کد خبر: ۱۹۳۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018April 29
براساس بررسی‌های انجام شده، تغذیه مناسب در سلامت روان مادران بسیار موثر است و اگر خانم‌های باردار در این دوران به سلامت روان خود توجه کنند می‌توانند به سلامت این دوران را پشت سر بگذارند
شفا آنلاین>سلامت>یک روانشناس گفت: براساس بررسی‌های انجام شده، تغذیه مناسب در سلامت روان مادران بسیار موثر است.

به گزارش شفا آنلاین، زهرا عالم روانشناس در خصوص تاثیر مثبت و منفی تغذیه بر روی سلامت روان مادران باردار، اظهار کرد: براساس بررسی‌های انجام شده، تغذیه مناسب در سلامت روان مادران بسیار موثر است و اگر خانم‌های باردار در این دوران به سلامت روان خود توجه کنند می‌توانند به سلامت این دوران را پشت سر بگذارند.

عالم با اشاره به اینکه مادران در دوران بارداری(Pregnancy) به انرژی نیاز دارند، بیان کرد:  انرژی و ویتامین‌هایی که خانم‌ها در دوران بارداری به آن نیاز دارند،  به طور قطع بر روی سیستم فیزیولوژیک و سلامت روان آن‌ها تاثیر مستقیم دارد و به همین دلیل باید سعی کنند در این دوران به انرژی‌های مورد نیاز خود توجه کافی داشته باشند.

این روانشناس با بیان اینکه نداشتن تغذیه مناسب، سلامت مادر را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث آسیب رساندن به خود و جنین می‌شود، خاطر نشان کرد: از تاثیرهای منفی تغذیه‌ نامناسب بر روی مادر، افسردگی(Depression) و اضطراب است که می تواند به شدت بر سلامت جنین تاثیر مستقیم بگذارد.

وی خاطرنشان کرد: نرسیدن غذای مناسب به مادر عملکرد مغزی وی را به هم می ریزد و باعث می‌شود این افسردگی به سلامت جنین لطمه بزند.

سوء تغذیه، باعث تحلیل فیزیکی مادران باردار می‌شود
عالم با بیان اینکه سوء تغذیه در سلامت جسمانی مادر موثر است، اظهار کرد: اگر مادر با سوء تغذیه وارد پروسه بارداری شود، از نظر فیزیکی تحلیل می‌رود و  عملکردهای بیوشیمی مغز را تحت تاثیر قرار داده، آن را تغییر می‌دهد.

وی اظهار کرد: سوء تغذیه(Malnutrition) می‌تواند تاثیرات  منفی بر رشد جنین و حتی دوران کودکی وی بگذارد و باعث ضعف جسمانی در کودک می‌شود.

این روانشناس با تاکید بر اینکه مادران باردار باید دوران بارداری را زیر نظر پزشک متخصص باشند و نسبت به نوع تغذیه خود آگاهی داشته باشند، یادآور شد: خانم هایی که قصد بارداری دارند، حتما باید از قبل نسبت به نوع تغذیه و ویتامین‌های مورد نیاز بدن خود آگاه شوند،  به خصوص افرادی که در مناطق محروم هستند، باید تحت آموزش‌های لازم قرار گیرند و با آگاهی وارد دوران بارداری شوند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: