کد خبر: ۲۰۰۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۰۳ تير ۱۳۹۷ - 2018June 24
این رویداد، فرصت بسیار خوبی برای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور به منظور تولید و عرضه محصولاتشان است
شفا آنلاین>سلامت>دبیر سومین رویداد اینوتک سلامت با اشاره به برگزاری این رویداد در روزهای 14، 15 و 16 تیرماه 97 در بوستان گفت‌وگوی تهران، گفت: این رویداد، فرصت بسیار خوبی برای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور به منظور تولید و عرضه محصولاتشان است.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر محمدمهدی آخوندی، رئیس انجمن علمی جنین‌شناسی ایران در نشست خبری سومین رویداد ملی اینوتک سلامت، اظهارکرد: می‌توان گفت، تلاش زیادی در حوزه سلامت در وزارت بهداشت(Ministry of Health) و دانشگاه‌ها از سال‌ها پیش در ارتباط با توسعه فناوری و کارآفرینی صورت گرفته است و موقعیت‌های ستادی خوبی ایجاد کرده‌اند که یکی از این موقعیت‌ها، ایجاد دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت است و رویداد ملی اینوتک سلامت نیز زیر نظر این دفتر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این رویداد در حال حاضر در سه دانشگاه بزرگ کشور انجام می‌شود، گفت: امیدواریم این همکاری‌های بین بخشی افزایش یابد و همچنین محورها نیز توسعه پیدا کنند.

دبیر رویداد ملی اینوتک سلامت با اشاره به اینکه محورهای دوره سوم این رویداد شامل فناوری اطلاعات در سلامت، تجهیزات پزشکی(Medical Equipment) و توانبخشی و فرصت‌های کارآفرینی در حوزه امنیت و ایمنی غذایی می‌شود، گفت: هر کدام از این سه محور توسط سه دانشگاه برگزارکننده رویداد دنبال می‌شود.

رئیس انجمن علمی جنین‌شناسی ایران اظهار کرد: با توجه به بسترسازی که در وزارت بهداشت و دانشگاه‌ها انجام شده است، در زمینه توسعه مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری و همچنین دفاتر فناوری‌های سلامت در دانشگاه‌ها، توسعه خوبی صورت گرفته است و شرکت‌های دانش‌بنیان به تبع آن شکل گرفتند و فعالیت خود را آغاز کردند و همچنین به دنبال حمایت‌هایی که صورت گرفت، زمینه فعالیت‌ها در ارتباط با ساخت محصول و شکل گرفتن نمونه‌های اولیه‌ای که زمینه توسعه محصولات و تولید محصولات را در مقیاس بالا فراهم کند، اتفاق افتاد.

آخوندی تاکید کرد: رویداد ملی اینوتک سلامت به دنبال این است که اقدامات انجام شده گذشته را نهادینه کند و زمینه ارتباطات را فراهم کند و آموزش، علم، تولید، تجارت، صنعت و دولت را در کنار هم قرار دهد تا در یک مجموعه منسجم بتوانند حمایت کنند و شرکت‌های فناور از این فضا برای انجام مطلوب فعالیت‌های خود استفاده کنند.

دبیر رویداد ملی اینوتک سلامت با اشاره به اینکه شرایط برای شرکت‌های فناور و تولیدکنندگان در کشور دشوار است، گفت: اما ناچاریم در چنین شرایطی تمام تلاش خود را انجام دهیم و تا جایی که توان داریم، زمینه را در کشور فراهم کنیم و از پای در نیاییم.

دکتر آخوندی  تصریح کرد: در سال جاری رویداد ملی اینوتک سلامت به طور اتفاقی با رویداد اینوتکس که توسط معاونت علمی‌ و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود، همزمان شد و این مساله اتفاق خوبی است که این زمینه فراهم شد تا این دو رویداد در بوستان گفت‌وگو در روزهای 14،‌ 15 و 16 تیرماه برگزار شود، بنابراین فرصت‌های بیشتری برای استفاده کنندگان از موقعیت ایجاد شده و زمینه‌ای است برای حمایت از شرکت‌هایی که به دنبال تولید محصول هستند و همچنین موقعیت خوبی برای شرکت‌هایی است که محصول‌ دارند و به دنبال عرضه آن هستند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: