کد خبر: ۲۰۲۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۱۸ تير ۱۳۹۷ - 2018July 09
پریودی در خانم های مختلف متفاوت است و گاهی زودتر یا دیرتر از پریودی قبلی شروع می شود یا گاهی بیشتر یا کمتر از پریودی قبلی به طول می انجامد
شفا آنلاین>سلامت>پریودی معمولا پنج تا هفت روز طول می کشد و فاصله پریودی ها معمولا بیست و یک تا سی و پنج روز است.

به گزارش شفا آنلاین، پریودی در خانم های مختلف متفاوت است و گاهی زودتر یا دیرتر از پریودی قبلی شروع می شود یا گاهی بیشتر یا کمتر از پریودی قبلی به طول می انجامد. در برخی موارد در یک ماه دو بار پریودی را تجربه می کنید که به دلایل مختلف این اتفاق می افتد.

علائم دوبار پریود شدن در ماه
اگر در زمانی غیر از زمان پریودی، خونریزی مشاهده کردید نشانه پریودی دوم در ماه است. در این حالت باید ببینید خونریزی به صورت لکه بینی است یا پریودی. اگر خونریزی به صورت پریودی باشد باید هر چند ساعت نوار بهداشتی را عوض کنید. خون در این حالت به رنگ قرمز روشن است. اگر خونریزی به صورت لکه بینی باشد مقدار آن بسیار کم است به طوری که نیازی به استفاده از نوار بهداشتی نیست اما برای جلوگیری از کثیف شدن لباس می توانید از نوار بهداشتی استفاده کنید. در این حالت خون به رنگ قهوه ای یا قرمز تیره است.

در بیشتر موارد خانم های باردار در سه ماهه اول بارداری لکه مشاهده می کنند.
دلایل دوبار پریود شدن در ماه
معمولا فاصله بین پریودی ها در بزرگسالان بیست و یک تا سی و پنج روز و در نوجوانان بیست و یک تا چهل و پنج روز است. اگر چرخه پریودی شما کوتاه تر شد احتمالا پریودی در ابتدا یا انتهای ماه اتفاق می افتد بنابراین زمان بندی پریودی خود را بدانید تا در این موارد مطمئن باشید پریودی شما به تعویق نیفتاده است.

اگر چرخه پریودی شما به صورت ناگهانی کوتاه تر شد به یکی از دلایل زیر است:
- پرکاری تیروئید
- شروع یائسگی
- بلوغ
- استرس
- کاهش وزن شدید یا افزایش وزن شدید
- قرص های ضدبارداری
- بیماری
- فیبروئیدهای رحمی یا کیست های رحمی

در برخی موارد، برخی مشکلات مانند سقط جنین با پریودی اشتباه گرفته می شود. خونریزی پس از سقط جنین شدید می باشد بنابراین اگر فکر می کنید باردار هستید و خونریزی شدید مشاهده می کنید به پزشک اطلاع دهید.

لکه بینی در بارداری(Pregnancy) طبیعی است. اما هر گونه خونریزی که در طول بارداری مشاهده کردید به پزشک اطلاع دهید.

بیماری های مقاربتی نیز باعث ترشحات و خونریزی می شوند.

 فاکتورهای خطرناک در خصوص دوبار پریود شدن در ماه:
اگر سابقه خانوادگی در زمینه کیست، فیبروئید یا یائسگی زودهنگام دارید، احتمال دوبار پریود شدن در ماه برای شما بیشتر است. اگر موارد زیر را مشاهده کردید به پزشک مراجعه کنید:

 - درد لگن که بعد از دو روز از بین نرود
- پریودی شدید
- لکه بینی یا خونریزی بین پریودی که با پریودی دوم اشتباه گرفته شود.
- تکرر ادرار
- درد در هنگام نزدیکی جنسی
- گرفتگی عضلانی شدیدتر از حالت نرمال پیش از پریودی
- لخته های تیره در هنگام پریودی
- عوارض دوبار پریود شدن در ماه

تغییر در چرخه مانند دوبار پریود شدن در ماه نشانه مشکل یا بیماری است. در این حالت به پزشک مراجعه کنید. خونریزی زیاد باعث کم خونی(Anemia) و کمبود آهن در خون می شود. پزشک مقدار آهن خون را بررسی می کند و با انجام سایر آزمایشات، دلیل خونریزی غیر طبیعی را تعیین می کند.

علائم کم خونی شامل:
- خستگی
- سردرد
- ضعف
- سرگیجه
- تنگی نفس
- ضربان قلب نامنظم
- درمان دوبار پریود شدن در ماه
 
درمان این مشکل به دلیل آن بستگی دارد. اگر به طور طبیعی چرخه پریودی شما کوتاه تر شده است یا تازه پریودی شما شروع شده است نیاز به درمان نیست. پزشک در صورت کم خونی به شما مکمل های آهن می دهد.

اگر خیلی پریود می شوید با پزشک درباره قرص های ضد بارداری صحبت کنید. این قرص ها باعث تنظیم پریودی و جلوگیری از کم خونی ناشی از خونریزی شدید می شوند.

کم کاری تیروئید
اگر کم کاری تیروئید دارید به این معنی است که غده تیروئید شما غیر فعال است. در این صورت بدن هورمون تیروئید به اندازه کافی تولید نمی کند. پزشک به شما قرص های خوراکی می دهد که کمبود هورمون تیروئید را جبران کنند.
 
- یائسگی:
اگر یائسگی(Menopause ) شما در حال شروع شدن است پزشک هورمون درمانی یا مصرف استروژن را به شما توصیه می کند. در این حالت پریودی شما منظم می شود تا این که کم کم یائسگی باعث ناپدید شدن پریودی می شود.


- فیبروئیدها و کیست ها:
اگر فیبروئید یا کیست داشته باشید پزشک یکی از روش های درمانی زیر را پیشنهاد می کند:

 - استفاده از دستگاه IUD باعث جلوگیری از پریودی شدید می شود اما باعث کم شدن فیبروئیدها نمی شود.

- عمل جراحی ام آر آی؛ این عمل در دستگاه اسکن ام آر آی انجام می شود و پزشک فیبروئید و کیست را از بین می برد.

- عمل امبولیزاسیون شریان رحمی؛ در این عمل جریان خون ورودی به رحم را مسدود می کنند در این حالت فیبروئیدها کوچک شده و از بین می روند.

- عمل میومکتومی شکم که با استفاده از جراحی باز شکم انجام می شود و عمل هیسترکتومی که در آن رحم برداشته می شود.

- هورمون آزادکننده گنادوتروپین
این قرص ها برای درمان فیبروئیدها استفاده می شوند. این قرص ها باعث مسدود شدن تولید استروژن و پروژسترون می شوند بنابراین به صورت موقتی یائسه می شوید. این امر باعث جلوگیری از رشد فیبروئیدها می شود و باعث از بین رفتن آن ها می شود. پزشک این قرص را هنگامی تجویز می کند که می خواهد شما را برای عمل جراحی آماده کند.

- استرس:
گاهی اوقات تغییر روش زندگی باعث افزایش استرس(Stress) می شود. بنابراین سعی کنید ورزش کنید، قرص مصرف کنید و از گفتار درمانی استفاده کنید. این کارها باعث کاهش استرس می شوند.

آرامش برای سلامتی شما مهم است بنابراین در هنگام استرس از پذیرفتن کارها و مسئولیت های سنگین اجتناب کنید.

- افزایش یا کاهش بیش از حد وزن:
درباره دلایل ممکن برای افزایش یا کاهش بیش از حد وزن با پزشک صحبت کنید. او به شما کمک می کند وزن خود را تحت کنترل قرار دهید.
 
- واکنش به قرص های ضد بارداری:
قرص های ضدبارداری هورمون ها را به بدن معرفی می کنند. برای انتخاب بهترین قرص ضد بارداری باید قرص های مختلف را امتحان کنید و بهترین قرصی که با بدن شما سازگار است را انتخاب کنید. چند ماه طول می کشد بدن با یک قرص خاص سازگار شود. بهتر است درباره آنچه پس از مصرف قرصی جدید اتفاق می افتد و واکنش های بدن با پزشک صحبت کنید و اطلاعات لازم را کسب کنید.

- نتیجه:
در خصوص تنظیم چرخه پریوده و تعادل هورمونی با پزشک همکاری کنید. تغییر زمان پریودی نشانه به وجود آمدن مشکل یا بیماری است بنابراین در هنگامی که خونریزی غیرطبیعی مشاهده کردید به پزشک مراجعه کنید. ممکن است چند روش درمانی برای تنظیم پریودی شما استفاده شود اما درمان باعث افزایش چرخه پریودی می شود.

- آماده شدن برای ملاقات با پزشک:
پزشک سوالاتی درباره علائم مشکل شما می پرسد بنابراین سعی کنید پیش از ملاقات آمادگی پاسخگویی داشته باشید. جواب سوالات به پزشک کمک می کند بهترین روش را برای درمان شما انتخاب کند. سوالاتی که پزشک می پرسد شامل:

- طول پریودی شما چقدر است؟ آیا پریودی شما طبیعی است؟

- از چه زمانی فاصله بین پریودی های شما کوتاه شده است؟

- خونریزی شما چقدر طول می کشد؟

- خون خروجی چه رنگی است؟

- شدت خونریزی چقدر است؟

- آیا خون به صورت لخته است؟ بزرگی لخته ها چقدر است؟

- آیا علائم دیگری دارید؟

برای تعیین طول چرخه پریودی از روز اول پریودی بشمارید. روز اول پریودی روز اول چرخه است و روز اول پریودی بعدی روز آخر چرخه است. شمارش چرخه پریودی به شما کمک می کند در صورت وجود مشکل متوجه شوید و اطلاعات درست در اختیار پزشک قرار دهید.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۳
آنیسا مرادیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
0
0
من دوبار در ماه پریود شدم دفعه ی دوم که پریود شدم خون به صورت لخته بود ورنگش هم قهوه ی تیره بود بعد۸روزم طول کیشده و ممکنه بیشترهم طول بکشه این اولین باره اینجوری شدم
مدیر پایگاه

 



دوست
عزیز احتمالا شما درچار اختلالات هورمونی یا کیست شدید که باید سونوگرافی و
آزمایشات لازم رو انجام بدهید تا در صورت نیاز چند دوره قرص ضدبارداری برای تنظیم
قاعدگی مصرف کنید



ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
0
0
سلام من اولین بار که در ماه دوبار پریود میشم اونم با فاصله ۵ روز از هم . که دفعه دوم بصورت لکه بود . تا قبل این ماه از دوره مجردی هنیشه پریودهای منظم داشتم..
مدیر پایگاه

 



درموارد اینچنینی توصیه به انجام آزمایش هورمونی و سونو گرافی می شود
ممکن است اختلال هورمونی یا کیست داشته باشید  که نیاز به مصرف چند
دوره  داروی هورونی دارید گاهی هم اضافه وزن و استرس باعث به وجود آمدن این
مشکلات می شود که باید بررسی انجام شود



ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
0
0
سلام وقت بخیر
من اولین بارم که دریک ماه دوبار پریود میشوم دوهفته است از پریود اولم گذشته دوباره پریود شدم و لکه ها سیاه رنگ میبینم علت چیه؟
مدیر پایگاه

درموارد اینچنینی توصیه به انجام آزمایش هورمونی و سونو گرافی می شود
ممکن است اختلال هورمونی یا کیست داشته باشید  که نیاز به مصرف چند
دوره  داروی هورونی دارید گاهی هم اضافه وزن و استرس باعث به وجود آمدن این
مشکلات می شود که باید بررسی انجام شود



حسیبا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
0
0
سلام خسته نباشید
راستش من اقدام به بارداری کردم و همچنین قرص لتروزول هم مصرف کردم الان هم خیلی دردزیرشکمی دارم میشه برای اقدام بهم کمک کنید
مدیر پایگاه اگر تحت نظر متخصص هستید طبق دستور پیش روید ما متوجه نشدیم چه کمکی به شما می توان کرد شما باید طبق نتیجه آزمایش و سونو گرافی تحت درمان باشید
نیلوفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
0
0
سلام من ۸ ماهه ازدواج کردم و الان نزدیک به چهار ماهه پریودی نامنظم و سیکل های کوتاه دارم جوری که چندمرتبه بین دو دوره یک هفته پاک بودم حدود ۵ ماه پیش هم جلوگیری اورژانسی مصرف کردم. بعد از بروز این مشکل و نامنظمی به دکتر مراجعه کردم و دو نوع قرص دوفاستون و دزوسپتیو هم طی دوره های مختلف امتحان کردم اما بازم تاثیری نداشت. من ورزش کوهنوردی هم انجام میدم و در این مدت دو قله ارتفاع بالای ۴۰۰۰ و سنگین رفتم ولی قبل از اون این نامنظمی شروع شده بود نمیدونم آیا این مورد به تشدید مشکلم کمک کرده یا نه
مدیر پایگاه


دکتر فرشته
دانشمند متخصص زنان ،زایمان و درمان ناباروری




سلام ورزش سنگینی می تواند لکه بینی همراه داشته باشد ازمایشات هورمونی انجام دهید اگر طبیعی باشد قرص دوفاستون استفاده کنید برای ۳ دوره
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
0
0
سلام من همیشه پریود م ۶یا۷روز طول میکشید این ماه ۱۰روز شد بعد یک هفته بازم ۳روزپریود شدم بازم بعد چند روز لکه میبینم
مدیر پایگاه درموارد اینچنینی توصیه به انجام آزمایش هورمونی و
سونو گرافی می شود ممکن است اختلال هورمونی یا کیست داشته باشید  که نیاز به
مصرف چند دوره  داروی هورونی دارید
Sryt
|
Romania
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
0
0
سلام.وقتتون بخیر
من ۱۹ سالمه و باکره هستم.۷ روز بعداز تموم شدن پریودم با نامزدم رابطه بدون دخول داشتم.تو همین دوره پریودیم عفونت کرده بودم.بعداز یه هفته از رابطم دوباره پریود شدم یعنی فاصله دو تا پریودیم ۲۱ روز شد و رنگش قهوه‌ای بود.میخواستم ببینم دلیل پریود شدنم چی میتونه باشه و اینکه احتمال بارداری چقدره؟؟؟؟
مدیر پایگاه اگر قاعدگی اتفاق بیفته احتمال بارداری نیست پیشنهاد میشه هم از لحاظ عفونت هم از لحاظ هورمونی و کیست توسط متخصص بررسی انجام شود
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
0
0
سلام من ۱۹ سالمه و باکره ام من ۱۲ هرماه پریود میشدم این ماه اول ماه یعنی یکم لخته های قهوه ای مایل به سیاه مشاهده کردم و ۴ روزه هم تموم شد ۱۲ هم پریود نشدم دیگه سونو هم انجام داده بودم مشکلی نداشتم من ورزش سنگین بدنسازی هم‌انجام میدم و تیروئید کم‌کار دارم یکمم استرسی هستم ممکنه باردار باشم؟
مدیر پایگاه
دکتر فرشته دانشمند متخصص زنان،زایمان و درمان ناباروری:

-سلام ورزش سنگین و استرس می تواند اختلال قاعدگی ایجاد می کند مگر رابطه داشته اید که در مورد حاملگی سوال می کنید ؟
ماریا
|
United Arab Emirates
|
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
0
0
سلام من ۲ماه پیش با نامزدم رابطه ی سطحی داشتم. یعنی فقط درحد برخورد نه دخول،و اینکه باکره هستم اون وقت زیاد توجه نکردم و یادم نیست چند وقت بعد پریود شدم‌ولی شدم.. الان ۲۰روزهست که خونریزی دارم وبعضی وقتا حالت تهوع و سردرد.. هیچ تغییر دیگری نیست.. خیلی میترسم احتمال حاملگی هست؟
fff
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
0
0
سلام من مجرد هستم وتا حالا هیچ رابطه ای نداشتم،،من ده روز از تموم شدن پریودی ام میگذره که لکه خون مشاهده کردم،رنگش روشن هست،و تیره نیست،امروز سومین روزیه که لکه میبینم و چون مقدارش بیشتر شده فک میکنم شاید پریودی باش،من احتمال میدم بخاطر استرس زیادیه که این چند روز داشتم،ایا طبیعیه و درست میشه یا حتما برم پیش پزشک
مدیر پایگاه
باسلام
به نظرمی رسد استرس شدید دراین زمینه نقش دارد.سعی کنید آرامش خودتان را حفظ کنید.اما اگرپس ازچند روزمشکل برطرف نشد به متخصص زنان مراجعه کنید
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
0
0
سلام. من دو ماه هستش که ورزش سنگین میکنم و در ماه دو بار پریود شدم دلیلش چی میتونه باشه و اینکه قبلا پریودهام کاملا منظم بود.
مدیر پایگاه
باسلام
احتمالا به خاطرورزش سنگین است.
عطیه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۹
0
0
سلام دکتر جان خسته نباشی
من ۲۱ سالمه ۱۷ روز پیش پریود شدم و الان هم پریود شدم دوره هام کاملا منظم بود نمیدونم چرا یهو اینجوری شد الان سرما خوردگی هم گرفتم رفتم دکتر عمومی ازم پرسید پریودی یا نه امکان داره از داروها باشه بهم کوریزان و آزیترومایسین و دکسترومتورفان داده لطفا راهنمایی کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
0
0
سلام من 19 سالمه ودخترم وپریودم منظم بود ولی مدتیه هر چند وقت، در یک ماه دوبار پریود میشم و این سری دو ماه پیشت سر هم دوبار پریود شدم با فاصله یک هفته و پریود دومم ماه پیش زیاد بود این ماه نسبتا کمه درد کمر و دل هم دارم،علتش چیه؟لطفا راهنمایی کنید
مدیر پایگاه سلام، در چنین مواردی بایستی آزمایش های سونوگرافی صورت بگیرد و در سریع ترین زمان ممکن به متخصص زنان مراجعه فرمایید 
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
0
0
سلام من 19 سالمه ودخترم وپریودم منظم بود ولی مدتیه هر چند وقت، در یک ماه دوبار پریود میشم و این سری دو ماه پیشت سر هم دوبار پریود شدم با فاصله یک هفته و پریود دومم ماه پیش زیاد بود این ماه نسبتا کمه درد کمر و دل هم دارم،علتش چیه؟لطفا راهنمایی کنید
مدیر پایگاه حتما آزمایش هورمونی و سونوگرافی برای بررسی کیست انجام دهید ممکن است نیاز به چند دوره مصرف داروهای هورمونی داشته باشید
Parastoo
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
0
0
دوماهه فاصله پریودهام۱۳_۱۴روزه دلیلش چی هستش؟
مدیر پایگاه باید آزمایش هورمونی و سونوگرافی انجام دهید تا علت مشخص شود و در صورت نیاز دارو مصرف کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
0
0
سلام من 24سالم هست چند ماهه اقدام به بارداری کردم این ماه با فاصله هشت روز دوبار پریود شدم ودفعه دوم به صورت لکه ببنی هست درضمن ادم به شدت استرسی هستم. درکل قاعدگی نامنظمی داشتم همیشه ، سونو هم چند ماه پیش دادم اما گفتن مشکلی نیست، الان باوضعیت کرونا میترسم به دکتر مراجعه کنم ممنون میشم راهنماییم کنید
مدیر پایگاه سلام تا ۹ ماه یا یکسال صبر کنید اگر باردار نشدید به پزشک مراجعه کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
0
0
سلام من,در ماه سه بار پروید,میشوم
آهو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
0
0
سلام من این اولین باره درماه دوبار پریود میشم بار دوم که پریود شودم لخته قهویه تیره دیدم ۱۵روز ازاولی گذشت حالادوباره پریود شدم
آهو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
0
0
سلام من این اولین باره درماه دوبار پریود میشم بار دوم که پریود شودم لخته قهویه تیره دیدم ۱۵روز ازاولی گذشت حالادوباره پریود شدم
پریسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
0
0
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر من نزدیک دوماه هست عروسی کردم تا یک ماه قرص ال دی مصرف کردم بعد قطعش کردم بعد از چند روز پرید شدم الان یک هفتس پاک شدم دوباره پرید شدم به صورت لکه بینی کمرم هم درد میکرد میشه بفرمایید دلیلش چیه
رابطه ام هم محافطت نشده بوده با همسرم
مدیر پایگاه گاهی اوقات از عوارض قطع قرصهای هورمونی این مشکل به وجود می  آید اگر لکه بینی بعد از نزدیکی اتفاق افتاده ممکن است دچار عفونت شده باشید توصیه میشود یک چکاب توسط متخصص انجام شود تا علت مشخص شود  
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
0
0
سلام ببخشید من الان یک ماه ازدواج کردم من 6شهریور پریود شدم و12شهریور پریودم تمام شد و 27شهریور بازم لکه بینی به رنگ قرمز و سیاه رنگ است درمان آن چیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
0
0
سلام من مجردم واخرشهریور پریدم تموم شد 8مهردوباره پرید شدم که یکی ازاقوام فوت شده بودن نمیدونم بخاطر ترس بود یاچی،یک هفته بعدازاتمام پریدم دوباره پرید شدم سه روز اول به صورت لک بود بعد شدید شد میترسم به دکترمراجعه کنم .....
مدیر پایگاه دوست عزیز استرس تاثیر زیادی در مساله قاعدگی دارد اگر فقط این ماه این اتفاق  افتاد اشکالی ندارد ولی اگر تکرار شود باید تحت بررسی و چکاب توسط متخصص قرار بگیرید 
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
0
0
سلام من ۱۷ سالمه و مجرد و باکره هستم اولای هر ماه پریود میشدم و قبلا هم دکتر رفته بودم هم سونوگرافی هم آزمایش ولی این بار اولمه ک اینجور شدم
الان ۲۶ این ماه هست و من دوباره پریود شدم آیا جای نگرانی وجود داره ک دوباره برم پیش پزشک؟
مدیر پایگاه

اگر مساله تکرار شد چکاب انجام شود بررسی از لحظ وضعیت هورمونها و تخمدانها

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: