کد خبر: ۲۰۳۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۰ - ۲۸ تير ۱۳۹۷ - 2018July 19
سودآوری شرکت ها، اقتصاد را زنده نگاه می دارد و همه باید کمک کنند شرکت های بورسی که شفاف ترین وضع درآمدی را دارند، مالیات می دهند و اشتغالزایی دارند، ارتقا یابند.همچنین شرکت های بورسی باید برای تامین مالی ارزان که وظیفه بازار پولی و بورسی است در اولویت قرار گیرند.
شفا آنلاین>بیمه و بانک>رییس سازمان بورس از پیگیری بسته مشوق های مالیاتی پیشنهاد شده از سوی این سازمان توسط وزیر اقتصاد برای حمایت از بازار خبر داد و گفت: این پیگیری ها در حال رسیدن به نتیجه است.

به گزارش شفا آنلاین: شاپور محمدی در حاشیه برگزاری لیگ ستارگان در جمع خبرنگاران گفت: سودآوری شرکت ها، اقتصاد را زنده نگاه می دارد و همه باید کمک کنند شرکت های بورسی که شفاف ترین وضع درآمدی را دارند، مالیات می دهند و اشتغالزایی دارند، ارتقا یابند.همچنین شرکت های بورسی باید برای تامین مالی ارزان که وظیفه بازار پولی و بورسی است در اولویت قرار گیرند.


وی درباره منتفی شدن طرح عرضه ارز در بورس کالا گفت: بازار سرمایه تکلیف دارد بسترهای معاملات مانند ایجاد نماد و کد معاملاتی معامله گران را مهیا کند که به دولت اعلام کرده این آمادگی در بازار سرمایه فراهم شده است.اما طبق قانون، اولویت با بانک مرکزی به عنوان متولی ارز است و همواره این آمادگی وجود دارد که از طریق سازوکار بورس اقدام شود.امیداریم بانک مرکزی در آینده به این جمع بندی برسد که از طریق بازار سرمایه، ارز عرضه شود.

این مقام مسئول درباره انتقاد از قیمت گذاری دلار 4200 تومانی در بورس کالا گفت: بورس کالا آمادگی دارد هر قیمتی را که متولیان قیمت گذاری اعلام کنند، اجرایی کند.اگر دستگاه هایی که وظیفه قانونی آنهاست قیمت پایه و نرخ ارز را تعیین کنند، بورس کالا همکاری می کند.

محمدی با اشاره به اینکه در گذشته بیش از 60 نماد بسته داشتیم اما اکنون به 7 تا حداکثر 20 نماد کاهش یافته،ادامه داد: زمانی که صورت های مالی شرکت های متوقف مانند "های وب" به تایید مجمع برسد و ابهام سهامداران برطرف شود، مانعی در بازگشایی وجود نخواهد داشت.دیگر نمادهای بسته هنوز صورت مالی نداده اند اما تاخیر در ارسال صورت های مالی از 40 مورد در ماه به 2 مورد رسیده است.

وی درباره تاسیس بورس بین المللی کیش نیز گفت: طرح را به شورای عالی بورس ارایه و کار آن نهایی شده و آیین نامه ای که باید اجرا شود به تصویب هیات وزیران می رسد.

محمدی درباره برنامه های حمایت از بازار سرمایه در زمان تحریم گفت: طبق قانون، صندوق تثبیت می تواند فعالیت کند.تلاش ها را برای حمایت از سرمایه گذاران خارجی به کار بستیم و بر این اساس، نسبت به ایجاد شفافیت و متنوع سازی صنایع اقدام کردیم.این اقدام ها به بین المللی شدن بازار سرمایه کمک می کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: