کد خبر: ۱۹۹۵۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲:۱۵ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - 2018June 18
در گذشته پس از گذشت چند ماهی از زندگی مشترک زوجین بلافاصله باردار می شدند؛ اما امروزه ارزش های اجتماعی تغییر یافته و اغلب افراد تمایلی به بچه دار شدن زود هنگام ندارند؛ از این رو اغلب به دنبال یافتن روش هایی برای جلوگیری از بارداری هستند.

شفا آنلاین>سلامت جنسی>در گذشته پس از گذشت چند ماهی از زندگی مشترک زوجین بلافاصله باردار می شدند؛ اما امروزه ارزش های اجتماعی تغییر یافته و اغلب افراد تمایلی به بچه دار شدن زود هنگام ندارند؛ از این رو اغلب به دنبال یافتن روش هایی برای جلوگیری از بارداری <Contraception>هستند. در ادامه قصد داریم تا شما را با روش هایی برای بارداری و همچنین جلوگیری از بارداری آشنا کنیم. با دکتر سلام همراه باشید.

به گزارش شفا آنلاین:اگر به مدت طولانی سعی در بارداری دارید، احتمالا از یک ترس خفیف رنج می برید. نگرانی !! پس از رابطه جنسی و بیرون ریختن مایع منی از واژن امری شایع است. اگر اسپرم از واژن بیرون بریزد، تأثیر منفی روی شانس تخمک گذاری شما نمی گذارد؟

خبر خوب این است که نشت مایع منی، احتمال بارداری را کاهش نمی دهد.
آیا بیرون ریختن منی بعد از نزدیکی طبیعی هست؟

هنگامی که همسر شما در واژن ارضا می شود، مایع منی که ترکیبی از اسپرم (حدود 2 تا 5 درصد از کل حجم) و سایر مایعات سیستم تولید مثل مرد می باشد و اسپرم را از محیط واژن حفظ می کند، وارد واژن می شود. بعد از انزال، در حدود 20 دقیقه غلظت اصلی مایع منی از حالت ژل مانند به فرم مایع تبدیل می شود. این مایع سازی به سلول های اسپرم کمک می کند تا به راحتی از طریق مخاط دهانه رحم به سمت تخمک شنا کنند. نشت مایع منی پس از رابطه جنسی اتفاق می افتد و نشانه ای از نابودی اسپرم نیست. بعد از انزال زمان زیادی برای اسپرم و عبور آن از دهانه رحم و رسیدن به تخمک وجود دارد.

وقتی مایع منی داخل واژن تخلیه می شود، اسپرم ها به سرعت شنا کرده و در عرض کمتر از 2 دقیقه خودشان را به داخل دهانه رحم می رسانند. وقتی داخل دهانه رحم شدند، دیگر جاذبه زمین تاثیر چندانی در خروج آنها نخواهد داشت . اما مسلما بقیه اسپرمها و مایع که به دیواره واژن ریخته شده اند ، همراه با ترشحات خود خانم ، (که حین دخول ایجاد میشه) بیرون می ریزد.

** پس نتیجه می گیریم بیرون ریختن مایع منی پس از نزدیکی کاملا طبیعی است.
آیا هنوز هم بارداری امکان پذیر است با بیرون ریختن منی؟

هنوز هم می توانید باردار شوید، حتی اگر احساس می کنید "همه مایع منی” از واژن بیرون آمده است. قویترین و سریعترین اسپرم ها در واژن باقی می مانند و خود را به تخمک می رسانند. برای یک مرد با تعداد اسپرم طبیعی، هر انزال حداقل 20 میلیون اسپرم دارد! این بدان معنی است که حتی اگر بیشتر اسپرم از بدن شما بیرون بیاید، تعداد زیادی اسپرم هنوز در بدن شما وجود دارد. تلاش برای باردار شدن موجب استرس و نگرانی زیادی می شود.


اگر نگران هستید، گام هایی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا اسپرم در بدن شما باقی بماند. این راه ها عبارتند از:

پس از مقاربت، چند بالش زیر باسن خود قرار دهید تا آنها را بالا بیاورید. این تکنیک با استفاده از گرانش برای کمک به شناگران کوچک و سریع تر رسیدن آن ها به دهانه رحم و رحم و لوله های فالوپی می باشد. اگر تخمک آماده و منتظر باشد، احتمالا لقاح رخ می دهد.
10 تا 15 دقیقه پس از مقاربت در رختخواب بمانید تا اسپرم به دهانه رحم برسد.
اگر می دانید که در مرحله باروری هستید و تخمک گذاری می کنید، سعی کنید تا حد امکان رابطه جنسی داشته باشید.
فقط به یاد داشته باشید، تنها یک اسپرم خوب مورد نیاز است.
دوست ندارم احساس رطوبت داشته باشم:

بعضی از افراد از ارضا شدن همسر در واژن لذت می برند. اما برخی هنوز هم احساس انزال همسر را دوست ندارند. اگر احساس رطوبت پس از انزال را دوست ندارید از کاندوم استفاده کنید، از همسرتان بخواهید خارج از واژن ارضا شود، یا بعد از نزدیکی جنسی واژن را شستشو دهید.

اسپرم معمولا غلیظ، سفید و زیاد است. اما در واقع مقدار، رنگ، طعم و بافت منی بسیار متفاوت است.
اگر کسی برای مدت طولانی انزالی نداشته باشد مقدار مایع منی بیشتر خواهد بود. برخی اوقات مایع مانی رقیق و شفاف است. گاهی اوقات غلیظ و خامه ای است. گاهی اوقات بیشتر شبیه ژله است.
این مایع چسب مانند است و به محل می چسبد. مایع منی معمولا در طول زمان مایع می شود و در صورتی که پاک نشود بر روی سطح خشک می شود.
رنگ، بافت و مقدار مایع منی تاثیری بر باروری ندارند.

در حقیقت واژن یک کانال باز است، و منی نیز می تواند وارد واژن شود و هرگز خارج نشود. بارداری با بلع مایع منی رخ نمی دهد، اما احتمال بیماری های مقاربتی از طریق رابطه دهانی وجود دارد.
نمی خواهم کسی بداند که نزدیکی داشته ام؟

بعضی افراد به دلایل مختلف دوست ندارند دیگران بدانند رابطه جنسی دارند. مایع منی دارای بوی مشخص است و اگر بوی آن را روی بدن خود حس می کنید، دیگران نیز متوجه آن خواهند شد. استفاده از کاندوم، شستشو بعد از رابطه جنسی، تغییر لباس و شستشوی لباس زیر و یا ملافه، و هوا خوردن اتاق، راه حل های مناسب هستند. می توانید بوی بدن خود را بویژه اندام های تناسلی خود را بپذیرید و بوی آلت تناسلی بعد از رابطه جنسی طبیعی است.
7 باورهای غلط ، در کسانی که در حال اقدام به بارداری هستن

بررسی کامل بارداری و روش های جلوگیری از بارداری
1 .اولین اشتباه:

برای اینکه باردار بشیم ، باید روز دقیق تخمک گذاری رو پیدا کرده و اون روز نزدیکی کنیم تا شانس بارداری مون افزایش پیدا کنه !

خیر ! هر فردی ، بسته به تعداد روزهای سیکل ش ، در یکی از روزهای وسط سیکل تخمک گذاری (زمان تخمک گذاری | تخمک گذاری چند روز است؟ ) خواهد کرد . اما هیچ لزومی ندارد که ورود اسپرم به بدن در همان روز و ساعتی باشد که تخمک آزاد میشود . بلکه حتی گاهی بهتر است قبل از خروج تخمک، اسپرم از قبل در آنجا حضور داشته باشد !
2. دومین اشتباه:

برای باردار شدن باید نیم ساعت پس از نزدیکی پاها رو بالا نگه داشت تا کل مایع منی جذب بشه !

خیر !

در هر بار انزال ، حدود 3-4 میلی لیتر مایع منی در واژن تخلیه می شود .
این مقدار منی در هر یک انزال ، حاوی حدود 200.000.000 (دویست میلیون) عدد اسپرم هست . بقیه هم قند و پروتیین و مایع نگهدارنده و تغذیه کننده اسپرم و …هستند. اما از این مقدار اسپرم ، فقط و فقط 500 تا 1000 عدد به تخمک می رسد و در نهایت یک اسپرم با تخمک لقاح میکند.
این 1000 عدد یعنی چقدر از مایع منی؟ یعنی کمتر از 0.0001 (کمتر از یک ده هزارم کل مایع ) .

مسلما بقیه ی مایع منی از واژن خارج خواهد شد. در این میان ، بسیاری از اسپرم ها با چسبیدن به دیواره ی واژن و دهانه ی رحم ، رو به جلو شنا میکنند .
3. سومین اشتباه

شروع سریع درمان ناباروری به خواست خودتان (حتی قبل از تایید و تشخیص ناباروری)

خیر !

دوستانی که 1و 2 و 3 و 4 و5 ماه از ازدواجتان گذشته و کم و بیش اقدام برای بارداری داشتید ، بهتر است حداقل 6 ماه زمان مفید را به خود فرصت دهید و اینقدر زود وارد پروسه های ناباروری نشوید! آزمایش اسپرم همسر باید یکی از اولین اقدامات شما باشد (آزمایش اسپرم چگونه است؟ ) (قبل از خوردن کلومیفن و …)
4.چهارمین اشتباه

قرص جلوگیری از بارداری باعث نازایی می شود!

خیر !

چرا این باور در جامعه ایجاد شد؟ چون در سالهای گذشته ، خانمها از ابتدای ازدواج شروع به خوردن قرصهای ضد بارداری می کردند (بدون اینکه از وضعیت تخمدانهایشان اطلاع داشته باشند). در این میان ، با توجه به شیوع تنبلی تخمدان، پس از گذشت مثلا 4-5 سال ، با کنار گذاشتن قرص، بارداری اتفاق نمی افتاد، و در وهله اول، این نازایی به قرص ضد بارداری نسبت داده میشد .


یکی از دلایلی دیگری که این باور رایج شده ، این است که دخترانی که در دوران مجردی دارای تخمدانهای تنبل بوده اند و پزشک برای درمان آنها و برای تنظیم سیکلهایشان، قرص ضد بارداری تجویز کرده بود ، حال پس از ازدواج قرص ضد بارداری را کنار گذاشته (جهت باردار شدن ) و پس از مدتی که بارداری رخ نمیداد (به دلیل همان تنبلی تخمدان که از اول داشتند) (برای تنبلی تخمدان چه بخوریم) ، آن را به قرصهایی که در مجردی به مدت چند سال خورده بودند ارتباط می دهند!
5. پنجمین اشتباه

بی بی چک یا آزمایش ، از 3 روز بعد نزدیکی ، جواب می دهد !

خیر !

هورمون بارداری ، از جفت ترشح می شود. جفت اولیه ف سلولهایی هستند که به شکل ریشه ، در رحم فرو رفته و با رگهای مادر ارتباط برقرار کرده و هورمون را وارد رگهای مادر می کنند. این اتفاق هرگز در عرض 3 روز اتفاق نمی افتد !! حداقل 9-11 روز از لقاح باید گذشته باشد (بی بی چک منفی و امید به حاملگی با آزمایش HCG ).
6.ششمین اشتباه

برای باردار شدن ،حتما زن باید به ارگاسم برسد !

خیر !

ارگاسم زن در باردار شدن او تاثیری ندارد. برای مثال ،افرادی که با تجاوز باردار شده اند، آیا از رابطه شان لذت برده اند ؟ ! (آیا ارگاسم یا ارضا شدن در بارداری مجاز است؟)
7. هفتمین اشتباه

شست و شوی تمیز واژن بعد از نزدیکی ، جلوگیری میکنه از بارداری.

خیر !

وقتی مایع منی در انتهای واژن تخلیه میشه ، اسپرم ها خیلی سریع میتونند خودشون رو به حفره ی دهانه رحم رسانده و به سمت رحم شنا کنند. شما اون قسمت رو نمیتونید شست و شو بدید ! اوما
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: