کد خبر: ۱۹۳۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018April 29
یکی از چالش‌هایی که دانشگاه‌های علوم پزشکی در حال حاضر با آن روبرو هستند مشکلات اعتباری برای تأمین هزینه‌های اعضای هیأت علمی است که در عین حال امید داریم با گشایشی که در این زمینه صورت خواهد گرفت، بتوانیم این اعضا را در گروه‌های بالینی و پایه در دانشگاه‌ها توسعه دهیم
شفا آنلاین>سلامت>معاون آموزشی وزارت بهداشت در خصوص برنامه‌های وزارت بهداشت در زمنیه جذب اعضای هیأت علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی توضیحاتی را ارایه داد.

به گزارش شفا آنلاین، باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت(Ministry of Health) در خصوص برنامه‌های وزارت بهداشت برای جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی در سال جاری توضیح داد: در حال حاضر ضریب تعداد اعضای هیأت علمی به دانشجو در وزارت بهداشت با توجه به تمهیدات صورت‌گرفته روبه ارتقا است و با موافقت سازمان امور اداری و با پیگیری‌هایی که انجام شده است، ما درخواست حدود 2000 هیأت علمی را داشته‌ایم که در سال جاری حدود 1000 نفر هیأت علمی به دانشگاه‌ها اعلام شده است.

وی گفت: یکی از چالش‌هایی که دانشگاه‌های علوم پزشکی(Medical science) در حال حاضر با آن روبرو هستند مشکلات اعتباری برای تأمین هزینه‌های اعضای هیأت علمی است که در عین حال امید داریم با گشایشی که در این زمینه صورت خواهد گرفت، بتوانیم این اعضا را در گروه‌های بالینی و پایه در دانشگاه‌ها توسعه دهیم.

لاریجانی تصریح کرد: اقدامی که در سال جاری در دانشگاه‌ها انجام خواهد شد، نقشه جذب هیأت علمی است که بر اساس آن دانشگاه‌ها باید بر اساس نیاز خود اقدام به جذب این اعضا کند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه هدف از اجرای این نقشه محقق شدن شعار مأموریت‌گرایی در دانشگاه‌ها است، گفت: مأموریت‌گرایی نباید تنها یک شعار باقی بماند، بلکه دانشگاه‌ها باید مأموریت‌های هدفمند داشته باشند و گسترش‌های آتیه خود را حول آن محور انجام دهند.

وی ادامه داد: به طور مثال دانشگاه‌هایی که کوچک‌تر هستند می‌توانند با هدف‌گذاری صحیح در منطقه بدرخشند، اما اگر دانشگاهی بخواهد به صورت عمومی اقدام به جذب اعضای هیأت علمی کند ممکن است در هیچ زمینه‌ای حرفی برای گفتن نداشته باشند، لذا در حال حاضر بسیاری از دانشگاه‌ها برای جذب هیأت علمی اقدام به برنامه‌ای جامع کرده‌اند.

مصاحبه رشته‌های آزمون دستیاری
لاریجانی در پاسخ به این سؤال که مصاحبه آزمون دستیاری(Assistant exam) در سال جاری به سایر رشته‌ها نیز تسری می‌یابد یا خیر، توضیح داد: در حال حاضر آنچه در شورای آموزشی پزشکی و تخصصی تصویب شده است این مصاحبه در سال گذشته فقط در رشته‌های زنان و روانپزشکی صورت گرفته و تنها افرادی که از لحاظ جسمانی کفایت لازم را نداشتند، نتوانستند در این مصاحبه پذیرفته شوند.

وی در پایان گفت: در کنار این موضوع زمینه‌هایی فراهم شد تا این افراد در رشته‌هایی که توانایی حضور در آن را دارند، حاضر شوند و این روش در سال جاری نیز بر اساس مصوبه شورای آموزش پزشکی تخصصی تنها در این دو رشته در جریان خواهد بود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: