاهده بوده، گذاشته است. این فقط اجبار انتخاب طبیعی است که به‌جای تلاش برای به دست آوردن چیزی جدیدتر، همان زمینه را ترجیح می‌دهد.


    به اعتقاد دانشمندان، انسان‌ها قطعاً هنوز درروند تکامل قرار دارند. بیشتر تحولات و تغییرات اخیر همچون تحمل لاکتوز، مشکل دندان‌های عقل و چشم‌های آبی نمونه‌ای از همین روند تکاملی به‌حساب می‌آیند.

به اعتقاد دانشمندان، انسان‌ها قطعاً هنوز درروند تکامل قرار دارند. بیشتر تحولات و تغییرات اخیر همچون تحمل لاکتوز، مشکل دندان‌های عقل و چشم‌های آبی نمونه‌ای از همین روند تکاملی به‌حساب می‌آیند. یک پژوهش گسترده ژنتیکی که توسط محققان و دانشمندان دانشگاه کلمبیای نیویورک در سال گذشته انجام‌شده، نشان می‌دهد که جهش‌های ژنتیکی مضر که طول عمر ما را کاهش می‌دهند، به‌تدریج توسط انتخاب طبیعی حذف می‌شوند؛ اما اگر تمدن و زیرساخت‌ها به حمایت کامل از ما بپردازند، می‌توان گفت بشر قادر به داشتن زندگی طولانی خواهد بود.

قابل‌توجه است که مردمی با ژن‌های خاصی وجود دارند که می‌توانند از آن‌ها در برخی محیط‌ها استفاده کنند. برای نمونه می‌توان گفت برخی افراد به نسبت سایر انسان‌ها، نسبت به بیماری سل مقاوم هستند. در یک شهر پرجمعیت با شرایط ضعیف زندگی، برخی افراد تلاش می‌کنند تا با شرایط وفق پیداکرده و این مسئله همراه با ژن آن‌ها به نسل‌های بعدی منتقل می‌شود؛ اما این همان مسئله «تکامل بیشتر» نیست. اگر این افراد به یک منطقه مرفه‌تر نقل‌مکان کنند یا به‌وسیله برنامه‌های واکسیناسیون بیماری سل را به‌طور کامل ریشه‌کن کنند، این مزیت ژنتیکی ناپدید خواهد شد.sciencefocus

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: